Doğru Alan Adı Seçimi Nasıl Yapılır?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Doğru Alan Adı Seçimi Iyi mi Yapılır?​

Doğru Alan Adı Seçimi


Doğru alan adı seçimi kulağa rahat gelse de aslına bakarsak oldukça mühim bir aşamadır. Web sitenizin ilk adımı olan alan adı seçiminde dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan birçok kriter vardır. Bu kriterleri göz önünde bulundurarak seçtiğini bir alan adıyla SEO çalışmalarınızdan daha çok verim elde edebilirsiniz ve web sitenizi yüksek bir seviyeye çıkarabilirsiniz.

1- Markanız ile Uyumlu Olmalı!


Alan adınız ile markanız içinde uyum olması gerekir. Eğer alan adınız ve markanız içinde bir uyum söz mevzusu değilse hedef kitlenizin web sitenize ulaşmasını zorlaştıracaktır. Bu yüzden markanız ile bir tüm oluşturacak bir alan adı seçmelisiniz. Ek olarak markanızın hatırlanabilmesi için de tutarlı doğrusu uyumlu bir alan adı seçmeniz oldukça önemlidir. Müşterilerinizin hafızasına kazanacak ve kolay bir halde ulaşılabilecek bir alan adı seçmelisiniz.

2- Okunuşu Kolay Olmalı!


Kullananların sizi hatırlaması oldukça önemlidir. Müşterileriniz tarafınca hatırlanmak için de seçtiğiniz alan adının kolaylıkla söyleniş edilmesi gerektiği gerçeğini göz ardı etmemelisiniz.

Alan adının kolay okunmasının yanı sıra alan isminde” – (tire)” kullanılmamalıdır. Eğer kullanılmışsa alan adının kalitesi düşecektir. Hem yazılışında hemde okunuşunda hoş olmayan bir görüntü ortaya çıkacaktır.

3- Alan Adı ile İlgili Toplumsal Medya Sayfalarının Olup Olmadığını Denetim Edin!


Aklınızdaki onlarca alan adı içinden birine karar verdiniz. Sadece markanız ile uyumlu olması ya da kolay okunması tek başına kafi değildir. Karar verdiğiniz alan adı ile ilgili herhangi bir toplumsal platformda sayfalar evvel açılmış olabilir. Alan adına karar vermeden ilkin bu tarz şeyleri denetim etmeniz gerekir. Bilhassa en etken hangi toplumsal medya platformunda emek verme yapacaksınız en önce o platformda kontrolleri yapmanız gerekir. Ihmal etmeyin ki markanız ile ilgili toplumsal medya üstünde oluşturacağınız sayfalar, markanızın geleceği için tahmin ettiğinizden daha önemlidir. Alan adınızı aldıktan sonrasında yapacağınız ilk iş, etken olarak çalışacağınız toplumsal medya platformlarında markanız ile ilgili sayfaları oluşturmak olmalıdır.

4- Benzer Alan Adlarını Denetim Edin!


Alan adınızı almadan ilkin, benzer yada aynı alan adının değişik üst düzey alan adı (top level domain) uzantısı ile kullanılıp kullanılmadığını araştırmalısınız. Eğer alacağınız alan adı değişik üst düzey alan adı uzantısı ile kullanılıyorsa öteki alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. Mesela bir taşıma firmanız var ve ankaranakliyat.com alan adını alacaksınız. Sadece ankaranakliyat.org etken bir halde kullanılıyor. Bu durumda değişik alan adlarını değerlendirmeniz gerekir. Kısacası kullanacağınız alan adınız benzersiz olmalıdır. Eğer bu şekilde bir durum söz mevzusu değilse alacağınız alan adının .org ve .net uzantılı olan versiyonları boştaysa bu tarz şeyleri da alabilirsiniz. Böylece web siteniz tamamen benzeri olmayan olacaktır.

