Mobil SEO Rehberi

bertanuzun

Bağımlı
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepki
1
İçindekiler
Her an daha da artış gösteren mobil cihazlar artık web sitelerine masaüstünden daha fazla trafik göndermeye başladı. Bu sebeple Google Algoritmalarının mobil web sitelerine tam uyumlu sitelere verdiği değer arttı. Biz de bu içeriğimizde Mobil SEO için yapılması gereken en önemli maddeleri paylaşıyoruz.
Mobil Öncelikli İndeksleme
Google son günlerde Mobil öncelikli indeksliyoruz, bu bir sıralama kriteri diye bas bas bağırıyor. 26 Mart Tarihinde’de resmi Google Webmaster blogunda bu algoritmaya geçiş yaptığını duyurdu. Mobil uyumu iyi olan sitelerin arama sonuçlarına yansıyacağını artık biliyoruz.
Mobile First Indexing – Mobil Öncelikli İndeksleme Nedir?
Google kurulduğu günden bu yana arama sonuçlarını sitelerin masaüstü versiyonlarını baz alarak sıralamaktaydı. Sitenin mobil versiyonu olsun olmasın, sıralama alabiliyordu. Artık böyle bir durum söz konusu değil. Arama sonuçları tamamen mobil sonuçlara göre dizayn edilecek. Bu durumu çok önceden beri takip ettiğim istatistik sitelerinden Mobil – PC satış oranlarından anlayabiliyordum.
Bu yazının yazıldığı 30.10.2018 tarihinde 372.200 bilgisayar satılmışken, 2.134.762 adet cep telefonu satılmış. Bu demek oluyor ki cep telefonu satışları patladı. Ayrıca 2017 tarihinde tarihte ilk kez bilgisayar satışları bir önceki yıla oranla düştü.
Responsive tasarıma sahip siteler bu algoritmaya uyumlu olacaktır. Burada dikkat etmeniz gereken kriterleri sıralıyorum.
Mobile First Indexing Kriterleri
  • Tüm kaynakların boyutlarını düşürmek.
  • En yavaş internet hızında bile siteye erişim sağlayabilmek. (Anadolu’da cep telefonu internet hızları gerçekten çok yavaş)
  • JS, CSS dosyaları kapandığında bile sitenin okunabilmesi ve bu dosyaların kesinlikle kullanılmayanların siteden kaldırılması, mümkünse JS dosyalarının sunucu tabanlı çalışması.
  • Görsellerin çok yönlü optimize edilmesi.
  • Mobil deneyimin çok yüksek olması.
  • Mobil cihazda kullanıcının içeriği çok rahat görebilmesi.
  • Mobil sürüm için reklam spam’i yapılmaması.
  • Yapısal verilerin Mobil versiyonda’da kullanılması.
  • Masaüstü ile Mobil versiyon arasında içerik farklarının bulunmaması.
Test Araçları
https://search.google.com/test/mobile-friendly
https://www.bing.com/webmaster/tools/mobile-friendliness
Responsive Tasarım ( Esnek )
Responsive tasarım tüm cihazlarda web sitenizin ekran boyutlarına uyum sağlayarak çalışmasını sağlar. Tarayıcı, mobil, masaüstü vb gibi cihaz fark etmeden, internete erişebilen her cihazla sorunsuz açılan siteler elde edilmelidir. Görsel boyutları, tarayıcıda ne görünüyorsa, kaynakta da aynı boyutta yer almalıdır.
responsive-300x175.jpg

AMP ( Hızlandırılmış Mobil Sayfalar )
Mobil cihazlarda çok daha hızlı performans sağlayan Accelerated Mobile Pages özellikli web siteleri hafif ve hızlı yüklenebilir. Google Cache servisi bu sistemi rahatlıkla tanıdığı için web siteleri direk Google sunucularından çalışır. Responsive tasarıma sahip sitelerin AMP kullanmasına gerek yok. Ama kullanırsak ne kaybederiz derseniz, kaybınız olmaz kazancınız olur.
amp2-300x188.gif

Mobil Site Hızı
Google ve tüm dev siteler web siteleri yavaşladığında satış kayıpları yaşadığını net şekilde belirtmişlerdir. Uzun zamandır web sitesinin hızı SEO tarafında önemli kriterlerden birisidir. Web sitenizin mobil hızını test edebilmek ve ne şekilde iyileştirme yapabileceğinize yönelik önerileri Google Testmysite kullanarak öğrenebilirsiniz.
google-page-speed-300x189.jpg

