E-ticaret Siteleri İçin Tavsiye Edilen Adwords Stratejileri

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

E-ticaret Siteleri İçin Tavsiye Edilen Adwords Stratejileri​

E-ticaret Siteleri İçin Tavsiye Edilen Adwords Stratejileri


E-ticaret Siteleri İçin Tavsiye Edilen Adwords Stratejileri



E-ticaret sitesine haiz olan ve web üstünden satış hayata geçirmeye uğraşan kişiler için Adwords reklamlarının önemi hepimizin bilmiş olduğu benzer biçimde oldukça büyüktür. Bundan dolayı bu makalemizde sizler ile e-ticaret icra eden internet sayfaları için kullanmanız ihtiyaç duyulan Adwords hakkında püf noktalarını aktarıyoruz.

Eğer sizde bir Adwords reklamları kullanıcısı iseniz kesinlikle haiz olduğunuz kampanyanızdaki şlk hedeflerinizden biri hatta en önemlisi reklamlarınıza mümkün olmasıyla birlikte elinizden gelen en fazla tıklanmayı almayı başarabilmek olacaktır. Doğal olarak ki, almış olduğunuz reklamlara daha çok kullanıcı tıkladığı süre siz de haliyle daha çok para harcıyor olacaksınız sadece hem de daha da fazla tecim gerçekleşitiryor olacaksınız. Zira daha çok tıklanma sayısına ulaştığınız süre, ya da bir öteki görüş açısı ile her bir reklamınızdaki tıklanma oranınız daha yüksek olduğu süre, rakiplerinizin tıklanma başına ödeyeceği miktardan oldukça daha azca para ödeyebileceğinizin bilincinde olmanız oldukça önemlidir.

seo130-286x300.jpg


Bilhassa son zamanlarda Google, gerçek anlamda arama motorunun ücretli olan arama bölümünü bir fazlaca geliştirdi ve üstüne hala çalışmaya da devam ediyor. Eğer isterseniz bir örnekle derhal bu durumu iyice anlaşılır hale getirelim. Derhal şuan istediğiniz herhangi bir anahtar kelime ile arama gerçekleştirin. Bazı reklamların iyi mi da öbürlerinden daha “optimize edilmiş” ve daha nitelikli bulunduğunu anında farkedeceksinizdir. Bu durum kesinlikle daha çok ilgi çekiyor ve bu sayede de daha çok kullanıcı tıklanması elde etmektedir. Daha çok sizleri meraklandırmadan derhal uygulamamız ihtiyaç duyulan stratejilerden bahsedelim ve doğal olarak ki her birimizin kafasında dev gibi bir sual işareti olan Google’da reklamlarınızı optimize etmek ve mümkün olan en fazla tıklanmayı alabilmek için neler yapabilirsiniz? sorusunu cevaplayalım.

1-İlk 3′te Yer Almak:




Ilk olarak yapmanız ihtiyaç duyulan şey kuşkusuz ki anahtar kelime seçimine itina göstermektir. Rekabet oranı yüksek bir anahtar kelime üstünde eğer reklamınız ilk 3 sıralama içinde giriyorsa ya da bir öteki deyişle, arama motorlarındda sağ tarafta değil de onun yerine üst sıralarda yer alacağınızdan kesinlikle güvenli olduğunuz bir anahtar kelime üstünden teklif sunduğunuz süre, tıklanma oranınız da oldukça büyük olasılıkla rakiplerinizden daha yüksek olacaktır.

2-Yararları Vurgulayın:


Şimdi bahsedeceğimiz strateji aslen her reklam için oldukça mühim bir unsurdur. Eğer bir ürünü pazarlamak ya da satış yapmak istiyorsanız kullanıcılarınız bu ürünün özelliklerinin yanı sıra daha oldukça ürünün kendilerine sağlayacağı yararları bilmek isteyeceklerdir. Bundan dolayı de ürünün özellikleri yararlarından sonrasında ikinci sırada yer almıştır. Bundan dolayı çalışmalarınızı gerçekleştirirken “Ürün kullanıcılarına iyi mi tesir edecek? Hayatlarını daha iyi hale getirecek mi? Daha kolaylaştıracak mı? Daha sıhhatli hale getirecek mi? Ürün ne kadar kullanışlı? “ benzer biçimde soruların cevaplarını veren hatta bir ihtimal yararları listeleyerek açıkladığınız bir reklam çalışmanızın kıymetini arttıracaktır.

