/*** 1 ****/ /*** 2 ****/ /*** 3 ****/ /*** 4 ****/ /*** 5 ****/ /*** 6 ****/ /*** 7 ****/ /*** giriş çıkış ikonu ****/ /*** giriş çıkış ikonu ****/ /**** 9 ****/ /**** 10 ****/ /**** 11 ****/ /**** 12 ****/ /**** 13 ****/ /***** 14 ****/ /**** 15 *****/ /***** 16 *****/ /**** 17 ****/ /**** 18 *****/ /**** 19 ****/ /***** 20 *****/ /***** 21 ****/ / ***** 22 ****** / / ***** 23 *****/ /**** 24 ****/ /**** 25 ****/ /**** 26 *****/ /**** 27 *****/ /**** 28 *****/ /**** 29 *****/ /**** 30 *****/ /**** 31 ****/ /**** 32 ****/ /**** 33 *****/ /*** 34 ***/ /*** 35 ***/ /**** 36 ***/ /**** 37 ****/ /*** 38 ****/ /*** 39 ****/ /***** 40 ****/ /***** 41 *****/ /*** 42 ****/ /**** 43 ****/ /**** 44 ****/ /**** 45 ***/
Webmaster Forum
HABERLER

Blog Haberler

Sizce bu işin sonu nereye varacak? (Google AI Overview)

  • Konu Sahibi Konu Sahibi Emre41
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
  • Cevap Cevap : 3
  • Görüntüleme Görüntüleme : 38

Emre41 1

Mesajlar
1
Beğeni
0
Puan
1,001
Yapay zekâ botları siteyi tarıyor içerikler organik doğal ve işe yarar ise kendi bünyesine alıyor yok değil AI ile üretilmiş ya da güncel olmayan kullanıcı işine yaramayan türde ise zaten dikkate almıyor, haliyle bizim organik içeriğimizi bize sormadan en üstte kendi sonuçları içinde göstermiş oluyor, kaynak olayına zaten girmiyorum kullanıcı kendısıne lazım olan bilgili aldıktan sonra neden kaynak sitesine girip baksın etsin ki zaten ülkemizdede kaynak kültürü yok gibi bir şey.

Haliyle tüm sitelerin trafiği ciddi oranda düştü hatta bazı siteler çakıldı desem yeri, Google bunu yapmak zorunda mıydı? Bana göre evet çünkü insanlar artık arama motoru yerine yapay zekaya soru sormaya başladılar.
Google AI overview bu anlamda hayat kurtardı diyebilirim ki zaten tek kullananda Google değil Yandex vs de bu şekilde başladı harekete.

Benim aklıma burada iki şey geliyor 1- çer çöp siteler temizlenecek (bu olsa bile bu kezde ai büyük otoriter sitelerden taze kan emmeye devam edecek değişen bir şey olmayacak) 2- tüm siteler zamanla yok olacak bu kez de AI nereden beslenecek? (çünkü bu anlamda artık emek vverip zaman harcamanın proje yapmanın bir anlamı kalmadı AI'ye çalışıyoruz şuan hemde ücretsiz gönüllü)

Forumlarda soru cevap kullanıcı deneyimi etkılesımı olarak ılerlesek bile AI bunları da alıp gosterıyor,

Kendi alanında faaliyet gösteren kategorisel organik forumlarda da durum aynı değişen bir şey yok.

3-5 aydır sudan çıkmış balık gibi sessizce izliyoruz, ancak ne yapılması gerekli bir fikrim yok, yatırım yapmak içerik üretmek ne kadar mantıklı? Sıralama almak Google'dan trafik almak neredeyse ımkansız hale geldı, tekel olan pazar iyice tekelleşecek.