Progressive Web App
Progressive Web Apps ( PWA ): Web sitelerinin kullanıcı deneyimini mobil uygulama seviyesine getirilmesine verilen isimdir. Kısacası PWA ile tasarlanmış Mobil sitelerde, mobil uygulama kullanıyormuşsunuz gibi bir deneyim yaşarsınız. Sitenizin bilgilerinin kullanıcının makinasına kaydeder. Bu bilgileri sadece ihtiyaç duyulduğunda güncelleyerek daha hızlı ve sorunsuz bir görünüm elde edersiniz.
Başlıca Özellikleri
  • Mobil web sitenizin çevrimdışı çalışmasına olanak tanır.
  • Mobil cihazların ana ekranına kısayol eklenerek mobil uygulama gibi giriş yapılır.
  • Geleceğin mobil web siteleridir.
  • PWA ile ekranın mükemmel oranda dolması sağlanır, tam ekran şeklinde web siteniz kullanılır.
  • Push Notification ile web siteniz açık olmasa bile bildirim gönderebilirsiniz.
  • Uygulamayı kullanan kişi, başkasına da kullandırtmak isterse herhangi bir Download yapmadan, linki göndererek o kişinin de erişmesini sağlar.
  • Uygulamanız güncellendiğinde, mobil cihazlardan herhangi bir güncelleme yapmanıza gerek kalmaz.
  • PWA Kullanan sitelerde kullanıcıların sitelerde kalma süresi artar.
PWA geliştirmek için HTML, CSS ve JAVA SCRIPT gerekir.
PWA’in SEO’ya Etkileri
  • İçeriğiniz daha kolay taranabilir.
  • Schema.org uyumludur.
  • Open Graph ile uyumludur.
  • Temiz URL yapısı sağlar.
  • Sayfa açılış hızı artar.
  • Kullanıcı etkileşimi artar.
pwa-300x169.png

Google Haritalar Kaydı
Google My Business yani Türkçe adıyla Google Benim İşletmem’e yapacağınız kayıtlar, işletmenize dilediğiniz kadar kilometre çapındaki kullanıcılara işletmenizi göstermekle kalmaz, mobil web sitenize yönlendirme sağlayabilir. Tamamen organik bir trafik olacağı için site tekil ziyaretçi sayıları ve sitede geçirilme süresi değişecektir.
google-my-business-300x196.jpg

Deneyimi Arttırın
Kullanıcı deneyiminin çok önemli olduğu şu dönemde kullanıcıları sıkacak işlemler yapmaktan kaçının. Flash Video kullanımı, can sıkan pop-up reklamlar, ip bazlı yönlendirme gibi işlemler yapmayın.
ux-300x169.jpg

Mobil Uygulama SEO Teknikleri
Günümüzde mobil kullanımı %50 üstüne çıktı. Artık dijital medyada yer alan içerikler mobilde görünmek zorunda. Tabii işin bide ASO – Apple Store Optimizasyonu – GPSO Google Play Store Optimizasyonu boyutu var. Uygulamanızı ne kadar iyi yaparsanız yapın eğer üst sıralarda yer almıyorsa organik indirilme sağlamayacaktır. Bu makalemizde Mobil Uygulama SEO’su hakkında bildiklerimizi paylaşıyoruz.
Uygulama İsmi Seçimi
Uygulama adınız verdiğiniz hizmeti yansıtıyor mu? Kullanıcılar aradıkları uygulamayı net şekilde bulabilmeli. Eğer bir örümcek oyunu tasarlardıysanız uygulama adınızda Örümcek kelimesinin geçmesinin faydası büyük.
Yayıncı Adı
Asıl marka yapmanız gereken isim budur. Sektörü genel olarak hedefleyeceğiniz bir isim kullanın.
Uygulama Açıklaması
Uygulama açıklamanızda kısa ve öz şekilde uygulamanızı tanıtın. Anahtar kelimelerinizi kullanmayı unutmayın. Kullanıcılara uygulamanızı buradan tanıtacaksınız. Eğer metninizde kullanıcının hoşuna gitmeyen bir şey varsa uygulamanızı indirmekten vazgeçecektir.
Uygulama Ekran Resimleri
Uygulamanızın içindeyken çektiğiniz ekran görüntüleri, uygulamanızı yüklemeye teşvik eder. Bu en önemli noktalardan biridir. Dikkat çekici imajları paylaşabildiğiniz kadar paylaşın.
Tanıtım Videosu
Uygulamanızın kullanışlı yapısını göstereceğiniz bir video tanıtımı ile kullanıcınıza saniyeler içinde uygulamanızın tanıtımını yapabilirsiniz. Ayrıca şu nasıl oluyor? Bu nasıl oluyor gibi destek taleplerini de topluca cevaplamış olursunuz.
Puanlama Sistemi
Uygulamanıza yapılan özellikle negatif puanları değerlendirmeye alın. Kullanıcı memnuniyetini ölçebileceğiniz en iyi alanlardan biri puanlamadır. Eksi puan veren kullanıcıları anlamaya ve onları tatmin etmeye çalışın.
Logo Kullanımı
Logonuzu gören kullanıcı ilgi duymalı ve gönlünde taht kurmalı. Burada görsellik çok önemli. Uygulama logosu ve faviconu sizin marka kimliğinizi yansıtacak. Emin olun bunun bile SEO etkisi büyük.
ASO Araçları
Mobil uygulama optimizasyonu sürecinde yararlanabileceğiniz araçlar: APPcase, Sensor Tower, Flurry, APPtamin.
 
Üst Alt