Online Mağaza Oluşturma – Online Satışa Başlamak için 9 Kolay Adım

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Online Mağaza Oluşturma – Online Satışa Adım atmak için 9 Kolay Adım​

Online Mağaza Oluşturma - Online Satışa Başlamak için 9 Kolay Adım


Online alışveriş hakkında konuşmak ve her geçen gün gelişip güçlendiğini söylemek, açık bir kapıya kuvvet uygulamaktan başka bir şey değildir. Dijital çağda müşterilerin, gün içinde durup alışveriş yapmadıkları kesindir. Arzuladıkları şey, seçtikleri mağazayı daima ve neredeyse her kanaldan ziyaret etme fırsatına haiz olmaktır. Bununla birlikte, dijital dünyaya giden yol nedir? Sanal bir mağazaya haiz olmanın yolu nedir? Bu mevzu ve online mağaza oluşturma hakkında bilgilere ulaşmak için lüzumlu 9 adımı aşağıda bulabilirsiniz.

1.Bir online mağaza oluşturucu seçin!


Online-Ma%C4%9Faza-olu%C5%9Fturma-1.png


Online mağaza oluşturma süreci bilhassa güvenle, göze çarpan bir online mağaza oluşturma noktasında birçok adımın uygulanmasını gerektirir. Mükemmel ve kullanıcı dostu arayüzlerle karakterize edilmiş birçok servis bulunmaktadır. Bunlara örnek olarak WordPress, Shopify, Jimdo yada Wix verilebilirken hem de yönetimleri de oldukça kolaydır. Bu mevzuda size destek olabilecek en popüler platformların karşılaştırmasını burada bulabilirsiniz.

Potansiyel müşterilerin kendilerine güvenebilmeleri için, sistem güç ve güvenlik ile karakterize edilmelidir. Ürün kataloğu, siparişler ve satmaca yönetimi kolay olmalıdır. Benzer şekilde çeşitli ödeme yöntemlerini, değişik dil ve para birimlerini destekleyip desteklemediği denetim edilmelidir. Bigün internasyonal siparişlerin işlenmesinin gerekebileceğini ihmal etmeyin.

2. Bir alan adı seçin!


Web sitenizin adresi alan adınızdır. Bundan dolayı alan adınızın hedeflerinize ve hedef kitlenize uygun olduğundan güvenli olmanız gerekir. Sorun ve kafa karışıklığıyla karşı karşıya kalmamak için meşhur bir firmanın adına benzer bir isim seçmediğinizden güvenli olun. Aynı şekilde, eşi olmayan olma çabasıyla hedef kitlenizin kafasını da karıştırmayın. Bazı kişiler malum adlar seçmesine karşın orijinallik güdü ile adı değişik hecelerler. Bu stratejinin bazı dezavantajları bulunmaktadır. Ek olarak potansiyel takipçilerinizin adınızı yazabiliyor olmaları gerekir. Alan adı seçerken size yol gösterecek bilgilerle beraber yeni başlayanlar için alan adları ve web barındırma hakkında daha çok bilgiyi buradan okuyabilirsiniz.

3. Etkili ve yararlı içerik ve tasarım sunun!


İnsanlar ciddiyetinizi ve profesyonelliğinizi içerik ve fotoğraf kalitesi vasıtasıyla değerlendireceklerdir. İnternette sunulan çözümler her insanın faydasına yada aleyhine çalışabilir. Online mağazaya ziyaret edenlerin sayısı, fiziki mağazanın açılışını takip eden bir ayda gelebilecek toplam ziyaretçi sayısını aşabilir. Bununla beraber, geçiş süresi çoğu zaman daha hızlıdır. Dönüşüm oranı, ziyaretçilerin satın alımlara oranıdır. Web siteniz için sayfanızın estetiği, paylaşılan bilgiler ve ergonomi dönüşüm oranını etkileyen faktörler içinde yer alacaktır. Benzer şekilde, bir görsel kimlik oluşturmayı ve bunu online mağazanızda uygulamayı ihmal etmeyin. Markanızla öne çıkacak ve müşterilerinize itimat aşılayacaksınız.