Ne yapacagız ya da ne yapmamız gerekli bilmiyorum açıkçası. Bırakın büyümeyi ayakta nasıl kalırız kalmalımıyız? onu düşünür oldum proje anlamında.
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_1.webp
    Screenshot_1.webp
    66.3 KB · Görüntüleme: 5
Merhaba, sorgulamanız çok doğal benim de aklıma takılmıştı ve bununla ilgili birkaç teorim var.
Yapay zeka şirketlerinin verilerine baktığımız zaman büyük oranda zarar ettiklerini görüyoruz ve yapay zeka teknolojisi ram ve su gibi harcamalardan dolayı gerçekten pahalı bir teknoloji. Zaten ilk etapta yapay zekanın tamamen ücretsiz sunulmasının ve gittikçe premium üyelikler vs gibi uygulamalarla ücretli olmasının sebebi de kullanıcıları yapay zekaya alıştırıp sonrasında gerçekten pahalı olan bu teknolojiyi yüksek ücretlerle satmak. Hatta birçok şirket yapay zekanın ücretsiz sürümleri ile verim alamadıkları için bazı çalışanları işten çıkarmak ve yapay zeka ücretleri ile bir yılda çok büyük zarar ettiklerini gördükten sonra tekrar çalışanlara yönelmek zorunda kaldılar. Bundan dolayı;
1. teorim yapay zekanın Google AI sonuçları da dahil olmak üzere herhangi bir özelliğinin yakın gelecekte ücretli olacağı ve bu yüzden yine web tarafına yönelineceği şeklinde.
2. teorim ise dediğiniz gibi web site trafikleri düştükçe artık içerik üretilmez ve yapay zeka internet verisi olmadan çalışamaz bundan dolayı şu anda ABD gibi ülkelerde AI sonuçlarına kaynak olarak gösterilen web sitelere telif hakkı gibi isimler adı altında ücret ödenmesi konuşuluyor. Zaten birçok web site sahibi bundan dolayı SEO'nun yanı sıra GEO yapmaya başladı ve agresif bir şekilde GEO çalışmalarına önem veriyor.
Özetle benim teorilerim yapay zeka furyasının ya biteceği yönünde (ki verilerle zarar ettirdiği ispatlanmış durumda) ya da yapay zekanın kaynaklarına para ödemek zorunda kalacağı şeklinde.
 
Merhaba, sorgulamanız çok doğal benim de aklıma takılmıştı ve bununla ilgili birkaç teorim var.
Yapay zeka şirketlerinin verilerine baktığımız zaman büyük oranda zarar ettiklerini görüyoruz ve yapay zeka teknolojisi ram ve su gibi harcamalardan dolayı gerçekten pahalı bir teknoloji. Zaten ilk etapta yapay zekanın tamamen ücretsiz sunulmasının ve gittikçe premium üyelikler vs gibi uygulamalarla ücretli olmasının sebebi de kullanıcıları yapay zekaya alıştırıp sonrasında gerçekten pahalı olan bu teknolojiyi yüksek ücretlerle satmak. Hatta birçok şirket yapay zekanın ücretsiz sürümleri ile verim alamadıkları için bazı çalışanları işten çıkarmak ve yapay zeka ücretleri ile bir yılda çok büyük zarar ettiklerini gördükten sonra tekrar çalışanlara yönelmek zorunda kaldılar. Bundan dolayı;
1. teorim yapay zekanın Google AI sonuçları da dahil olmak üzere herhangi bir özelliğinin yakın gelecekte ücretli olacağı ve bu yüzden yine web tarafına yönelineceği şeklinde.
2. teorim ise dediğiniz gibi web site trafikleri düştükçe artık içerik üretilmez ve yapay zeka internet verisi olmadan çalışamaz bundan dolayı şu anda ABD gibi ülkelerde AI sonuçlarına kaynak olarak gösterilen web sitelere telif hakkı gibi isimler adı altında ücret ödenmesi konuşuluyor. Zaten birçok web site sahibi bundan dolayı SEO'nun yanı sıra GEO yapmaya başladı ve agresif bir şekilde GEO çalışmalarına önem veriyor.
Özetle benim teorilerim yapay zeka furyasının ya biteceği yönünde (ki verilerle zarar ettirdiği ispatlanmış durumda) ya da yapay zekanın kaynaklarına para ödemek zorunda kalacağı şeklinde.
Ayrıca şimdi tekrar araştırdım son haberlere göre Reddit ve New York Times gibi devasa güçteki web siteler şimdiden telif ücreti almaya başlamışlar. Küçük ölçekli web sitelerin de ayaklanması an meselesi olabilir bence.
 
Kesinlikle katılıyorum yazılanlara... mesela son dönemlerde yapay zekadan dolayı işten çıkarılan birçok yazılımcı webmaster arkadaşım işlerine geri çağırıldılar. bir balon gibi ptlayacağını düşünüyorum biraz sabır birazda yapay zekayada haizmet edip günümüz teknolojisine adapte olmak lazım.. Ayrıca mesela ben yapayzeka arama sonuçlarına bakmıyorumbile aşırı yapay ve sığ geliyor birçok web kullanıcısı var hala çocukluğunda weble tanışan nesil varoldukça web sitelerininde biteceğine pek inanmıyorum.
 
Geri
Üst
Forum Blog Dizin Giriş Yap