EAT Puanı Nedir, Nasıl Arttırılır?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

EAT Puanı Nedir, Iyi mi Arttırılır?​

EAT Puanı Nedir


EAT ve EAT puanı, Google’ın 1 Ağustos’ta gerçekleştirdiği çekirdek algoritma güncellemesinden sonrasında sıkça duyduğumuz bir terim haline geldi. Bilhassa YMYL (Your Money Your Life) olarak adlandırılan sitelerde EAT puanı ayrı bir öneme sahipken 2019 SEO Trendleri içinde da yerini aldı. EAT Puanı Nedir, EAT Puanı Iyi mi Arttırılır ve niçin önemlidir benzer biçimde sorularınızın yanıtını bu yazımızda açıklayacağız.

EAT Puanı Nedir?


EAT ya da E-A-T, Uzmanlık, Yetkinlik ve Güvenilirlik kelimelerinin İngilizce karşılıklarının kısaltmasıdır. Uzmanlık, yazdığınız içerikler ile uzman olduğunuzu göstermenizdir. Tüm internet sayfalarını ilgilendirse de sıhhat ve finans siteleri için oldukça önemlidir. İçeriklerinizin kullanıcıları doğru ve yararlı bilgiler sunması icap ettiğini söyler. Yetkinlik, kısacası sitedeki kimliğiniz ve statünüz ile ilgilidir. İçerik oluşturan ya da yetki sahibi şahıs olduğunuzu belirtmeniz gerekir. Güvenilirlik ise siteniz ile kullanıcılara itimat vermeniz anlamına gelir. Bilhassa kredi kartı detayları benzer biçimde kullananların mühim bilgilerini paylaşmış olduğu e-ticaret sitelerinin dikkat etmesi ihtiyaç duyulan bir noktadır. Güvenilirlik için ilk adım SSL sertifikasıdır.

EAT Puanı Iyi mi Arttırılır?


Google, son çekirdek algoritma güncellemesinin peşinden içeriklerin kalite puanını daha oldukça ön plana çıkarmaya başladı. Bununla beraber içeriklerinizin kalite puanı dolaylı olarak arama sonuçlarında sıralamanızı etkiliyor. EAT puanını çoğaltmak için ise dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan bazı şeyler bulunuyor.

1- İçeriklerinizin Uzman Kişiler Tarafınca Hazırlanmış Olmasına Dikkat Edin!


YMYL siteler, bu mevzuda daha kırılgan olmalılar. Sıhhat ve finans konuusnda oluşturulan içeriklerin kesinlikle uzman bir şahıs tarafınca hazırlanması gerekir. Mesela “mide ağrısına iyi gelen şeyler” arama sorgusu ile sitenize gelen bir kişiye yanlış bilgiler sunmanız kişinin sağlığı üstünde negatif tesir yaratır. Bu yüzden alanında uzman kişiler tarafınca doğru ve güvenilir bilgilerin yer almış olduğu içerikler üretmelisiniz. İçeriklerinizi kendiniz hazırlıyorsanız bir uzmana danışmadan bu içerikleri paylaşmamanız gerekir.

2- Web Sitenizin Sorumluluğunun (Yetkin Kişinin) Kimde Bulunduğunu Belirtin!


Web sitelerinde yer edinen künye kısmı yetkin kişinin kim bulunduğunu gösterir. EAT puanını çoğaltmak için bu bölümün kesinlikle bulunması gerekir. Site sahibinin, içinde ne olduğu oluşturan kişinin bilgilerinin, var ise site sahibi şirket bilgilerinin ve açık adresinin künye olarak adlandırılan kısımlara eklenmesi gerekir. Ek olarak tüm içeriklerde yazar adı ve yaşam öyküsü kısmının yer alması uzmanlık faktörü üstünde de pozitif tesir yaratır. Bundan dolayı içerikler, oluşturan kişinin uzman biri olup olmadığı hakkında kullanıcılar değerlendirme yapabilir. Bu da dolaylı olarak EAT puanının üç temel faktörü olan uzmanlığı direkt etkisinde bırakır ve puanınızın artmasını sağlar. Son olarak Google’ın yönergelerinde eğer yazar bilgisi yoksa EAT’ye bu durumun zarar verebileceğini belirttiğini de göz önünde bulundurmanız gerekir.

3- Sitenizin Güvenilir Bulunduğunu Gösterin!


Sitenizin güvenilirliği ile ilgili ilk adım hala HTTP’den HTTPS’ye geçmediyseniz bu işlemi tamamlamak olmalıdır. Eğer HTTPS’ye geçiş yapmadıysanız kullanıcılar sitenize giriş yaptığında adres çubuğunda sitenizin adresinin derhal solunda güvenli değil uyarısı ile karşı karşıya kalacaktır. Bilhassa web siteniz vesilesiyle satış yapıyorsanız kısaca bir e-ticaret sitesi iseniz bu durum satış oranlarınızdan markalaşma sürecinize kadar birçok durum üstünde negatif durum yaratacaktır. Hala HTTPS’ye geçiş yapmadıysanız HTTP’den HTTPS’ye Iyi mi Geçilir? adlı içeriğimizden lüzumlu detaylara ulaşabilirsiniz.
 
Üst Alt