4. Logoyu ihmal etmeyin!


online-ma%C4%9Faza-olu%C5%9Fturma-2.png


Müstakbel sanal mağazanızın %50’sini temsil edeceğinden dolayı, markanızın bir logosu olmalıdır. Buna ayıracak zamanınız da bütçeniz de yoksa, birkaç dakika içinde bir logo oluşturmanıza destek olacak bazı online hizmetlerden (mesela, Logaster, Canva yada Graphicsprings) faydalanmayı deneyebilirsiniz.

5. Ürün açıklamaları yazın ve ilave edin!


Web sitenizin kurulumunu takiben, tedarikçilerden fotoğraf alın ve ürün sayfalarınızı oluşturun. SEO’nuzu fena etkilememek açısından, markaların yada toptancıların kartlarını kopyalamanız tavsiye edilmez. Bunun yerine kendi anahtar kelimelerinizi içeren eşi olmayan açıklamalar hazırlayın. Bu işin uzun ve sıkıntılı yapısına karşın, mükemmel sonuçlar elde edeceksiniz. Kullanıcılarınıza, ürünlerinizi muntazam bir halde sıralayarak, güzel bir tecrübe sunun. Sıralama hem de internet sayfasında dolaşımı geliştirerek satışları artıracaktır. Bunun sebebi, ürünleri en kısa sürede bulabilmenin çoğunlukla satın alma şansını arttırmasıdır. Ürün sayfasına eklenecek şeyler bir izahat, fiyat, yığın durumu, fotoğraf, ürün çeşitleri ve daha birçok detayı içerebilir. Müşterilerin bir ürünü satın alma ihtimali, detaylı açıklamalar görmeyle doğru orantılıdır.

6. Ödeme yöntemlerini ayarlayın


Bu, ziyaretçiyi müşteriye dönüştürmek için oldukça önemlidir. Online ödeme için kullanılan teknolojiler artık bilgisayar korsanlarının fena niyetli saldırılarının önüne geçmek için oldukça daha iyi güvenlik önlemleri ile donanmıştır. Ödeme şekillerinde çeşitliliğe haiz olduğunuzdan güvenli olun ki bunu değişik araçlar kullanarak yapabilirsiniz. Bazı ödeme şekilleri içinde kredi kartı, Paypal, Webmoney yada bitcoin, discover ve daha bulunur. Ödeme yöntemini iyi mi seçeceğinize bu makaleden detaylı bir halde ulaşabilirsiniz.

7. Ürün teslimatı


Teslimat şekli de göz önünde bulundurulması ihtiyaç duyulan başka bir mevzudur. Teslim şekilleri ile alakalı karar, sattığınız ürünün, rakiplerinizin fiyatlarının ve bir siparişin son fiyatının dikkate alınmasını gerektirir. Ek olarak, müşterinize satın alma mevzusunda karar almalarına destek olduğundan parasız teslimat yada iade imkanı sunabilirsiniz. Ek olarak, bu imkanları her insanın görebildiğinden güvenli olmak için sitenize yerleştirildiğinden güvenli olun. Daha çok satış için teslimat bölgelerini ihmal etmeyin. Kargo acenteleriyle işbirliğine girerek teslimat seçenekleri de ekleyebilirsiniz.

8. İşte Oldu! Hazırlan! Dur ve Kontrol et!


İşte son vazife – platformunuzu kontrol edin. Bu, her şeyin istenildiği şeklinde çalıştığından güvenli olmayı ihtiva eder. Göze çarpan her hata düzeltilmelidir. Tüm ürünlerin muntazam bir halde listelendiğinden güvenli olun; sayfa indirme hızını, ödeme yöntemlerini, sitede dolaşımı ve satışı etkileyebilecek öteki her şeyi deneyin. Bir öğenin başarısızlığının her şeyi etkileyeceğini ihmal etmeyin.

