İnternetWebmaster

SEO Analiz Markalaşmayı Sağlar

Markanızın SEO stratejisinin başarılı olmasına yardımcı 4 yapı taşı

Gün geçtikçe artmakta olan internet sayfaları aramalarda öne çıkan olabilmek için birbirlerini SEO sayesinde alt etmeye çalışıyorlar. Bir web sayfasının özellikle taranabilirliği, optimizasyonu, marka katılımcıları ve aktif içerik üretilmesi, rekabeti daha fazla arttıran önemli unsurlardandır. 2019 yılı itibariyle markalar için çevrimiçi ortamdaki rekabetin kızışması, SEO analiz’i daha da önemli bir duruma getirdi.

Taranabilirlik

Öncelikle sayfanızda SEO altyapınızı geliştirmeniz gerekmektedir. Yani arama sonuçlarında görünebilir bir site olabilmeniz için arama motorları tarafından bulunmanız gerekmektedir. Eğer ki sıfırdan başladığınızı varsayarsak veya SEO’yu daha önce hiç önemsemediyseniz, ilk iş olarak arama motorlarına kendinizi tanıtmanız gerekecektir. Bunun için en yaygın kullanılan yöntemse robots.txt dosyasıdır. Perakendeciler ve küçük markalar büyük olasılıkla bu küçük dosyayı ihmal etmektedirler. Ancak bu işlemi yapmanız, tarayıcılara hangi sayfalarınızın endekslemek istediğinizi belirtir.

Bunun yanında tarayıcılarda daha iyi bir dizin hizmeti oluşturabilmek için sitenizin yapısını görmek isteyeceksiniz. Bunu yapabilmek için site haritanızı sık sık güncellemeli ve genişletmelisiniz. Ancak henüz bir taneye bile sahip değilseniz yeniden yapmanız gerekecektir.

SEO taraması amacıyla ideal bir site haritasında, sitenizin tüm kategorileri, alt kategoriler ve ürün sayfalarını bulundurur. Sitenizde bulunan binlerce ürün sayfasını haritalandırma veya güncellemenin ne kadar zaman isteyebileceğini merak edebilmektesiniz. Screaming Frog gibi dizin hizmetleri robots.txt dosyanıza bağlayabileceğiniz bir site haritası oluşturabilmektedir. Robots.txt dosyasını güncelledikten sonra, Google’a veya diğer arama motorlarına gönderebilirsiniz, böylece siteniz en kısa sürüde yeniden taranabilecektir.

Siteniz içerikleri görüntülemek için Flash veya Silverlight gibi eski eklenti teknolojilerine ihtiyaç duyuyorsa, daha büyük tarama zorluğuyla karşı karşıya kalacaksınız. Çünkü bu içerikler arama motorlarının tarayıcılarında göremez olmaktadır. Bundan dolayı da arama sonuçlarında da görünmeyecektir. Ancak bu içerikleri görünür yapabilmeniz için, HTML5 veya JavaScript benzeri biçimlere dönüştürmeniz gerekecektir. Dönüşüm işleminden sonra içerik eşlendikten sonra robots.txt dosyasını Google’a gönderebilirsiniz.

İçerik Optimizasyonu

Ya mevcut içeriklerinizden daha fazla yararlanacaksınız, ya da her gün yeni içerikler üretmeniz gerekecektir. Robots.txt, taranabilirlik ve site haritası sorunlarını hallettiğinizde, yerleştirmeniz gereken en önemli SEO analiz yapı taşlarından biriside içerik optimizasyonudur. Bu işlem kısaca belirlediğiniz anahtar kelimelerle, sıralamanızı iyileştirmek amacıyla mevcut varlığınızdan daha iyi yararlanmanızı sağlamaktadır. Pazar trendlerini ve müşteri kitlenizi temel alan bir hedef anahtar kelime listesi üretmeniz için Google Adwords’u kullanabilirsiniz.

Bu işleme öncelikli sayfalarınızdan başlayarak, kategorileri ve alt kategorileri ekleyerek başlayın. Sonraki işlem olarak ürün sayfalarınıza biten meta etiketlerinizi ve içeriğinizi geliştirmek için bu yöntemden yararlanın.

Kalabalık bir siteye sahipseniz, öncelikle sitenizin tamamında çalışmak yerine alternatif olarak birkaç tane seçili sayfayı optimize etmek için odaklanabilirsiniz. Örnek verecek olursak, “Sayfa 1” ürün kategorisi makul derecede iyi çalışmakta, performansını ölçümlemek amacıyla Google Arama’yı kullanabilirsiniz. Sayfanın belirli anahtar kelimelerle uygunluğunu kontrol ediniz. İstediğiniz noktada değilseniz, performansınızı arttırmak için bu anahtar kelimeler için kategori sayfanızı optimize ediniz.

