MuratKandilli

Bağımlı
Katılım
22 Haz 2020
Mesajlar
36
Tepki
32
1593990100010.png

Diyelim ki web siteniz muhteşem, alan adınızda web siteniz kadar muhteşem sitenizi çok iyi tasarladınız ve mükemmel içerikler yazdınız. Ama ne yaparsanız yapın analitikleriniz hep düz bir çizgi halinde. Hayal kırıklığı yaşıyorsanız ve bu sorunu çözmek istiyorsanız tam yerine ulaştınız, bu makaleden sonra sitenize nasıl trafik çekebileceğinizi, siteye trafik çekme yollarını öğrenmiş olacaksınız. Konumuza başlamadan önce başlıklarımızı inceleyelim;

  • Farklı Trafik Türleri
  • En İyi Siteye Trafik Çekme Yolları
    • 1. SEO Optimizasyonu
    • 2. Eposta Pazarlama Kampanyaları
    • 3. Sosyal Medya
    • 4. Harika İçerik Yazın
    • 5. Sitenizin Mobil Dostu Olduğuna Emin Olun
    • 6. Eski İçerikleri Denetleyin
    • 7. Bir Ortaklık Programı Oluşturun
    • 8. İç Bağlantılar Yapın
    • 9. Site Hızınızı Artırmak için CDN Kullanın
    • 10. Facebook Ads
    • 11. Bir YouTube Kanalı Oluşturmak
    • 12. Instagram’da Reklam Yapmak
    • 13. Influencer Pazarlama
    • 14. YouTube Kanallarına Sponsor Olmak
    • 15. LinkedIn’i Kullanın

Farklı Trafik Türleri:


Her şeyden önce bu kullanmanız gereken yöntemleri gözünüzün önünde canlandırmak için farklı türleri bilmeniz gerekmektedir.

Bilmeniz gereken iki adet tür vardır – organik ve ücretli trafik.

“Organi trafik” terimi Google veya Bing gibi arama motorlarından gelen site ziyaretçilerine tekabül eder.

Öbür taraftan adı ücretli trafik olarak adlandırılanlarsa sitenize reklamlar (Google Adwords ve Facebook Ads gibi), reklamı yapılan bağlantılar ve diğer ücretli yöntemler üzerinden gelen ziyaretçilerdir.

İstatistikler bütün web site trafiğinin yüzde 51’inin organik olduğunu göstermektedir. Bu rakam web sitelerinin SEO’sunu tamamıyla optimize etmek için birbiriyle yarışan birçok site sahibi içermektedir. Ne de olsa kim ücretsiz ve karlı bir yöntemi sevmez ki?

Ancak organik trafik uzun vadeli bir yatırımdır. Sitenizin arama motorları sonuçlarının ilk sayfasında çıkartmak oldukça zordur. Aylarca sonuç elde edemeyebilirsiniz, özellikle de sitenizin niche’i kalabalık bir endüstridense.

Eğer hemen sonuç görmek istiyorsanız ücretli trafiği hedefleyin. Dakikalar içinde kurabilir ve aynı gün içinde trafik elde edebilirsiniz.

Birçok reklam hizmeti çeşitli hedefleme seçenekleri sunmaktadır. Kimin konum, yaş, cinsiyet ve diğer kriterlere dayalı olarak reklamları görebileceğinizi seçebilirsiniz.

Hemen sonuç almak kulağa hoş gelse de ücretli reklamlar için büyük miktarda para harcamaya hazır olun. Reklam ücretleri, özellikle de çok çekişmeli pazarlarda cebinizde delik açabilir.


En İyi Siteye Trafik Çekme Yolları


Web sitenizin trafiksiz kurumasına gerek yoktur. Sıkı durun, aşağıdaki önerilerimizi okuyun ve en iyi siteye trafik çekme yollarını öğrenin.

1. SEO Optimizasyonu

Web sitenizi SEO için optimize etmek demek sitenizi arama motorları ve ziyaretçiler için daha uyumlu hale getirmek demektir.

İyi değerlendirilen bir SEO web sitenizin arama motorları sonuç sayfalarında (SERP) daha yüksek sıralamalara sahip olmasına ve siteye trafik çekme için sitenize yardımcı olacaktır.

Web sitenizi optimize etmeye basit bir başlangıç yapmanın yolu içeriğinizin için anahtar kelime araştırması yapmaktan geçer. Böylece belirli bir anahtar kelime için ne kadar arama yapıldığını ve iyi bir sıralama elde etmek için çekişmenin ne denli olduğunu görürsünüz.

Buradansa arama motorlarında iyi sıralamalar elde etmek için hangi anahtar kelimeleri kullanmanız gerektiğini belirleyebilirsiniz.

