webmaster

İçerik Editörü
Katılım
19 Eki 2019
Mesajlar
328
Tepki
154
Son yıllarda hayatımızın en önemli iletişim kanallarından biri olan sosyal medya siteleri, iletişimin de ötesinde ticari faaliyetlerinde üst düzey olduğu büyük bir rekabet ortamı haline gelmiştir. Sosyal medya uzmanı kimdir? Sosyal medya uzmanları ne iş yapar? Gibi sorularına detaylı cevaplar verdiğimiz bu yazımızda, sosyal medya uzmanı nasıl olunur? Gibi farklı sorularınıza da cevap bulabilirsiniz.
1584874305646.png

Sosyal Medya Nedir?
Sosyal medya; insanların anlık olarak haberleşebildikleri, kendilerine özgü ya da beğendikleri yazılı ve görsel içerik paylaşımı yapabildikleri sosyal paylaşım alanları diyerek, sosyal medya nedir? Sorusunu cevaplayabiliriz.

Sosyal medya siteleri sadece bu tür paylaşımlar için değil, aynı zamanda ticari faaliyetlerinde aktif olarak kullanıldığı alanlardır. İşletmeler ticari rekabet ortamını kıyasıya yaşadıkları gibi, ürün ve hizmet satışı konusunda da sosyal medyanın gücünden yararlanmaktadır. Hatta bu güç, fiziki rekabet alanına göre daha etkili ve ancak daha zordur.

Kurum ve kuruluşların hedef kitlesine ulaşma konusunda önemli bir yer tutan sosyal medya, her geçen gün daha fazla kullanılır hale gelmektedir. Tüketicinin yanı sıra işletmeler tarafından da tercih edilmesinde ki en büyük neden, karlılık oranını artırmaktır. Bunun yanı sıra marka güvenilirliği ve bilinirliği konusunda da, sosyal medya siteleri önemli bir yere sahiptir.

Sosyal Medya Uzmanı Kimdir?
Sosyal medya uzmanı; herhangi bir profilin, kişisel kurumsal sayfa ya da hesabın, ilgili yerin beklentileri doğrultusunda profesyonel olarak yönetimini sağlayan ve bu konuda bilgi, birikim sahibi profesyonel kişilerdir.

Sosyal medyanın günümüzdeki gücüne baktığımızda, bu mecralar üzerinde bulunan hesapların profesyonelce yönetilmesi büyük önem taşımaktadır. İyi bir yönetimle bu güçten yararlanmak, rakiplerin bir adım daha ötesinde bulunmak için oldukça büyük bir öneme sahiptir.

Profesyonel bir yönetim için gerekli sertifika eğitimi alındığı gibi, kişinin kendi bilgi ve birikiminin yanı sıra bu mecralarda yaşanan gelişmelere göre kendilerini geliştirmeleri de ayrıca önemlidir. Bu mecralardaki gelişmelerin yakın takibi ve uygulama anlamında geliştirilmesi, elde edilmesi planlanan başarı için şarttır.

Sosyal medya uzmanı ne iş yapar?
Sosyal medya uzmanları, temel olarak sosyal medya sitelerinde müşterilerinin ihtiyaçlarına nitelikli bir şekilde cevap vererek, daha az maliyetle daha fazla verimlilik sunmak için gerekli adımları atmaktadır. Sosyal medya uzmanları ne iş yapar? Sorusuna sınıflandırma yaparak cevap verecek olursak, şunlardan bahsetmek mümkün olacaktır.

Hedef kitle analizi
Hedef kitle analizi yapmak, sosyal medya uzmanı çalışmaları arasında yapılan işin temelini oluşturmaktadır. Doğru hedef kitle analizi, doğru adımlar atmak ve başarıya ulaşmak için mutlak yapılması gereken çalışmalar arasında yer almaktadır.

Doğru hedef kitle tespiti yaparak kitlenin kimliğini detaylandırmak, yapılacak çalışmanın temel olarak şekillenmesinde önemli rol oynar.
1584874319164.png

Orijinal içerik üretimi
Çalışma yapılacak hesaplardan paylaşılacak video, resim ve metin gibi orijinal çalışmalar yapılması, sosyal medya uzmanı ne yapar? Sorusunun temel cevapları arasında yer alır.