Site Dışı Bağlantılar

SEO programı için bir sonraki aşamanız, bağlantılar kurabilmek ve sosyal etkileşim yaratabilmek için sayfa dışı stratejiler izlemektir. Bu işleme geçmek için mevcut tüm içeriğinizin optimize edilmesine gerek duyulmaz fakat içerik optimizasyon işleminizi ne kadar iyi yaparsanız, bağlantı kurma ve etkileşim alma durumunuz SEO faydası olarak daha fazla olacaktır.

Bağlantı kurabilmek, iyi bir araştırma gerektirmektedir ve bu işleme başlamadan önce Google’ın bağlantı etiğini ve en başarılı uygulamaları incelemek isabetli bir karar olacaktır. Olası bağlantı bulabilmenin en etkili yolu SEMrush benzeri kullanmaktır. Bu araç vasıtasıyla rakibinizin geri bağlantılarının nerelerden çıktığını görebilirsiniz.

Bu araç sayesinde bağlantı istekleriyle ulaşılabilecek potansiyel sitelerin listesini görebilmektesiniz. Görmüş olduğunuz bu listeyi yüksek trafikli ve güçlü sosyal medya varlığına sahip olan sitelerde paylaşınız. Ancak önemli bir nokta bulunmaktadır. Sosyal etkileşim olarak büyük miktarlar beklemeyin. Genellikle %10 ila %15 arasında bir cevap oranıyla karşılaşacaksınız.

Bunun içinde doğru etkileşim araçlarını bulmak ve iyi bir pazar çalışması yapmak gerekecektir. Öncelikli sizin ürününüzü ve hedef kitlenizi tüm yönleriyle tanımanız gerekecektir. Ayrıca işiniz ve endüstriyel aktiviteleriniz hakkında paylaşımlar yaparak erişilebilen sosyal medya kullanıcılarını tanımlamanız ve peşine kitlenizin hangi ölçütlere sahip olduğu belirlemeniz gerekecektir.

İçerik Oluşturmak

Markanızın SEO analiz programı olgunlaşmışsa, tamamen yeni içerikler üretmeye odaklanabilirsiniz. Bu etapta, içeriğiniz, satılan ürünlerle ilgili müşteri sorunlarını yanıtlamalı yani ürünleri ve hizmetleri tanımlamanın da ötesine geçmelisiniz. Örnek verecek olursak, satılan spor ayakkabılar hakkında daha fazla içerik üretmek yerine, farklı kombinler için ayakkabıların nasıl tercih edilmesi gerektiği, spor ayakkabıların bakımı ve benzeri konular hakkında içerik üretmeniz faydalı olacaktır. Hangi konular için içerik üretebileceğinize odaklanmanız için anahtar kelime ve rakip araştırması yapmanız gerekecektir.

Bunun için SEMrush, Keywordtool gibi araçlar kullanarak ürünlerinizi, kendi segmentinizle ve pazarınızla alakalı arama sonuçları hakkında analiz yapmanız gerekmektedir. Örnek verecek olursak, bir saat satıcısının anahtar sözcükleri “Erkek Saatleri” ve “Kadın Saatleri” gibi temelleri içermektedir ancak “Saat Tamiri” ve “Saat Türleri” gibi yararlanabileceğiniz popüler anahtar kelimelerden de yaralanmalısınız. Bunun için 750 ila 6.000 ‘e kadar anahtar kelime belirleyebilirsiniz.

Yine de tüm anahtar kelimeleri de kullanmanız gerekmeyecektir. Bir sonraki aşamada, yeni anahtar kelime listenizi bölümlere ayırmanız ve rekabette nasıl performans gösterdiğinize karşı analiz etmeniz gerekecektir. Bazen birkaç gün sürse de bir ayada çıkabilir. Buna harcadığınız zaman SEO programı için içerik yol haritanızı yönlendirecek bir yatırım olmaktadır. Mesela, rekabet fırsatınız olan anahtar kelimelere öncelik vererek, bir yıl boyunca kat edeceğiniz içerik üretim programınıza odaklanabilirsiniz.

Webmaster Özet

Kısaca özetlemek gerekirse, yüksek dereceli SEO seviyesine ulaşabilmeniz için diğer seviyeleri başarıyla oluşturmanız gerekmektedir. Taranabilirlik, sitenizde mevcut içerikleri optimize edebilmek için temel oluşturacaktır. Optimizasyon, bağlantılar kurmanızı ve başarılı pazarlamayı daha etki konuma getirecektir. İçerik oluşturmak, tüm adımların üst noktasında bulunmaktadır. Yerinden çekildiği an tüm SEO’yu yıkabilecek bir taştır. Ayrıca içerik oluşturma aşamasında başarılı yazarlarla çalışmanız, markanızın geleceği için fazlaca önemlidir.

Sitenizdeki hitleri artırmak amacıyla SEO çalışması yapmanız tartışılamayacak bir gerçektir. Aklınıza takılan bütün soruları webmasterforum ‘da sorabilir ve seo nedir? gibi soruların cevabının yanında seo analiz araçlarına da ulaşabilirsiniz.