Facebook Audience Network Nedir?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Feysbuk Audience Network Nedir?​

Facebook Audience Network Nedir?


Audience Network, Feysbuk platformunun dışındaki mobil ve masaüstü cihazlar vesilesiyle internet sayfalarına yada uygulamalara reklam yerleştirmenizi mümkün kılar. Bu, Feysbuk kampanyalarınızı genişletmenize olanak tanır. Feysbuk kampanyası için oluşturduğunuz reklamlar, yayınlandıkları internet sayfası yada uygulama için otomatikman özelleştirilir. Audience Network ile reklamınız yalnızca Feysbuk, Messenger ve Instagram’da değil, oyun, müzik yada flört uygulamalarında ve eğlence web sitelerinde de gösterilebilir.

Audience Network’ün Yararları?


İnsanlara web’de nerede olurlarsa olsunlar ulaşır. Reklamlarınız, herhangi bir ek çaba harcamadan Feysbuk dışına yerleştirilebilir. Çevrimiçi reklamlarınızla ilgilenebilecek daha çok kişiye ulaşırsınız. Audience Network reklamları için öteki Feysbuk reklamlarınızda olduğu benzer biçimde hedefleme, açık artırma, dağıtım ve ölçüm sistemlerini belirleyebilirsiniz. Ek olarak uygulamaları yada internet sayfalarını, hatta belirli alan adlarını hariç tutabilir, engelleyebilirsiniz. Audience Network ile tüm kampanyalarınızda kullanabilmeniz için bir “engelleyici sıralaması” de oluşturabilirsiniz. Kampanya başladıktan sonrasında, reklamlarınızın gerçekte nereye yerleştirildiğini görmek için yayınlanma raporunu kullanabilirsiniz.

Feysbuk Audience Network Kimler Kullanabilir?


Audience Network, Feysbuk kampanyalarını genişletmek isteyen tüm reklamverenler için uygundur. Averaj olarak, reklamverenler Audience Network’ü kullanarak kampanya başına reklam gösterimlerini %6 ila oranında artırabilir. Mesela bir Dentsu Network şirketi olan iProspect, müşterilerine reklam sunmak için Audience Network’ü kullanan bir dijital pazarlama ajansıdır. Averaj olarak, firmalar, yalnızca haber akışındaki reklamları görenlere kıyasla Audience Network’ü kullanan şahıs başına ortalama daha çok gelir elde etti.

Audience Network’te Kalite Iyi mi Sağlanır?


Reklamverenler için neticeleri optimize etmek için Audience Network’ü devamlı olarak seyretmek ve iyileştirmek oldukça önemlidir. Audience Network’e bir uygulama eklemek isteyen her yayıncı, kapsamlı bir araştırma sürecinden geçiyor. Audience Network’teki yayıncılar, şu anda Feysbuk Yayıncı Operasyonları ekibi tarafınca yüksek kalite ve marka güvenliği açısından incelenir. Bu benzersiz doğrulama süreci, reklamverenlere kampanyalarının yüksek kaliteli ortamlarda görüntülenmesini güvence ediyor. Audience Network reklam yerleşimlerinin etkili olmasını sağlamak için, kısa sürede Audience Network yayıncılarına platformlarındaki reklamların yeniliklere kıyasla iyi mi bulunduğunu söyleyen Reklamveren Netice Puanı’nı geliştirildi. Reklamveren Netice Puanı ile yayıncılar, reklamlarının ne kadar iyi performans gösterdiğini değerlendirebilir ve reklamverenler için daha da kıymetli sonuçlar sunmak için yerleşimleri değiştirebilir. Reklamveren Netice Puanı, ölçümleri gerçek sonuçlara gore hesapladığı için, bot trafiği benzer biçimde dolandırıcılık faaliyetleri ağdan etkin bir halde elimine edilebilir ve Audience Network, dolandırıcılıktan sanal olarak korunur. Son olarak, Audience Network’teki yayıncılar ve reklamcılar, ilgi çekici ve çevreye uyarlanmış reklamların daha iyi performans gösterdiğini bilir. Aslına bakarsak, mahalli reklamlar, banner reklamlara gore 5 kata kadar daha ilgi çekicidir ve Audience Network’teki yayıncılar şunu bilir: Audience Network gösterimlerinin €’i artık yereldir.

Audience Network’ü Kullanmaya Başlama


Audience Network, reklamverenlerin erişimlerini Feysbuk’un ötesine geçerek yüksek kaliteli mobil uygulamalara genişletmelerine destek sağlar. Mobil uygulama reklamlarınızı Audience Network’te göstermek için, bir reklam oluştururken yada düzenlerken yerleşim olarak “Audience Network”ü kullanmalısınız.

Audience Network Ne Kadar İyi Çalışıyor?


Bir çok süre olduğu benzer biçimde, bu probleminin net bir cevabı yoktur. Bu sebeple sorun yalnız TBM yada BGBM değil, bununla birlikte bu trafiğin ne kadar nitelikli olduğudur. Bilhassa reklamlar mobil uygulamalarda görüntülendiğinde, bir kullanıcı akıllı telefonunda birazcık daha süratli parmaklarla çalıştırmaya başladığında çoğu zaman “yazım hataları” meydana gelebilir. Dolayısıyla Audience Network ile bir kontrol yapmış olursanız, oluşturulan kullananların hakikaten kıymetli olup olmadığını takip edebilmek için bu kaynaktan gelen trafiği kesinlikle Google Analytics yada benzeri bir şey vesilesiyle izlemelisiniz. Satın alan kampanyalarında karışık sonuçlar (hem fazlaca pozitif hem de orta derece) görüldüğü doğrudur.

Feysbuk Audience Network Geleceği?


Gelecek aslına bakarsanız nispeten açık. Feysbuk, Audience Network’ü Google Adwords ve Adsense’e bir web alternatifi olarak konumlandıracak. Feysbuk açısından bu mevzuda yapılacak fazla bir şey yok. Mobil internet sayfaları için beta sürümü, teknik bir karardan fazlaca politik bir karardır, şu sebeple bir mobil internet sayfasında işe yarayan şey düzgüsel tarayıcı ekranında daha da fazla çalışır. Feysbuk, yayıncılara Google’dan daha çok satış sunabilirse, Audience Network kendini hızla kuracaktır. Bununla beraber, Feysbuk’un bu yeni formatı reklamcılar için çekici hale getirmek ve hepsinden önemlisi bunu açıklamak için hala bazı emek harcamalar yapması gerekiyor.
 
Üst Alt