2011 – 2018 Google Algoritma Güncellemeleri

bertanuzun

Bağımlı
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepki
1
Google gitgide daha hızlı şekilde yeni algoritmalar yayınlamaktadır. Bu güncellemeler arama sonuçlarına yansır. Sitelerimiz yeni algoritmalara uygun olduğu zaman, web sitelerimiz üst sıralarda yer alır.Web sitelerimizi aşağıdaki algoritmalara yönelik güncellemek gerekir.

Panda Algoritması
Çıkış Tarihi:
24 Şubat 2011
Hedef: Düşük kaliteli içeriğe sahip sitelerin sıralamadan düşürülmesi.
İçerik, Google’ın web Sitelerinin kalite skorunu belirlerken en önemli etkenlerden birisidir. Bu algoritma çok hızlı şekilde çalışır ve spam içerik yayınlayan sitelere bir nevi ceza verir. Ülkemizdeki haber sitelerine zerre etki etmese de, siz yine de bu algoritmayı dikkate alın.
Neler Yapılmalıdır?
Zayıf ve kopya içerikler düzenlenir. Kullanıcının sitedeki okuma süresini arttırmak için mantıklı cümleler ve sunumlar yapılır.
Penguen Algoritması
Çıkış Tarihi:
24 Nisan 2012
Hedef: Spam ve black hat backlinklere sahip sitelerin sıralamasının düşürülmesi.
Spam teknikler ile elde edilmiş backlinke sahip sitelerin siteler sürekli güncellenen bu algoritmayla artık sıralama elde edemiyor. Penguin algoritması çok hızlı şekilde çalışan bir sistemdir.
Neler Yapılmalıdır?
Düşük kaliteye sahip backlinkler disavow tool ile engellenmelidir. Link profilini çok detaylı şekilde incelemelisiniz. Düşük kaliteye sahip sitelerden, ücretli backlinklerden kaçınmalısınız.
Pirate Algoritması
Çıkış Tarihi:
Ağustos 2012
Hedef: Telif hakkını ihlal eden web sitelerinin sıralamasını düşürmek.
Google tarafından alınmış sınırsız telif hakkı ihbarına yönelik oluşturulmuştur. Bu algoritma aynı zamanda YouTube içinde geçerlidir. Özellikle torrent sitelerinin etkilendiği bu algoritmadan korunma yöntemleri aşağıdaki gibidir.
Neler Yapılmalıdır?
Sitelerimizdeki film, müzik gibi dosyaların kaldırılması gerekmektedir. Herhangi birine ait telif hakkı olan bir dosyayı sitenizde paylaşmayın.
Hummingbird Algoritması
Çıkış Tarihi:
22 Ağustos 2013
Hedef: Ard arda yapılan arama sorgularının arasında bir bağlantı kurmak.
Neler Yapılmalıdır?
Doğrudan anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yapılmamalıdır. Tek kelime üzerinden yapılan çalışmalar bu algoritmaya ters düşer. Google Anahtar kelime aracı ile keşfettiğiniz anahtar kelimelere yönelik çalışmalar yapılabilir.
Pigeon algoritması
Çıkış Tarihi:
24 Temmuz 2014
Hedef: Yüksek kaliteye sahip yerel arama sonuçları sunabilmek
Pigeon algoritması yerel arama sonuçları için uygulanmıştır. Aramayı yapan kişinin konumuna uygun sonuçlar gösterir. Bu algoritma sonrasında yerel siteler Google sonuçlarında üst tarafta görünmeye başlamıştır.
Neler Yapılmalıdır?
Google My Business sayfasının doğru yapılandırılması gerekmektedir. O yöreye ait bir hizmet sunmadan, o yöreye ait sayfalar oluşturulmamalıdır.
Mobilegeddon Algoritması
Çıkış Tarihi:
21 Nisan 2015
Hedef: Mobil dostu sayfalara daha iyi sıralama avantajı sunmak, mobil uyumu olmayan sitelerin sıralamasını düşürmek.
Arama sonuçlarında mobil uyumu iyi olan sitelerin üst sonuçlarda yer almasını sağlar.
Neler Yapılmalıdır?
Sayfalar mobil uyumlu hale getirilmelidir, telefondan okunması zor olan içeriklerin düzeltilmesi gerekmektedir. Mobil uyumunuzu çeşitli araçlar yardımıyla sorgulayın. Özellikle Google Mobile Friendly testini geçmemiz gerekmektedir.
RankBrain Algoritması
Çıkış Tarihi:
26 Nisan 2015
Hedef: Makina öğrenimi yardımıyla daha iyi arama sonuçları sunmak.
Rankbrain bir nevi yapay zekadır. Sayfaların özetini çıkartıp eşleştirme yoluyla çalışır. Geleneksek yöntemlere de bağlıdır.
Neler Yapılmalıdır?
Kullanıcı deneyimi iyileştirilmelidir. Güvenli web siteleri elde edilmelidir. Hemen çıkma oranı %20-%40 arasında olmalıdır.
Possum Algoritması
Çıkış Tarihi:
1 Eylül 2016
Hedef: Arama yapan kullanıcının konumuna göre daha çeşitli arama sonuçları getirmek. Kişinin fiziksel konumu ve kurduğu cümlelere göre arama sonuçlarının gösterilmesi.
Neler Yapılmalıdır?
Benzer işletmelerle aynı lokasyonda yer almak. Aramayı yapan kişinin konumuna yönelik hizmetler ve içerikler sunmak.
Fred Algoritması
Çıkış Tarihi:
8 Mart 2017
Hedef: Tek amacı gelir ve reklam yayını olan düşük kaliteli web sitelerini ayıklamak ve Google sonuçlarında yer almasını engellemek.
Neler Yapılmalıdır?
Sadece reklam bazlı içeriklerin yayını yapılmamalıdır. Ortaklık programlarına yönelik web siteleri kurulmamalıdır.

https://bertanuzun.com/algoritma/
 
Üst Alt