YouTube,Bir Türlü Atlanamayan Reklamları (Non-Skippable) Tüm Kullanıcıların Youtube Hayatına Dahil Ediyor!

tufan659

Meraklı
Katılım
5 Ocak 2019
Mesajlar
20
Tepki
4
İnternet alemini yazılı içerikler ve de video içerikleri olmak üzere ortadan ikiye bölen YouTube’nin yeni yıldızı olarak tanımladığı ve piyasaya sürdüğü Atlanamayan Reklamlar (non-skippable) artık bizlerle birlikte.Geçtiğimiz günlerde uygulanmaya başlayan ve tüm kullanıcılar için geçerliliğini koruyan bu uygulama artık resmen hayatımıza dahil oldu. Bu uygulama sayesinde YouTube, yayıncılarının kullanımına sunarak bu özellikle birlikte artık yayıncılar YouTube yüklediği ve de yayınladığı video içeriklerinde atlanamayan reklamlar yer vererek bu sayede ek bir gelir elde edebilecektir.

Atlanamayan reklamlar daha önceden bizim pek de karşılaştığımız bir uygulama değildi.Bu yüzden YouTube için düşünüldüğünde yeni bir reklam modeli değil. Bu ve buna benzeyen reklamlar bir zamandır yalnızca belirlenmiş olan YouTube yayıncıları bünyesinde kullanılabiliyordu. Artık yapılan bu güncelleme ile YouTube Partner Program’ı kullanıcısı olan tüm yayıncılar video içeriklerinde atlanamayan reklamları kullanma konusunda bir hak elde ederek bu yaptırım sayesinde artık özgürlük kazanmış olacak.

youtube.png

YouTube’nin uygulamaya koyduğu bu yeni reklam modeline karşın ilk açıklamalar Creator Insider kanalı üzerinden bazı bilgiler verilerek paylaşıldı. Yapılan açıklamalar ve paylaşılan detaylara göre, atlanamayan reklamları video içeriklerinde kullanmak isteyen yayıncılar yeni video içeriklerinde bu uygulamaya yer verebilecekleri gibi daha önce YouTube üzerinden yayınladıkları video içeriklerine de bu uygulama sayesinde, atlanamayan reklamları izleyicilerine sunabilecek.

Atlanamayan bu reklamların süre sınırlamasının 20 saniye olması kararlaştırıldı!

YouTube bir hayli zaman bu atlanamayan reklamların süre sınırlamasını 30 saniye olarak belirlemiş ve de öyle kullanmıştı. YouTube geçtiğimiz yılda yaptığı bir başka güncelleme ile bu süre sınırını 20 saniye düşürmüştü. Hepimizin karşılaşacağı bu atlanamayan reklamlarda da süre sınırlamasının 20 saniye olarak kullanılması öngörülmüştür. Bu uygulama ve alınan kararlar sayesinde kullanıcılar artık istedikleri içeriklere ulaşmak için geçmişteki uygulamalar gibi dakikalarca süren reklamlara boyun eğmek zorunda kalmayacaklar.

İçerik denetimi kontrolü bu uygulama ve yaptırım sayesinde yayıncılara ait olacak!

Atlanamayan reklamların belli bir dengede olmasını sağlamak, yayıncılar için bir hayli zor olacaktır.Bu dengeyi sağlayamayan yayıncılar bu uygulamanın olumsuz yönleriyle de karşılaşacaktır.Yayıncılara tarafından YouTube koyulan video içeriklerinin başına eklenen atlanamayan reklamların yayıncılara fazladan bir gelir getireceği aşikar. Ancak bu durumun YouTube kullanıcıları tarafından sıkboğaz edilircesine bu atlanamayan reklamların karşısına çıkması kullanıcıları rahatsız ederek koyu bir rutin haline gelmesi sonucu takipçileri farklı kanal arayışına itecektir ve de başka kanallara yelken açacaktır kullanıcı.



YouTube bu olumsuz sorunların önüne geçebilmek için yayıncıya, kullanıcının bu tablo karşısında nasıl bir yol izlediğini gösteren bir analiz aracı sunacak. Bu analiz aracı ile yayıncılar kullanıcı davranışlarının takipçisi olacak ve atlanamayan reklamların kendi kanallarına ne gibi geri dönütlerle geldiğini öngörüp bu gibi durumları inceleyebilecek.Bunun sonucunda kendi üzerine düşen dersi çıkaran yayıncı ona göre de hareket edecektir.

YouTube’nin bu yeni uygulaması ile, izleyici ile buluşan yeni reklam modelinin yayıncılarının cebinde ek bir gelir oluşturacağı ve bu reklamlardan para kazanacağı belli lakin kullanıcılar için hiç hoş olmayan bu durum kullanıcı için ekstra zaman kaybı olarak görünüyor.Peki sizler bu atlanamayan reklamlar hakkında neler düşünüyorsunuz?
 
Son düzenleme:
Üst Alt