Sosyal Medya Butikleri Hakkında Konuşulmayanlar

ZarorrDe

Bağımlı
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
67
Tepki
0
Bilhassa son yıllarda Instagram’a göz attığımızda pek oldukca satış hesabı ve toplumsal medya butiği görebiliyoruz. Bu butiklerin bazıları işi öyleki büyüttü ki en büyük sayfaların neredeyse tamamında reklam yayını yapabiliyorlar. Sadece onlar hakkında da dile getirilmemiş hemen hemen pek oldukca şey bulunuyor. Biz bu içeriğimizle işin görülmeyen taraflarından bahsetmeye çalışacağız. Isterseniz başlamış olalım.

Ilk olarak baştan söyleyeyim, niçin bilmiyorum fakat daha ilkin bu tip bir sayfadan asla alışveriş yapmadım. Bilhassa giyim ve ayakkabı odaklı olan bu sayfalardan alışveriş yapmak aslına bakarsan pek bana uygun değil, zira ben bu tip işleri internetten yapmayı da oldukca seven birisi değilim. Hayatımı internetten kazanıyor olsam ve günümün en uzun vaktini çevrimiçi bir halde geçiriyor olsam da bu satın alımları deneyerek ve fizyolojik olarak gerçekleştirmeyi seviyorum. Aslına bakarsanız ilk olarak da bu mevzuda bana benzemeyen insanlardan bahsedeceğim.


instagram-butik.png


Birkaç Yıl Öncesine Kadar Eticaret Itimat Vermiyordu​


Topluma bir mikrofon olarak fikirlerini sorsaydık birkaç yıl öncesinde elektronik ticaretin rahat ve güvenilir hissettirmediğini oldukca çoğunlukla duyardık muhtemelen. Sadece beklemediğim bir şeyi de gözlemledim bu esnada. Elbet korona döneminde dijital alışverişin pazardaki yeri de, güvenilirliği de büyüdü bu gerçek. Sadece Instagram’da yer edinen butikler de bundan nasibini oldukca süratli bir halde aldı. Oysa bana sorulsa “Bunun bir sonraki basamak olacağını düşünüyorum” derdim. Yanılmışım. Aynı anda süregelen bir itimat artışı ve alışveriş sıklığı gözlemledik. Şaşırtıcı.


Düzmece Bir Dünya Kuruluyor​


Burada kurulan düzmece dünya sizin de dikkatinizi çekti mi? Bugün SMM servislerinin artışında dahi bunu görebiliyoruz. Sanki butik kurmanın ilk kuralı düzmece takip edenleri sayfaya çekip takipçi sayısını yükseltmekten geçiyor. Peşinden da beğenilerin yükseltildiğini görüyoruz pek doğal. Şu demek oluyor ki yukarıda bahsettiğimiz itimat düzmece bir şekilde sağlanmaya çalışılıyor.

Bugün adını ilk kez duyduğumuz butiklerin dahi yüz binlerce takip edeni bulunuyor. Bunlar içinde markaların sıkı takip edenleri de olabilir normal olarak, sonuçta satış gerçekleştiren bu sayfaların ürünlerinden memnun olan müşterileri de vardır. Sadece büyük oranda düzmece takipçilerle sağlanan bu seviye öyleki büyüdü ki başka bir sektörün daha parlamasına olanak yarattı. Düzeni birazcık anlayarak toplumsal medya butiği oluşturmak isteyen hepimiz takipçi arayışına koyuluyor. Bunun için normal olarak çeşitli çekilişlerle sayfasını büyütenler de var sadece sayıca oldukca daha ender denk gelinen bir grup bu. Çoğunlukla gördüğümüz yol SMM panellerini tercih ettikleri.

Marka Bilinirliği Gayeleri de Yok​


Pek oldukca sayfanın bir marka bilinirliği sağlama amacı da yok. Bunu herhangi bir iş hanının ikinci katındaki ayakkabıcılar şeklinde düşünebiliriz aslen. Dükkanın adının yükselmesi ne kadar mühim ki? Satış olsun yeter. Hakikaten de toplumsal medya butikleri için en kolay yapılabilecek tespit bu olsa gerek. Eticaret siteleri ve pazaryeri platformları alışveriş merkezleriyse, toplumsal medya butikleri de çarşılarda yer edinen pasajlar ve iş hanları şeklinde.

Bu şekilde bir butik açma ya da buralardan alışveriş yapma şansınız oldu mu? Görüşlerinizi yorumlarda bekliyoruz efendim.
 
Üst Alt