Ürün Sayfası Optimizasyonu Nasıl Yapılır? Detaylı Anlatım

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Ürün Sayfası Optimizasyonu Iyi mi Yapılır? Detaylı Ifade​

ürün sayfası optimizasyonu


Bir e-ticaret sitesinde ürün sayfaları doğru bir strateji ile optimize edilmezse kullanıcılar Google arama sonuçlarında bulamayabilir. Sitenizde yer ürünlerin kullanıcılar tarafınca kolaylıkla bulunabilmesi ve potansiyel müşterilerin sitenizi ziyaret edebilmesi için ürün sayfalarının optimize edilmesi gerekir. Bu aşamada ürün sayfası optimizasyonu mühim bir yer ediniyor.

Potansiyel müşterileriniz ile siteniz içinde ki bağları kurmanıza destek olacak ürün sayfası optimizasyonu mevzusunda işinize yarayacak birçok mühim noktaya bu yazımızda değineceğiz. Ek olarak yalnız potansiyel müşterilerinize ulaşmanızı değil aynı vakit doğru bir ürün sayfası optimizasyonu rakip e-ticaret sitelerinden sitenize trafik çekmek açısından da önemlidir.

Bir Ürün Sayfası Iyi mi Optimize Edilir?

1- Ürün Anahtar Kelimesi:


Hangi site olursa olsun SEO ve optimizasyon için anahtar kelime araştırması ve anahtar kelime kullanımının önemi ön plana çıkar. Bu yüzden e-ticaret sitelerinde ürün sayfası optimizasyonu için anahtar kelime araştırması ve anahtar kelimenin kullanımı önemlidir. Sitede yer edinen her bir ürün sayfası için her ürün için anahtar kelime araştırması yapılmalı ve anahtar kelime için mühim olan kriterler belirlenmelidir. Anahtar kelimenin ilgi düzeyi, anahtar kelimeye ilişkin rekabet ve arama hacmi her bir ürün için belirlenen anahtar kelime yada öbekler için derinlemesine araştırma yapılması ihtiyaç duyulan noktalardır. Ek olarak anahtar kelime araştırmasında mühim olan kriterler değerlendirilerek ürün sayfası için en uygun anahtar kelimeler seçilmelidir. Anahtar kelime araştırması için piyasa da birçok vasıta var. Google Search Console ve Google Keyword Planner kullanmanızı tavsiye ederiz. Normal olarak öteki araçları da kullanabilirsiniz.

Ürün anahtar kelimesinin yanı sıra ürün adı da e-ticaret sitelerinde ürün sayfası optimizasyonun için oldukça mühim. Şu sebeple arama sonuçlarında sayfalarınızın sıralaması üstünde etkili olur. Ürün adlarınızı belirlerken daha ilkin araştırma yaptığınız anahtar kelimelerden yararlanabilirsiniz. Ürün adlandırması yaparken Google’da arama yaparak benzer ürünler için rakiplerin iyi mi bir adlandırma yaptığını inceleyebilirsiniz. Kısacası ürün adları müşterilerin arama motoru üstünden arayabileceği şekilde optimize edilmelidir.

2- Ürün Açıklamaları:


Bir e-ticaret için ürün açıklamaları oldukça önemlidir. Sitenizi ziyaret eden potansiyel müşteriler ürün açıklamalarını dikkate alır. Bu aşamada gene detaylı bir emek harcama sizi bekliyor olacak. Potansiyel müşterilerin izahat kısmından ne beklediğini iyi mi bir izahat onları alışveriş halletmeye teşvik eder tüm bu tarz şeyleri tespit etmeniz gerekmektedir.

Ürün açıklamalarını oluştururken ürünün hangi özelliği ile ön plana çıktığını hangi özelliğin mühim bulunduğunu araştırın. Bir müşterinin bu ürünü satın aldığında iyi mi bir kazanım sağlayacağını da açıklamaya ilave edin. Ürün açıklamalarında anahtar kelime kullanımına da dikkat edin. Açıklamalarınızı müşterilere data veren kısa metin olarak düşünün ve bu şekilde hazırlayın. Ürünün özelliklerini ve ne işe yaradığı şeklinde mühim noktalardan uzak izahat metinleri hiçbir işinize yaramayacaktır. İşe yaramamaktan kastımız müşteriler üstünde bir tesir yaratmayacağıdır. Ek olarak ürün açıklamalarının fazlaca uzun olması bir avantaj değildir. Oldukça kısa ve öz olmalıdır. Kısa tutmak amacıyla lüzumlu bilgilerden de uzak olarak bir izahat metni hazırlanmamalıdır. Müşterinizi etkileyecek lüzumlu vurgulamaları eklemekten kaçınmayın. Üretici firmadan ürün açıklamasını kopyalamak bir dezavantajdır. İlgi çekici ve örneksiz bir izahat metni müşterilerin daha çok ilgisini çekecektir.

3-Sayfa Başlığı ve Sıralama Tesiri:


Doğru bir halde hazırlanmış kaliteli sayfa başlıkları başta sayfanın sıralaması olmak suretiyle bazı değerleri etkisinde bırakır. Emsalsiz ve kaliteli sayfa başlıkları ile hem sıralamayı hemde tıklanma oranlarını artırabilirsiniz. Ilgili anahtar kelimelerinizi sayfa başlıklarına yerleştirebilirsiniz. Fakat burada dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan mühim bir nokta var. O da aynı anahtar kelimenin onlarca defa kullanılması. Belirlenen ve sayfa başlığında kullanacağınız anahtar kelimeyi yine yine kullanmayın. Ek olarak başlığa marka isimlerini de ilave ederek pozitif etkiyi en iyi seviyeye çıkarabilirsiniz.