Bu işlem için birçok araç bulunmaktadır ve bunlardan en popüleriyse Google Keyword Planner‘dır. Bu araçtan anahtar kelime fikirleri veya geçmişe dair ölçüleri (ortalama aylık aramalar, sıralama zorluğu vb.) bulabilirsiniz.


1593990287532.png



Hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı bulduktan sonra web sitenizi optimize etme vakti gelmiştir. Optimizasyon aşaması iki kategoriye ayrılabilir:

  • Site dışı SEO web sitenizin reklamını yapabilmek için yapabileceğiniz her şeyi içerir – link building, sosyal medya pazarlaması, sosyal imleme ve çok daha fazlası.
  • Site içi SEO ise sitenizin içeriği de dahil farklı kısımlarını optimize etmektir.
Web siteniz için içerik oluştururken önce sayfa SEO’suna odaklanın. Ne de olsa web siteniz başkalarına pazarlamadan önce harika olmalıdır, değil mi? İşte sayfa SEO’nuzu geliştirmek için yapabileceğiniz bazı şeyler:

  • Başlık etiketleri. Anahtar kelimelerin bulunduğu göz alıcı bir başlık oluşturun. 70 veya daha az karakterden oluşmalıdır.
  • Meta açıklamaları. SERP’lerde gösterilen web sayfaların kısa açıklamalarıdır. Tıpkı başlık etiketleri gibi anahtar kelimeleri içermelidir ki arama motorları ve insanlar sayfanızın ne hakkında olduğunu anlayabilsin.
  • Header etiketleri. İçeriğinizi header etiketleri kullanarak kolay okunabilir hale getirin (H1 – H6).
  • Görseller için alt yazı. İnternet’te görselleri betimlemek için kullanılır. Arama motorları robotlarının görselleri anlamasına yardımcı olur. Ekran okuma araçları ayrıca bu yazıyı kör olanlara anlatmak için kullanır.
2. Eposta Pazarlama Kampanyaları

SEO sitenizin potansiyelini müşterilerinize göstermenin harika bir yolu olsa da sadece bir kereden fazla ziyaret edeceklerinden emin olmanız gerekir. Eposta üzerinden düzenli bültenler ve reklamlar yollayarak ziyaretçilerinizle etkileşime geçin.

Varolan ziyaretçilerinizle iletişimde olmak sizi akıllarında bulundurmalarına ve yeniden ziyaret etmelerine yardımcı olun. Nihayetinde tıpkı bir kahvecinin düzenli müşterisi gibi sitenizin müdavimleri olacaklardır.

Bir eposta pazarlama kampanyası başlatmak için MailChimp ve Constant Contact gibi eposta pazarlama hizmetleri kullanmanız gerekmektedir. Başlangıç için ücretsiz versiyonlarını deneyebilir ve daha sonra ise siteniz büyüdükçe premium planlara yükseltebilirsiniz.

Ancak abonelerinizi çok fazla eposta ile bombardıman etmemeniz gerektiğini unutmayın. Haftalık veya iki haftada bir sitenizdeki güncellemeleri içeren epostalar yollamanız yeterli olacaktır.

3. Sosyal Medya

Sosyal medya siteleri web sitenize trafik çekmek için güçlü araçlardır. Eğer onları akıllıca ve etkili biçimde kullanırsanız sitenizin ziyaretçilerle dolup taşması fazla zaman almayacaktır.

Öncelikle içeriğinizin paylaşması kolay olduğundan daima emin olun. İnsanlar İnternet’te buldukları ilgi çekici içerikleri arkadaşlarıyla ve aile üyeleriyle paylaşmaya bayılır. Bu fırsatı kaçırmayın ve blog yazılarınızda sosyal medyada paylaşma aracını yerleştirmeyi unutmayın.

Ancak insanların içeriklerinizi paylaşmasını da öylece oturup beklemeyin. Aktif olması ve yeni kitlelere uğraşması gereken sizsiniz. Her yeni bir içerik yüklediğinizde sosyal ağlarda paylaşmayı unutmayın. Tamamiyle ücretsizdir ve web siteye trafik çekme konusunda oldukça yardımcı olur.

İşte içeriklerinixin sosyal medya sitelerinde reklamını yaparken işinize yarayacak bazı öneriler:

  • Görsel elementler ekleyin. İnsanlar görsel olarak çekici olan yazılara daha çok tıklayacaktır.
  • Etiketler kullanın. Etiketler kullandığınız anahtar kelimeyi arayanlar için yazılarınızı daha keşfedilebilir yapar.
  • Doğru siteyi seçin. Farklı sosyal ağların farklı hedef kitleleri vardır. Yetişkinler Facebook kullanırken gençler ve 20’li yaşlarındaki insanlar daha çok Instagram ve Twitter‘ı kullanmayı tercih eder. Bazı siteleri deneyin ve web siteniz için hangisinin en iyi olduğunu görün.

