Kalite Puanı Nedir? Nasıl Yükseltilir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Kalite Puanı Nedir? Iyi mi Yükseltilir?​

Kalite Puanı Nedir? Nasıl Yükseltilir?


Kalite puanı, Google üstünden verilen reklamları değerlendirme amaçlı olan anahtar kelimelerine 1’den 10’a kadar verdiği puanlamaya denir. Google kullanıcı neticeleri değerlendirmek suretiyle algoritmaya haizdir. Organik sonuçlara gore kullananların izleyeceği reklamları belirleyerek, kullanıcılara fazlaca daha kaliteli edinim yaşatmak suretiyle, reklamların gösterimini ve sıralamasını belirleyen faktörü oluşturmaktadır. Dolayısıyla Google sıralamasını yapmış olduğu reklamların, hangi sıralama ile gösterileceğini belirler. Bu duruma gore anahtar kelimesinin kalite puanı belirleme aşamasında izlenen yol şu şekildedir.

1.Tıklama oranı beklentisi

2.Reklamın ilgi düzeyi

3.Açılış sayfası deneyimi

Google reklam hesabı üstünde faktörlerin gösterdiği performansları görmek için anahtar kelime raporuna, sütun eklemeleri yapabilirsiniz. Ek olarak anahtar kelimesinin yanında yer edinen durum sekmesi üstüne tıklayarak süratli şekilde görmenizi sağlar. Burada yer edinen değerlendirme, averaj olarak gösterilen değerlendirmedir. Dolayısıyla ortalamanın üstünde ya da altında bulunduğunu göstermektedir. Böylece düzenleme yapmanız gerektiği alanları belirleyerek tespit etmiş olmuş olursunuz. Bununla beraber anahtar kalite puanınızı araştırma fırsatınız olacaktır.

Kalite Puanı Iyi mi Düzenlenir?


Kalite puanı düzenlemek için izlenmesi ihtiyaç duyulan yol anahtar kelime raporları ile ilgili sekmeye üstündeki durum sekmesinden denetim edip düzenleyebilirsiniz. Bununla beraber bu ekran üstünden anahtar kelimesinin ne kadar yayınlanma almış olduğu mevzusunda informasyon vermektedir. Anlık olarak bakabileceğiniz sekmede, anahtar kelime kontrolünü yapmanız mümkündür. Kalite puanını düzenleme mevzusunda daha teferruatlı şekilde incelemek ve düzenlemek için, anahtar kelime raporuna metrikler eklemeniz mümkündür. Kalite puanı eklemek için (anahtar kelime raporu-sütunlar-kalite puanı şeklinde yol izlenmelidir. Kalite puanını etkileyen faktörler içinde meydana getirilen değerlendirmelerin ortalamanın altında ya da üstünde olduğu hakkında informasyon vermektedir. Böylece tespit edilen bilgilere gore hangi alan üstünde düzenleme yapılması gerektiği hakkında informasyon verir. Faktörlerin sonucunda kalite puan oluşumlarını bu şekilde aynı yöntemle izlenebilir.

Yüksek Kalite Puanına Haiz Olmanın Avantajları Nedir?


Yüksek kalite puanına haiz olmanın avantajları şu şekildedir.

  1. Yüksek kalite puanına haiz anahtar kelime, düşük kalite puanına haiz anahtar kelime tıklama oranına gore fazlaca daha uygun fiyatlara gore değerlendirilerek ödüllendirilir.
  2. Kalite puanının fazlaca fazla düşük olması reklam gösterimini engelleyecektir.
  3. Yüksek kalite puanı hedefinde olan işletmelerin reklam veren bölümleri işletme için oldukça önemlidir. Böylece fazlaca daha düşük fiyatlara fazlaca daha yüksek reklam elde etme fırsatı yakalarsınız.

Kalite Puanı Iyi mi Denetim Edilir?


Kalite puanı denetlemek için anahtar kelime raporunun üstünde yer edinen durum sekmesinden denetlemek mümkündür. Bununla beraber anahtar kelimelerin görüntü alma sıklığını gene bu ekran üstünden denetlemek mümkün olur. Dolayısıyla kalite puanını tesiri altına alan 3 temelden oluşan faktörün performanslarını görmek mümkün olacaktır. Ek olarak kalite puan performansını etkileyen hareketlere ve kalite puanlarını daha teferruatlı şekilde öğrenmek için extra anahtar kelime metriklerinin eklemeniz gerekir. Bunun için yapacağınız işlem (anahtar kelime raporu – sütunlar – kalite puanı) şeklinde yazılmalıdır. Bu sütunlarda kalite puan geçmişleri ile kalite puanlarını ve etkileyen faktörlerini görebilirsiniz. Dolayısıyla Google Ads hesabınız üstünden raporlar sekmesine geçiş yapılarak rapor oluşturulduğunda kalite puanlarına yönelik daha detaylı bilgiler elde edilebilir.

Kalite Puanlarını Etkileyen 3 Temel Faktörler Nedir?


Kalite puanlarını etkileyen 3 temel faktörler şu şekildedir.

  1. Beklenen Tıklama Oranı


Beklenen tıklama oranına yönelik olarak ilgili anahtar kelimeye gore reklamlar gösterildiği vakit, reklamların tıklanma oranlarına gore oran hesaplanmaktadır. Meydana getirilen bu değerlendirme reklamların uzantısı, konumu ve görünümü etkilemesi olası etkenlerden değişik olarak hesaplanmaktadır.

  1. Reklam Ilgi Düzeyi


Reklam ilgi düzeyi anahtar kelimesinin reklamla ilgili ve uyumlu bulunduğunu ölçmektedir. Google işleyişinde temel mantık şu şekildedir. Google kullananların aramalarına gore reklam gönderilerini düzenler. Bu durumda dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan mevzu anahtar kelime seçiminde Google reklamlarını ile ilgili olan reklamlara tıklamalar daha çok olacağı için reklam düzeyinde yüksek ilgi düzeyini yakalarsınız. Bunun için içerikte kullanılan yazıların dikkat çekici olması gerekmektedir.

  1. Açılış Sayfası Deneyimi


Reklam düzenlemelerinden sonrasında dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan mühim konulardan birisi de açılış sayfası deneyimidir. Reklamları tıklayan kullanıcılar, yönlendirme meydana getirilen sayfa üstünde kalite puanı üstünde tesiri oldukça fazladır. Bu durumda siteyi ziyaret eden kullananların meydana getirilen yönlendirmelerde ne kadar mutlu olduklarıyla alakalıdır. Dolayısıyla ilgi düzeyi yüksek olan açılış sayfasına haiz olan site kullanıcı deneyimi için uygun tasarlanmış anlama gelir. Böylece kullananların yapmış olduğu aramalarla ilgili bilgilere yer verilmektedir.
 
Üst Alt