Profesyonel bir şekilde yapılacak bu çalışmalar insanların daha fazla ilgisini çekmekle birlikte, geri dönüşümü de alıntı içeriklere göre çok daha yüksek olmaktadır. Dijital ortamdaki tüm orijinal içerikler, çok daha fazla ilgi görmektedir. Bu nedenle paylaşımların özgün olması, başarının önemli bir anahtarıdır.

Üretilen içeriklerin yanı sıra bunların düzenli olarak paylaşımının yapılması, hedef kitleyle daha iyi etkileşimin kurulması gibi ilgili eylemler yine sosyal medya uzmanlarının sunduğu hizmetler arasında yer almaktadır.

Etkileşimde bulunmak
Hizmet verilen sosyal medya hesabı üzerinden yorum ya da özel mesaj yoluyla insanların etkileşim kurması durumunda, bu etkileşimlere cevap vermekte uzmanların vermiş olduğu hizmetler arasındadır. Sosyal medya yöneticisi olarak da adlandırabileceğimiz uzmanlar, etkileşim kuran kişilere karşılık vererek geri dönüşümü ve dolayısıyla satış amaçlayan hesaplarda satış oranını artırmayı hedeflemektedir.

Geniş kitlelere hitap etmek
Sosyal medya hesaplarının yönetimi konusunda hizmet veren kişiler, yönetmekte oldukları hesapların daha geniş kitleye hitap etmeleri için özel çalışmalar yaparlar.

Özellikle dernekler, vakıflar, spor kulüpleri ve siyasi partiler gibi sivil toplum kuruluşları için önemli olan bu eylem, bu kuruluşların seslerini geniş kitleye ulaştırmak için büyük önem taşımaktadır. Bu sayede bahsi geçen kuruluşlar amaçlarını ve faaliyetlerini çok daha büyük kitlelere rahat bir şekilde duyurabilirler.

Değişen gelişimleri takip etmek
Sosyal medyalarda sürekli değişen ve böylelikle yapılan yenilikleri takip ederek, yönetmen hesaplarının bu yeniliklere ayak uydurmasını sağlamakta sosyal medya uzmanlarının hizmet kapsamına girmektedir.

Daha az maliyetle daha yüksek verimlilik elde etmek
Hiç şüphesiz ki sosyal medya uzmanlarının en önemli görevlerinden biri de, gerekli çalışmalar için maliyetleri en aza indirerek daha yüksek verimlilik elde edilmesini sağlamaktır. Bu sayede daha sağlıklı rekabet koşulunun oluşmasına zemin hazırlayan sosyal medya uzmanları, maliyetlerini en aza indirerek rekabetin daha sürdürülebilir olmasına imkan tanırlar.

Olumsuzluk dönüşleri düzeltmek
Çalışma yapılan konuyla ilgili olumsuz bir geri dönüş için yapılacak olumsuz yorumlar için düzenleme yaparak, konunun netliğe kavuşması için çalışmalar yapılmasını sağlar.

Reklam yönetimi
Sosyal medyada verilecek reklamlar üzerinde yapılacak çalışmalar, uzmanın yapacağı çalışmalar arasında en önemlilerinden biri de, reklam yönetimidir.

Reklam yönetimi yaparken, farklı çalışmaların yapılması gerekir. Bu çalışmaların başında hedef kitle analizi, yine önemli yer tutmaktadır. Bu analiz sayesinde reklamlara yapılacak dönüşlerin satın alma oranı daha yüksek olmaktadır.

Çünkü yapılacak çalışma, doğrudan ürün ve hizmet tanıtımı dolayısıyla satışa yöneliktir.

Sosyal medya uzmanları ne iş yapar? Sorusuna verilecek genel cevaplar bunlar olsa da, yapılan çalışmalar ihtiyaca göre farklılık göstermektedir.

Nasıl Sosyal Medya Uzmanı Olunur?
Sosyal medya uzmanı olmak için, farklı uygulamalar yapılabilir. Bunların başında deneme yanılma yöntemleri ve kişisel araştırmalar gelse de, profesyonel sosyal medya eğitimi almak bu çalışmalardan daha fazla verim almak ve resmi kurumsal kuruluşlara hizmet sağlamak için gereklidir.

Sosyal medya uzmanı olmak için, eğitim veren farklı kurumlardan örgün veya online eğitim alınabilir. Bu eğitimler sonunda alacağınız sertifika sayesinde, resmi yerlerle ve kurumsal firmalarla daha rahat çalışma imkanlarına sahip olabilirsiniz.
 
Üst Alt