YouTube’da Doğru SEO Nasıl Yapılır?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4
Dünyanın en fazlaca kullanılan ikinci arama motoru için SEO’nun iyi mi yapıldığını bilmek bizlere işlerimizde çeşitli avantajlar elde edecektir. Gelin doğru yollarıyla hem platform içinde, hem de Google’da öne çıkmayı öğrenelim.

YouTube, kullanıcılarına trafik akıtmaktan asla çekinmeyen bir platform. Bu yüzden birazcık dahi SEO ve tavsiye yollarını öğrendiğinizde yüksek izlenme sayıları asla uzağınızda olmuyor. Sadece kabul edelim ki, bu da bir uzmanlık alanı. Dolayısıyla her videonuzun binlerce, yüzbinlerce insan tarafınca izlenmesinin kapısını sadece deneyim ve bilginin doğru harmanlanması aralayacaktır. Biz bu içeriğimizde size başlangıç için fikirler vermeye çalışırken, öteki bir taraftan kim bilir noksan kalabilen bazı noktaları göstereceğiz.


Ek olarak içeriğe geçmeden şunu da açıklayalım. YouTube’da optimizasyonu doğru anlamanın ve uygulamanın üç değişik trafik kaynağından tıklamalar getireceğini de belirtelim. YouTube başlı başına devasa bir arama motoruna haiz, bunun haricinde Google tarafınca da arama motorunda destekleniyor ve içerikleri daha üst sıralarda sergileniyor. Ek olarak platformun kendi içindeki içerik tavsiye mekanizmasının ve içeriklerin kullananların ana sayfaları üstüne düşüyor olması da mühim trafik kaynaklarından.

Izahat Kısmı Oldukça Mühim​


Videonun izahat kısmını, internet sitemizdeki içerik kısmı benzer biçimde düşünerek hareket edebiliriz. Bu kısmı her videomuzda detaylı bir halde doldurmak, videomuzun içeriğiyle aynı doğrultuda metinler eklemek oldukça mühim. Şundan dolayı başlıkla beraber hangi aramalarda üst sıralarda yer almamız icap ettiğini aslen YouTube’a biz iletiyoruz. Elinizi korkak alıştırmayın!

youtube-optimizasyon.png



Başlık ve İçerik Seçimi​


İnsanların ilgi alanları, sizin o an hangi videoyu çekmek istediğinizle direkt bağlantılı olmayabilir. Bu yüzden başlığınızı ve içeriğinizi doğru seçmeniz, bu aşamada iyi bir thumbnail oluşturmanız sizi öne taşıyacaktır. Bu aşamada şu şekilde bir tavsiye verebiliriz, aratıldığını düşündüğünüz kelimeleri ve mevzuları platformda aratın ve ilgi çekip çekmediklerini gözlemleyin.

Bunun haricinde aratılma istatistikleri ve içerik fikirleri için kelime çözümleme araçlarını kullanabilirsiniz. Google Ads, Ahrefs, Google Trends, Ubersuggest benzer biçimde çeşitli ücretli ve parasız araçlar bulunmakta. Bilhassa etken içerik üretenler için, kendi ilgi alanlarını ve kanallarında ürettikleri içerik kategorilerini Google Trends’te devamlı olarak takip etmelerini tavsiye ederiz.

YouTube Chapters Özelliğinden Yararlanın (Videonuzu Bölümlere ve Kısımlara Ayırın)​


Platformun yeni ve en mühim özelliklerinden birisi de videomuzu kısımlar halinde sergileyebilmemize olanak yaratması. Bu kısımlar da Google tarafınca ayrı ayrı index almış olduğu için videomuz iki arama motorunda da öncelikli izlenme şansı elde edebiliyor. Uygulaması da oldukça rahat bir işlem bulunduğunu belirterek, özetlemek gerekirse açıklayalım.

Timecode bağlantılarını videomuzun açıklamasına da not düşüyoruz. Mesela:

00:00 YouTube Chapters Nedir?
01:15 Bölümlere Iyi mi Ayrılır?
03:50 Kullanıcılara İzlemede Ne Kolaylıklar Sağlar?

Örnekte de bahsettiğimiz benzer biçimde bu özellik maddeler halinde anlatımı kolaylaştırırken, aşama aşama anlatmayı sağlamış olduğu için listelerde de içeriğinizi ilgi çekici bir hale getirmenize olanak yaratır.

Etiketler YouTube İçin Hâlâ Mühim Bir Parametre​


YouTube’un içeriğinizi anlayabilmesi ve çeşitli aramalarda ve önerilerde sıraya alabilmesi için etiketleri hâlâ algoritmasında tuttuğunu söylemek pek de oldukça kolay. Bu tarz şeyleri doğru kullanmak, mevzunuzun kapsayıcı etiket zincirlerini oluşturmak sizin için oldukça tehlikeli sonuç avantajları da bununla beraber getirebilir.

Niş, Niş, Niş​


Genel içeriklerle platformda varlığınızı sürdürmektense, bir kategorideki en kuvvetli ve fazlaca içeriğe haiz YouTube kanalı olmaya odaklanın. Niş ve uzun aramalarda hem rakiplerinizin daha azca olacağını, hem de oldukça kolay sıralama kazanacağınızı ihmal etmeyin. Bu tarz şeyleri kozunuz olarak kullanırsanız her videonuzda daha pozitif sonuçlar aldığınızı görebilirsiniz. Bilhassa web siteniz için bir YouTube kanalı açacaksanız, bu kanalı haiz olabileceğiniz en mükemmel paralel blog olarak görebilir ve bu şekilde hareket edebilirsiniz. Yarın bir bakmışsınız kelime grubunuzun en kuvvetli kaynaklarına siz sahipsiniz.

Bonus: Video süresi, kurgu ve çekim kalitesi, anlatımın izleyiciyi videoda tutması benzer biçimde mevzular hakikaten SEO noktasında anlatıma dâhil edilemiyor olsa da oldukça önemliler. Video içerik üreticisi olmanın, sitelerden bu şekilde farklılar barındırdığını kabullenmek ve kendimizi bu noktalarda da ‘en iyi’ halletmeye çalışmak fazlaca mühim.

Sizin uyguladığınız bir YouTube SEO tekniği var ise bizimle yorumlarda paylaşarak destek olmak ister misiniz? Merakla bekliyoruz!
 
Üst Alt