5- Alan Adı Kısa mı Olmalı Yoksa Uzun mu?


Doğru Alan adı seçimi için göz önünde bulundurulması ihtiyaç duyulan mühim öteki bir nokta da alan adının kısa ve net olmasıdır. Gereksiz uzun ve markanızı net bir halde yansıtmayan alan adları size hiçbir yarar sağlamayacaktır. Aksine size değişik mevzularda zarar verebilecektir.

Alan adının bir tek kısa olması kafi değildir. Bununla beraber kolay okunması, akılda kalıcı olması ve bulunabilir olması da önemlidir. Kısa bir alan sadece tüm bunlarla beraber size yarar elde edecektir. Ek olarak kısa bir alan adı kullanmanın öteki bir faydası da tüm URL’leriniz kısa olması konusun da karşınıza çıkacaktır. Kısa bir alan adı ile daha kısa URL’lere haiz olacaksınız. Bu sayede arama sonuçlarında mevzumuz iyileşecektir.

6- Anahtar Kelimelere Bağlı Kalmayın!


Anahtar kelime yığını şeklinde görünen bir alan adı hiçbir vakit iyi değildir. Anahtar kelimenizin akılda kalıcı olması, okunabilir olması ve kolay ulaşılabilir olması gerekmektedir. Sadece bu anahtar kelimenin de tamamen bir kenara bırakılması anlamına da gelmemektedir.

Yukarıda verdiğimiz örnek üstünden açıklamak gerekirse ankaranakliyatfirması.com şeklinde bir alan adı yerine ankaranakliyat.com sizin için en doğru tercih olacaktır. Evet siz bir taşıma firmamasınız ve alan adınızda bunu belirtmek istiyorsunuz. Sadece alan adınzı ile belirtmek istediğiniz Ankara ve taşıma kelimeleri. Alacağınız ankaranakliyat.com alan adı hem markanızı en iyi şekilde temsil ediyor hem kolay okunabilir özelliğe haiz hem de kısa ve net. Anahtar kelimenin alan isminde olması için seçtiğiniz gereksiz uzun bir alan adı size yarar sağlamayacaktır.

7- Üst Düzey Alan Adlarından Hangisi Tercih Edilmeli?


Üst düzey alan adları aslına bakarsak internette oldukca fazla karşımıza çıkmaktadır. En oldukca kullanılan ve karşımıza çoğunlukla çıkan üst düzey adlan adları ” .com, .org, .net, .co ve .us” uzantılı alan adlarıdır. Elbet üst düzey alan adaları bunlarla sınırı olan değil. Sadece en oldukca karşımıza çıkanlar bu şekilde sıralanabilir. Sizi ilgilendiren kısım şu “Hangisini tercih etmeliyim?”. Eğer pazar hedefiniz global ise doğrusu global bir pazar hedefine sahipseniz sizin için en ideal olan alan adı .com uzantılı olan alan adıdır. Bunun yanı sıra ülke ile uyumlu olması gerekir. Mesela example.com.tr şeklindeki bir alan adı sizin için en doğru alan adı olacaktır.

Üst düzey alan adı tercih etmeniz için birçok değişik sebep vardır. Bunlardan ilki bu tür alan adlarının müşteriler tarafınca daha çok tercih edilmesidir. Arama sonuçlarında daha iyi sıralamalar elde etmenizi sağlarlar. Ek olarak anahtar kelimeden oluşan alan adlarına gore daha güvenilirdir.

Doğru alan adı seçimi için yukarıda sıraladığımız kriterler oldukça önemlidir. Bilhassa markalaşma sürecinde alan adı büyük bir tesir yaratmaktadır. Markanız için alan adını seçmeden ilkin telif probleminin olup olmadığını da denetim etmeniz icap ettiğini de unutmamalısınız. Tüm bu kriteri göz önünde bulundurarak markanıza en uygun alan adını en doğru şekilde seçebilirsiniz.
 
Üst Alt