9. Tanının!


online-ma%C4%9Faza-olu%C5%9Fturma-3.png


Online mağaza oluşturma mevzusunda ihtiyacınız olan her şey tamamlandığına bakılırsa artık online mağazanızı açma zamanınız geldi. Sadece, kendinizi tanıtmanız ve müşterilerin size gelmesini sağlamanız gerekir. Toplumsal medya bunu başarmanıza ve hatta ürün data paylaşımınıza destek olabilir. Feysbuk, Pinterest, YouTube yada Instagram destek olabilecek paltformlardan bazılarıdır. Her yerde olmaya çalışmak yerine, hedef kitlenize ulaşmanıza destek olabilecek ve potansiyel müşterilerinizin olduğu bölgeleri kullanabilirsiniz. Toplumsal medya kullanımı müşterilerinizle etkileşimi desteklemenin yanı sıra yapmanız ve geliştirmeniz ihtiyaç duyulan şeyler hakkında da size data elde edecektir.

Online mağazanız için yararlı araçlar


Online mağaza oluşturma aşamalarından sonrasında başarı göstermiş bir e-ticaret sitesinin yönetimi ciddi bir çaba gerektirir. Muhteşem bir dönüşüm oranının oluşturulması ve sürdürülmesi mühim konuların önderlik yapar. Sonucunda, sitenizin iyileştirilmesi birkaç vasıta yardımıyla yapılabilir. Bu araçlar tip ve işlevine bakılırsa düzenlenmiş ve organize edilmiştir. Bazı araçların görevi e-mağazanın kurulumu ve yönetimi üzerineyken, ötekiler kolay görevlerin, trafik artışının yönetimine destek sağlar; markanızı oluşturduğunuz şeklinde kendinizi tanıtmanızı sağlayacak öteki şeyleri de oluşturun.

Araştırma Araçları


SEMrush

semrush.png


SemRush hem organik hem de ücretli SEO için kullanılabilen oldukça amaçlı bir araçtır. E-mağazayı geliştirmeye destek olacak çeşitli özelliklere haizdir. Özelliklerden biri, rakipleriniz tarafınca kullanılan anahtar kelimeleri göstermektir. Bu vasıta olmadan bulunamayacak anahtar kelimeler çoğu zaman oldukça faydalıdır. Genel organik trafik ve kıymet sıralamadaki yerlerini belirler.

Ahrefs

Ahrefs bilinmiş olduğu suretiyle değişik özelliklere haiz bir araçtır. Bir internet sayfasına işaret eden bağlantıları ve en popüler sayfaları görüntülemeyi mümkün kılar. Referans veren alan adlarının tespitinde SEO’yu çözümleme etmek için kullanılır. Benzer şekilde, web sitelerinin bağlantı analizini sağlar. Ek olarak rakipleri de çözümleme ederek bağlantı kurma metodolojisi ortaya koyar. Ilgi düzeyi ve güçlük derecesine bakılırsa doğru anahtar kelimeleri seçmek söz mevzusu olduğunda, Ahrefs inanılmaz derecede güçlüdür.

Ticari Araçlar


Trello

trello.png


Trello, en popüler yönetim aracı olmakla beraber parasızdır. Proje yönetimi özelliği içinde, ihtiyaçlarınıza bakılırsa sütunlarla yapılandırılmış bir tablo üstünde hareket edebilen fiil listeleri içeren bir tür harita bulunmaktadır. Mesela, mühim eylemler, acil ve acil olmayan eylemler ve daha fazlası için sütunlar oluşturmak mümkündür.

Bitrix24

Bitrix24, kurumsal bir yönetim yazılımıdır. CRM, görevler, belge, proje ve vakit yönetimi, iş süreci otomasyonu, faturalama, ortaklık, devamsızlık yönetimi, e-posta pazarlama, sanal PBX, paylaşılan takvimler, kurumsal dizin, insan kaynakları yönetim sistemi (HRMS) ve benzer 35’den fazla parasız vasıta ihtiva eder.