4- Emsalsiz Meta Açıklamaları:


Meta açıklamalarında kullanılan anahtar kelime sıralama faktörü olarak değerlendirilmez. Fakat tamamen önemsiz olduğu anlamına da gelmez. Meta açıklamalarında kullanılan anahtar kelimeler daha çok tıklanma sağlayabilir. Anahtar kelimenin yanı sıra sembol ve sayı kullanımı da bu anlamda iyi bir yöntem oluşturabilir. Meta açıklamaları fazlaca uzun olmamalıdır. Ek olarak örneksiz bir meta açıklaması oluşturulmalıdır.

5- Ürün URL’leri:


Temiz ve özenli bir URL sıralamaları etkileyen bir faktördür. URL optimizasyonun dikkat etmeni gerekmektedir. Bilhassa eski URL 301 Yönlendirmesi ile yeni URL’ye yönlendirilmiş olmalıdır. URL’ler kısa ve minik harfle yazılmalıdır. Ek olarak anahtar kelimeler ve alt klasörlerde kullanılmasına da dikkat edin.

6-Ürün İnceleme Kısımlar:


kullanıcı yorumları


Ürün araştırma kısımlarının e-ticaret sitelerinde yer alması kullananların etkileşimini artırır. Ek olarak mevcud metinlerin taranabilirliğini deneyin. Genel anlamda 5 yıldız altında verilen değerlendirmeler site yöneticilerini endişelendirir. Bundan korkmayın. Ek olarak e-posta takibiyle eski müşterilerinize ulaşıp değerlendirme ve geri bildirim yapmaları için teşviklerde bulunun. Kullanıcı değerlendirmeleri ve yorumları sitenizde yer edinen ürünlerin meşruiyeti açısından oldukça önemlidir.

7-Video ve Fotoğraf Kullanımı:


“Iyi mi Yapılır” videoları ve resimli anlatımlar kullanıcılar üstünde büyük bir etkiye haiz. Uzun uzadıya giden metinleri okumak kullanıcılara bunaltan gelir. Fakat görsel destekle ve video ile ifade kullananların daha fazlaca ilgisini çeker. Video ve görsellerle desteklediğiniz ürünlerde satış oranlarınız artacaktır. Sitenizin trafiğini de bu şekilde artırabilirsiniz. Bilhassa video içeriklerin günümüzde ne kadar mühim bulunduğunu her alanda görebilirsiniz. Video ve görsel kullanımında ekleyeceğiniz içeriklerin çözünürlüğü ve kalitesi de oldukça önemlidir. Ne kadar kaliteli video ve görsel kullanırsanız o denli ilgi görür ve prestijinizi artırırsınız. Alt etiket ve dosya adını da optimize etmeyi göz ardı etmeyin. Video kullanımında mevcud videoları inceleyin. Olabildiğince değişik ve kaliteli videolarla sunumunuzu yapın. Ürünün değişik açılardan görüntüleri, arka planın rengi şeklinde birçok unsur satışlarınızı büyük bir oranda etkileyecektir. Arka plan rengini beyaz ve gri şeklinde ürünü en iyi şekilde gösteren tek renklerden yana olmalıdır. Taranabilirlik açısından görsel ve video site haritaları ayrı ayrı eklenmelidir.

Taranabilirlik demişken BreadCrumb’a değinmeden geçmek istemiyoruz. BreadCrumb, ürün sayfası üst bölümde görünen bağlantılardan oluşur. BreadCrumb kullanımı ile müşterilerin ürünleri kolaylıkla bulmasını ve tarama yapmasını sağlayabilirsiniz.

8-Satın Alma ve Geri Dönüşüm İçin Call to Action:


call to action


Müşterilerinizin ürünleri sepete ekleyip satın alması için “SEPETE EKLE” ve “SATIN AL” şeklinde butonları ön plana çıkarmanız gerekmektedir. Bu şekilde yaptığınız takdirde müşterilerinizin bu butonlara odaklanmasını sağlayabilirsiniz. Call to action ile satış oranlarını kat kat artırabileceğinizi ihmal etmeyin.

9- Hız Optimizasyonu:


Bir e-ticaret sitesinden yavaş oluşturulan sayfalar müşterilerinizin üründen uzaklaşmasına niçin olacaktır. 3 saniyeden daha uzun sürede yüklenen ürün sayfalarını optimize ederek bu süreyi kısaltın. Bir tek e-ticaret sitelerinde değil sayfa ve site hızı mühim bir SEO kriteridir. Sayfanızın hızının yavaş olması sıralamalarınız dahil birçok yerde negatif etkisinde bırakır doğuracaktır.

E-Tecim sitelerinde ürün sayfası optimizasyonu için nelerin mühim bulunduğunu ve hangi faktörlerin üstünde durulması icap ettiğini yukarıda sıraladık. Bundan sonrasında size düşen sitede yer edinen ürün sayfalarının her birini optimize ederek satışlarınızı katlamak ve arama motorlarından istediğiniz sıralara yerleşmek.
 
Üst Alt