3-Site Bağlantılarını Kullanın:


Google arama motoru son zamanlarda, site bağlantıları (sitelinks) uzantısını tüm reklamcıların kullanımına açtı. Google’ın hizmete sunmuş olduğu bu hususi durumunu websiteniz ile ilgili olan tüm öteki sayfaları gösterebilmek için kullanmanızı öneriyoruz. Bu şekilde haiz olduğunuz öteki sayfalara da trafik sağlamanız mümkün olacaktır.

4-Ürün Uzantısı:


Şimdi bahsedecek olduğumuz teknik, e- tecim ile satış icra eden işletme sahipleri için Google’ın arama motoruna eklediği en iyi ve en yararlı özelliklerden birisidir. Bu özellik, reklamlarınıza tüketiciler için ek ürünler eklemenizi sağlar. Bu özellik yardımıyla anahtar kelimelerinizi hakikaten emsalsiz kelimelerden seçtiyseniz çalışmalarınızdan yüksek verim ve geri dönüş sağlamanız mümkün olacaktır. Bu özelliği kullanabilmek için Adwords platformundaki ilgili seçeneği etken hale getirmelisiniz ve bunun yanında da Google Base (Google Shopping) üstünden işlem gerçekleştirmelisiniz. Ürün uzantıları reklamı belirgin kılan bir özelliktir. Eğer hala kullanmaya başlamadıysanız denemenizi tavsiye ederiz.

5-Komut Kipleri:


Tıklanma başına ödeme (PPC) reklamcılığının ilk günden bu güne buyruk kipleri kullanılarak yapıldığını duymaktayız. Herhangi bir PPC reklamı için buyruk kipleri kullanımı anahtar unsurlardan biridir. Derhal satın alın, bugün başlayın, %50 indirimle ödeyin, 1 tane alın ikincisi parasız ve buna benzer cümlelerden bahsediyoruz. Cümleler oldukça tanıdık geliyor değil mi? Tüm bu buyruk kipleri tüketiciyi reklamınıza tıklaması için teşvik ve motive eden kuvvetli anahtar kelimelerdir.

7-Fiyat ve Bulunurluk:


Eğer e-ticaret ile ilgileniyorsanız, güvenli olun ki reklamınıza fiyatı ve bulunabilirliği ekliyor olmanız tıklanma oranınızı epey yüksek bir oranda arttıracaktır. Bu durum sebebi ile, tüm yazılarınızdaki özellikler içinde tüketicinin sizin reklamınıza daha çok tıklamasını sağlayacak olan en mühim unsur fiyat bilgisi vermek olabilir. Reklamınızdaki fiyat ve bulunabilirlik detayları tüketiciye ürünün ücretini ve ürünü bulup bulamayacağını anlatacaktır. Eğer bir de sunduğunuz fiyat uygunsa satışa giden yolu yarılamışsınız anlama gelir. “Şimdi satışta!”, “Bugün satışlar başladı!” ve “Ürün stoklarla sınırlıdır, derhal satın alın!” benzer biçimde cümleleri de kullanabilirsiniz.

Reklam hazırlamakla direkt olarak ilgili olmasa bile en mühim ipuçlarından bir diğeri ise iyi hazırlanmış bir kampanyaya haiz olmaktır. Bir çok süre yeni şirketlerin bir kampanyanın iyi mi görünmesi icap ettiğini bile bilmeden PPC reklamları hazırladığına tanık olmaktayız. Peki bu reklamlardan iyi mi sonuçlar alınıyor sorusu derhal aklımıza gelecektir. Temelde bir tek bir reklam grubuna, 100 anahtar kelimeye ve bir tane reklama haiz bir kampanya elde etmiş oluyorlar. Kampanyanıza ücretli reklamcılık işinde başarı göstermiş bir dönüş sağlayacak doğru bir yön verebilmek için yapılandırılmış ve organize bir kampanya metodu kullanın. Bu size kampanyanızla ilgili daha oldukça düşünce ve net bir görünüm sunacaktır. Böylelikle tıklanma oranınızı arttırabilir, anahtar kelimelerinizden daha yüksek verim sağlayabilir ve buna benzer pek oldukça yarar kazanabilirsiniz.
 
Üst Alt