Zoho Projects

İçerisinde CRM, Dokümanlar, Posta ve daha fazlasını içeren ustalaşmış araçlar paketi bulunmaktadır. Bu aracın avantajlarından bazıları etkinliklerin ilerlemesini ve entegre vakit seyretme sistemini gösteren gösterge tablolarıdır. Benzer şekilde, Google Dokümanlar yada Dropbox dahil olmak suretiyle öteki çözümlerle entegre etmek de mümkündür.

Pazarlama Araçları


MailChimp

mailchimp.png


Bir e-posta pazarlama aracı olarak, popüler ve kullanımı kolaydır. Müşterinizin satın alma işlemlerini izlemenize destek olurken benzer ürün teklifleriyle onları hedefleme fırsatı verir. Ek olarak, WooCommerce, Magento yada BigCommerce şeklinde servislerle direkt bağlantı vardır. Bu araçla e-posta kampanyalarını direkt mağazanız üstünden oluşturmak mümkündür.

Buffer

Bu vasıta, günlük içeriklerin Twitter, Feysbuk, LinkedIn ve daha birçok platformda hedef kesime ulaştırılabilmesi içindir. Vasıta kullanıcı dostu ara yüzü ile birçok avantaj sunmaktadır. Güncellemelerinizi planlamak ve ağlarınızın yönetimi açısından vakit yönetimini geliştirmek için etkili ve karmaşık olmayan bir şey istiyorsanız, bu vasıta sizin için oldukça uygundur.

Buzzstream

Bloggerlar, gazeteciler yada internet sayfası sahipleriyle yazışma kurmaya yarayan bir CRM’dir. Bu bağlantı kurma, RP blogger ve etkili kampanyaların organizasyonunda yada ortak arama sürecinde size destek sağlar. Potansiyel listeleri oluşturma, e-postaları arama, şahıs takip edeni, ilişki geçmişini gizleme ve bu listeleri gelecekteki kampanyalar için tekrardan kullanma bu araçla mümkündür.

Analytics Araçları


Optimizely

optimizely.png


Referans yazılım olarak, A/B testlerinin yapılması için fırsat verir. WYSIWYG ara birimine haizdir, kısaca koda dokunmaya gerek kalmadan kullanmak mümkündür. Açılış sayfalarınızın, ürün sayfalarınızın, formlarınızın ve daha birçoğunun slit-testini Optimizely kullanarak yapabilirsiniz. Bundan dolayı her pazarlamacı için eğer olmazsa olmaz bir araçtır. Kontrol için 30 günlük parasız tecrübe etme süresine haiz paketler vardır.

Google Analytics

Sattığınız ürüne bakılmaksızın, e-ticarete dönüşüm oranınızı çoğaltmak sıkıntılı bir görevdir. Google tarafınca geliştirilen e-ticaret, satıcılara daha geniş bir metrik görünümü sunar. Kısaca, platform şimdi her zamankinden oldukça daha kuvvetli. Google Analytics kullanan kullanıcılar artık trafiği istedikleri şeklinde seyretme şansına haizdir. Zayıf noktaların belirlenmesi, ödeme yaparken sepetin terk edilme yada direnç noktalarını ortaya çıkarır.

Visual web optimizer

E-ticarette optimizasyon mevzusunda bir son yok. Düşük performans gösteren sayfalarının denenmesi ve ayarlanması için devamlı olarak A/B testi uygulayanlar bunu bilir. Doğru parametrelere dikkat edememek yada değişecek şeylerden habersiz olmak gelirinize zarar verebilir. Bundan dolayı, Visual Web Optimizer şeklinde platformlar pazarlama kampanyalarının ve ana sayfalarının değiştirilmesini gerektiren şirketlere uygundur.
 
Üst Alt