Çin'deki Petrol Talebinin Artışı ABD Kayaç Petrolü İçin Fırsat Sunuyor

LegionTR

Eski üye
Katılım
31 Ara 2017
Mesajlar
961
Tepki
1
Bu makale 17.01.2018 tarihinde İngilizce olarak yayınlanmıştır
2014 yılında petrol fiyatlar düştükten sonra Çin, petrol ihracatçılarının kurtarıcısı haline geldi. 2014'ten beri Çin, dünyanın en büyük ham petrol ve petrol ürünleri ithalatçısı konumunda. (2017'de ham petrolün en büyük ithalatçısı oldu). Bazı ekonomik göstergeler, 2016 yılında Çin ekonomisinin hala yavaş olduğunu gösterse de ülkenin petrol ithalatı yüksek seviyesini korudu. Çin'deki ithalat, günde 6 milyon ila 8,5 milyon varil arasında oldu.
Çin ucuz petrol fiyatlarını stratejik ham petrol rezervlerini doldurmak için kullandı. Aynı zamanda bağımsız Çin rafinerilerinin de devlet anlaşmaları dışında ithalat ve ihracat yapmasına izin verdi.
Birçok piyasa yatırımcısı, Çin hükümetinin ham petrol depolamaya yönelik satın almayı bırakması yönündeki ani bir karardan korkuyordu. Çin bunu yapmadı ve yüksek petrol fiyatlarına rağmen 2017 yılında tüketimi arttı.
Bunların hepsi 2018 yılında değişebilir. Son iki yıldır bağımsız Çin rafinerileri, rafine edilmiş ürünler ihracatı için büyük marjlar elde etmek için düşük fiyatları kullandı. Bu marjlar son bir kaç haftada petrol fiyatlarının varil başına 60 dolar gibi orta-yüksek seviyeye gelmesiyle geriledi. Bu rafinerilerin, çalışmalarını yavaşlatmaları ve kâr marjları neredeyse yarı yarıya azaldığı için daha az ham petrol işlemeleri olası.
Çin yüksek oranda ithalat yapmaya devam ettiği sürece ABD'li üreticilerin Çin'e daha fazla petrol ihraç etme imkanı olacak. Aslında, ABD'nin Çin'e olan ihracatı artıyor. Clipperdata'ya göre, Kasım ayında günde 289.000 varillik ihracat gerçekleşti. Bu, günde 9.01 milyon varil petrol ithal eden Çin pazarının küçük bir bölümünü oluşturuyor.
ABD petrol ihracatı, marjlarından en iyi şekilde yararlanmak isteyen Çin rafinerileri için daha çekici hale gelecek. ABD'de WTI ham petrol, Brent petrole göre daha da ucuz, ancak ABD kayaç petrol üreticileri hala petrollerini belli bir indirimle satıyor. Altyapı kısıtlamaları, Birleşik Devletlerde üretilen kayaç petrolün arz fazlası ile birleşince bu durum üreticilerin WTI tercihine yöneldiği anlamına geliyor. Ucuz fiyatlar, Çinli rafinerilerin marjlarını yüksek tutmak için ihtiyacı olan şey olabilir.
 
Üst Alt