Telefon Markaları Neden Hızla Arttı

“Ahh, ahh anımsar mısınız efendim Nokia 3310’lu günleri” şeklinde bir geyiğe girmeyeceğiz korkmayın. Vakalara bakışımızı akıllı telefon çılgınlığının başladığı ilk dönemlerle başlatacağız. O yılları çoğunuz hatırlarsınız. Samsung’un Galaxy serisi, Apple’ın Iphone 4 ile başlatmış olduğu devrime kafa tutmaya çalışıyordu ve bir taraftan da Blueberry popülerliğini sürdürürken HTC de akıllı telefon pazarında kendi emsalsiz ruhuyla varlığını devam ettirmeye çalışıyordu.

Şu demek oluyor ki temelde adını anabileceğimiz yalnızca 3 ana akıllı telefon üreticisi piyasada birbirleriyle harp halindeydi. Samsung, Apple ve birazcık da HTC. Sadece pazarın dünyanın en büyük pazarlarından birisi halini alacağı belli olduğu anda ikinci dalga diyebileceğimiz üreticilerin de pazara yenilikçi ürünlerle çıktığını gördük. Bunlar içinde Sony, LG şeklinde büyük markalar da vardı, General Mobile şeklinde ülkemizden çıkan atılımlar da… Bilincinde mısınız? Halen sayabiliyorum piyasadaki markaları. Sadece içinde bulunduğumuz üçüncü dalgada artık akıllı telefon piyasasında hangi markalar yer ediniyor tam bir fikrim bile yok. Her yer yeni markayla dolmuş durumda ve bunların bazıları da daha kuvvetli markaların fiyat performans cihazları geliştirdikleri alt markaları. Akıl alır şeklinde bir durumda değiliz artık. Peki, iyi mi oldu da süreç buraya ilerledi? Gelin anlatmaya çalışalım.


telefon-markalari.png


Ana Konulardan Birisi: Know-how​


Know-how, kısaca bir işin iyi mi yapılacağını bilmeye yönelik oluşturulmuş informasyon havuzu. İşte akıllı telefon pazarında bu gelişti tam olarak. Teknoloji firmaları altyapılarını hazırladıkları meşakkatli bir sürecin sonunda nihayet bu informasyon havuzunu oluşturdular ve seri üretime hazır hale geldiler. Burada normal olarak ülke yönetimlerinin öngörülü tavırlarıyla iştirakleri desteklemeleri de mühim rol oynadı. Ek olarak Cenup Kore, Japonya, Çin ve ABD Birleşik Devletleri şeklinde ülkeler şirketlerinin bu piyasada birbirleriyle rekabet etmesinden de büyük keyif alıyorlardı normal olarak. Sadece kabul edelim, bu yalnız işin iyi mi yapılacağını bilmekle ilgili bir mevzu değil.


Pazar Oturdu​


Çindeki ufak bir teknoloji şirketinin, Türkiye’ye telefon göndermesi için başta buradaki pazarın ve ulaşımın oturması gerekiyordu. Bu firmalar ilkin kendi devletlerinde ağlarını geliştirdiler ki daha sonrasında ihracat ayağının yapılandırmasını gerçekleştirebilsinler. Şu demek oluyor ki aslen birçok marka bir süredir vardı sadece yalnızca ülkelerine ve komşu ülkelere üretim yapıyorlardı. Peşinden pazarın oturaklı bir hale gelmesi tüm firmalar için oyun alanını oluşturdu. Artık lokal ajanslar yeni bir telefon markasını iyi mi pazarlayacaklarını biliyorlardı, firmalar ihracat konusunu çözmüşlerdi.

Şirketlerin Stratejileri Değişti​


Mühim bir öteki unsur da şirketlerin strateji değişimleri oldu. Artık büyük firmalar yalnızca amiral gemisi modellerini piyasaya sürüyor ve gelir grubunda birkaç basamak altta kalan müşterileri için için yeni telefon markalarını duyuruyorlar. Buna iki tane örnek verelim ki sual işaretleri kalksın ortadan, mesela Oppo üst segmente yönelik cihazlar üretirken Realme daha fiyat performans ürünleri üretiyor ya da Huawei’nin alt markası olarak Honor’u da benzer bir durumla piyasada gözlemleyebiliyoruz.

Telefon piyasalarıyla ilgili sizin görüşleriniz nedir? Yorumlarda bizimle paylaşırsanız fazlaca seviniriz. Sağlıcakla kalınca.
 
Üst Alt