Webmaster

Webmasterlar için Güncel Sesli Arama ve Sanal Asistanlarla Öne Geçmek

Gerek kolay kullanımı gerekse her yaştan kitleye ulaşım sağlama anlamında, 2019 yılında kendi alanınızda öne çıkmak için klasik sorulara cevap verebiliyor olmanız gerekmektedir. Önemi her ne kadar Webmasterların bir kısmı tarafından tartışılsa da içtenlikle dile getirmemiz gereken husus SEO‘nun en temel konularından birisinin Sesli Arama ve Sanal Asistanlara karşı optimizasyon olduğudur.

Sitemizi AI Güncel Olarak Nasıl Algılamakta?

Google’ın ASR’ye olan yaklaşımının detaylı ve tüm hatlarıyla teknik açıklamasına tanık olduk. Sadece Google’ın ses işleme teknolojisinin pratik noktalarını öğrenerek işlevini kolay bir şekilde anlayabilir ve hedefleriniz için doğru stratejiler üretebilirsiniz.

Google Sesli Arama, konuşmanızı matematiksel verilere dönüştürerek ses sinyali oluşturma işlemi uyguluyor. Ardından üç bölüme ayrılan bir süreç gelişiyor. Bunlarını tamamı konuşma modellemesi olarak tanımlanmaktadır. İlgili arama sonuçlarınız tekrardan ses yardımcısına iletilerek dönüt sağlanıyor.

Ancak dikkat edilmesi gereken noktalardan biriside Google’ın Sesli Arama için her işlem aşamasında ölçüm ve geliştirme yaparak çok titiz davrandığıdır. Bu kriterlerden birkaçına yer vermek istedik.

  • Kelime Hata Oranı: Sözcüksel olarak tanımlama doğruluğunu ölçmektedir.
  • Anlamsal Kalite: Analiz edilen sesli sonuçların bir kullanıcı tarafından merak edilen sorguların sonuçlarına karşı ne kadar yakın olduğunu ölçmektedir.
  • Şaşırma: Mevcut dilin bir sonraki sırasını tahmin edebilerek dil modelinin kalitesini ölçümlemektir.
  • Aykırı Kelime Oranı: Kullanıcılar tarafından konuşulmakta olun dilin, mevcut dil modeline karşı aykırılığını ölçmektedir.
  • Gecikme: Sesli aramanın tamamlanması için kullanıcının beklemeye maruz kaldığı süre olmaktadır.

Google’ın Sesli Arama teknolojisi, tüketicilere sunulan sonuçların devamlı iyileştirilmesini amaçlamaktadır. Makine öğrenmesi ve yapay sinir ağlarının da desteğiyle birlikte ölçümler dahilinde geliştirmeler yapılmaktadır. Bütün bunlar göze alınarak SEO sorumlularının belirsiz sorulara dahi iyi yapılandırılmış ve kısa cevaplar tasarlayabilmeleri gerekmektedir. Google bazen doğruluğun hızlanması gerektiğini düşünmektedir. Yani açacak olursak, anlamsal kalite bakımından daha düşük puana sahip olan bir yanıt, rakiplerine oranla daha hızlı teslim edilebiliyorsa birincil önceliğe yerleşecektir.

Sesli Arama Sonuçları ve SERP Güncel Bilgiler

Kullanıcılar Sesli Arama sorgularını gerçekleştirdikleri zaman Sesli Asistanlar, daha çok Snippetların içeriğini ayrıntılı olarak okuma eğilimindedirler. Snippet Google tarafından içeriğinizin tüm ayrıntılarla verildiği ve kullanıcıların ziyaret etme eğilimini daha çok arttırdığı, sıfırıncı sıra olarak bilinmektedir. Aramada üste çıkmak isteyen webmasterların en temel hedeflerinden biriside mevcut projelerinin snippet kısmına erişerek en birincil önceliğe sahip olabilmesi amaçlanmalıdır. Kısaca artık anahtar kelimelerin biraz daha geri plana düşeceğini tahmin ediyoruz. 2019 yılında zirveye yerleşmek isteyen siteler ve yöneticileri sesli arama kısmına karşı doğru stratejiler uygularlarsa bu amaçlarını sorun yaşamadan elde edebileceklerdir.

Sesli Arama Snippet

Sesli arama için üç tür snippet bulunmaktadır ve mevcut oranları aşağıdaki gibidir.

  • Paragraf %81-82;
  • Listeler %11-12;
  • Tablolar %7, şeklindedir.

Genel olarak ilk iki sorgu soruya en iyi cevabı vermektedir. Paragraflarda SERP’lerdeki önemin benzeri istenmektedir.

Snippetlar için Webmaster Forum Güncel Taktikleri

Sesli Aramalar hakkında stratejiler üretirken snippetları asla göz ardı edemezsiniz. Genel olarak snippet, seviyesine ulaşan siteleri analiz ettiğimizde diğer rakiplerinden önce çıkan faktörlerden birkaçını sizler için inceledik.

  • İlk olarak sayfanızdaki sorular H1 ve H2 etiketleriyle sarılmalıdır.
  • Cevaplar için paragraf etiketi kullanılması, gerekli bir koşuldur.
  • Cevaplar ortalama olarak 40 ila 55 kelime arasında olmalıdır.
  • Özellikle SSS sayfalarını oluştururken numaralara göre değil de konu başlıklarına göre tasarlamalısınız.

Sesli Arama Stratejilerinin 6 Temel Unsuru

  • Konuşma içeriği: Sohbet veya sesli olarak içeriği kendi sunan arayüzler geliştirmek. Sık sorulma eğiliminde olunan sorular birincil öncelikte olmalı.
  • İçerik Tasarımı ve Kullanıcı Arayüzü: Sitenizdeki içerikler tamamen kullanıcı merkezli olmalı ve tasarım olarak asla rahatsızlık vermemelidir.
  • Teknolojik Erişim Kolaylığı: Bu bağlam daha büyük siteler için düşünülmüştür. Ziyaretçilere ses asistanları, sohbet pencereleri yoluyla içerik sunabilen AI tabanlı teknolojilerinden yararlanmak.
  • Promosyonlar: Sık Sorulan Sorular içeriğinize erişimi, organik ve reklamsal aramalarla birleştirmek.
  • Eylem Oluşturmak ve Beceriler Kazanım: Google Asistan için kolay ulaşılabilir eylemler oluşturma ve Alexa gibi içerik havuzlarından yararlanabilme becerileri edinmek.
  • Stratejinin ölçülmesi: Yapılan sorgular, konuşmalar, tıklama eğilimi ve tıklama sonrasında sunulan kampanyalar üretmek gibi temel konularda incelemeler yapmalı ve istatistiksel olarak analiz etmelisiniz.