Oyun

LOL 2019 Şampiyonaları: LEC Analiz

Riot Games Avrupa LOL ligini nasıl yeniden markalaştırdı?

Esports faaliyetleri hızla büyümektedir. Mücadele seviyeleri ve rekabet yükseldikçe LOL tutkunlarının yayın paketlerine olan talebini arttırmaktadır. LOL sezonu başlamadan önce yaşanılan bu ilgi reklam verenleri de cezbetmektedir.

Dünyanın farklı bölgelerinde konuşlan LOL takımları büyük miktarda yatırımlar yaptılar. 2019 LOL sezonu öncesinde koçluk programlarını ve antrenman merkezlerini yüksek teknolojiyle geliştirdiler. Profesyonel esports oyuncuları oyunu bıraktıklarında dahi gündemde kalmak için kişisel markalar yaratıyorlar.

Ligin ismi ve imajı tamamen değişti

Son altı yıldır faaliyet gösteren, Avrupa’nın en iyi profesyonellerinin bir araya geldiği EU LCS isim değişti. Şimdiki ismi LEC daha kurumsal ve markalaşmasına yardımcı olacaktır. LOL Avrupa Şampiyonası bu sezon kıran kırana mücadelelere tanık olacak.

Riot Games bu yıl LEC’de Amerikan NFL organizasyonuna benzer bir franchise modelini tanıttı. Kuzey Amerika LOL Ligi de bu kervana katılan liglerden biri. Bu modelde yükseltilip yada düşürülmeyecek 10 lig takımı dahil oldu. Uygulanan sistem teorik açıdan LEC’e katılan firmaların uzun vadeli yatırımlar yapmalarını amaçlamakta ve gerekli miktarda teşvik etmektedir.

Mevcut takımlar bile oyun tutkunları tarafından yüksek rağbet görmekte. Üstelik LEC’e katılan takımlar büyük ödemeler yapmak zorunda kaldılar. Franchise anlaşması için mevcut takımların 8 milyon € , lige yeni katılacak olan takımların ise 10,5 milyon € ödedikleri hakkında söylentiler mevcut. Firmalar bütün bu büyük yatırımlarından geni dönüş almak isteyeceklerdir.

İlk duyuran resmi hesaplar

Riot Games’e bağlı twitter hesabından paylaşılan video aracılığıyla LOL hayranlarına duyuruldu.

340 binden fazla kişinin izlediği video 5 bin üstünde beğeni aldı. Ancak bazı hayranlar şaşırtıcı olarak değişiklikten hiç memnun kalmadı. Logo, takımlar, isim dâhil her şeyden hayal kırıklığına uğradığını belirten takipçiler bulunmakta.

Oyunun ve liglerin tasarım firması olan DesignStudio fazla miktarda çabalamıştı. Bir takım izleyiciler mevcut ligin LOL İngiliz Premier Ligi’ne benzeyebileceğini düşünüyorlar. Hatta bir kullanıcı daha da ayrıntılı yaptığı eleştirisinde ilginç detaylara yer verdi. Animasyonların ve genel anlamdaki markalaşmanın Çin Premier Lig’inin çakması olduğu yönünde paylaşım yaptı. Desenin değiştirilmesine bile uğraşılmadığını belirtti.

Webmasterforum.com.tr ekibi olarak LOL 2019 mücadelelerini çeşitli analizlerle sunmaya devam edeceğiz. En güncel ve köklü LOL turnuva analizlerine de yer vereceğimiz blogumuzda takipte kalmanız dileğiyle.