4. Harika İçerik Yazın

İçerik her sitenin kalbidir. Etkileşime geçirecek içerik ziyaretçilerinizi devamlı olarak sitenize geri dönmesini sağlayacaktır. Üstelik sizin için içeriklerinizi paylaşacaklardır. Hayalinizdeki şey de tam olarak bu değil mi?

Web siteye trafik çekme için harika içerikler yazmanıza yardımcı olacak bazı öneriler:

  • Anahtar kelime araştırması yapın. İçeriğiniz ana anahtar kelimeleriniz üzerine kurulu olmalı. Anahtar kelimelerinizi konu olarak düşünün. Bu yüzden şu anda konunuzla alakalı ve yüksek trafikli anahtar kelimeler seçin. Daha önce de belirttiğimiz gibi Google Keyword Planner‘ı kullanabilir veya daha detaylı anahtar kelime analizi için Semrush‘ı kullanabilirsiniz.
  • Güçlü başlıklar oluşturun. SERP’lerde insanların okuduğu şey başlıklardır. Ne kadar dikkat çekici olurlarsa o kadar iyi.
  • Uzun cümleler ve kelimeler kullanmaktan kaçının. Çoğu kişi bilgiyi bulmak için içeriğinizin çoğu kısmını atlar. Sadelik ve netlik çok önemlidir.
  • Bilgilendirici içerik yazın. İçeriğiniz cevap sunmalıdır. Kelime sayısı için boşluk doldurucu cümleler yazmaktan kaçının.
  • Görseller ve videolar ekleyin. Yazı duvarları okuyucuları kaçıracaktır, bu yüzden okuyucularınıza arada bir görseller sunarak dinlenmelerini sağlayın.
Harika içerik yazmaya gelince bolca pratik yapmak önemlidir. Zamanla efektif yazmayı ve web siteye trafik çekme nasıl yapılır öğreneceksiniz.

5. Sitenizin Mobil Dostu Olduğuna Emin Olun

Bütün web trafiğinin %52’sinin mobil telefonlardan geldiği gerçeği web sitenizin neden mobil dostu olması gerektiğini cevaplamaya yeterli olacaktır. Eğer ziyaretçiler sitenizde kötü bir mobil deneyimi yaşarlarsa asla geri gelmeyebilirler. Potansiyel trafiğinizin büyük bir kısmını kaybetmiş olursunuz.

Ne türden bir web sitenin mobil dostu olduğunu merak ediyor olabilirsiniz. Siteniz mobil duyarlı olmalıdır. Bu da sitenizin cihaz ekranının boyutuna göre görüntülemeyi otomatik olarak ayarlaması gerektiği anlamına gelir.

Bu şekilde ziyaretçileriniz web sitenizi ekranlarında zoomlama işlemi yapmadan rahatlıkla görüntüleyebilirler. Web sitenizin zaten mobil dostu olup olmadığını görmek için Google’ın mobil dostu testini deneyin.

Mobil duyarlı bir web site kurmak için ya bir profesyonel işe almanız ya da duyarlı web site temaları veya şablonları kullanmanız gerekir. İkincisi tabii ki de daha ucuz bir seçenektir. Bütün temaları mobil cihaz dostu olduğundan daima WordPress‘i tavsiye ederiz.

Mobil dostu bir web sitesi mobil aramalarda daha yüksek sıralamalara sahip olmaktadır. Yüksek kaliteli içerik bile üretseniz eğer mobil dostu değilse web site trafiğiniz düşük olacaktır.

Sitenizi nasıl mobil dostu yapacağınızı bilmiyorsanız açtığımız konuya giderek öğrenebilirsiniz. (tıkla ve konuya git.)



6. Eski İçerikleri Denetleyin

Yeni ziyaretçiler çekmek için daima yeni içerik yazmalısınız. Ancak eski içeriğinizi düzenlemek web siteye trafik çekmek için harika bir yoldur.

Arama motorları robotları daima yeni içerik için web siteleri gezer. Varolan içeriğinize her güncelleme yaptığınızda adeta “Beni yeniden gez!” diyen bir işaret koymuş olursunuz. Arama motorları bunun farkına varacak ve sayfanızın sıralamasını güncelleme göre yeniden puanlandıracak ve düzenleyecektir.

Daha hızlı sonuçlar elde etmek için web sitenize yüksek miktarda trafik getiren eski içerikleri güncelleyin. SERP’lerde yüksek sıralamalara sahip oldukları kuvvetle muhtemeldir, bu yüzden onları güncelelemek onları konuyla daha alakalı kılar ve daha yüksek sıralamalara sahip olma şansı verir.

Popüler içeriklerinizi bulmak için Google Analytics kullanın ve oradan en popülerlerini seçin.

Ancak tabii ki de sırf güncelleme yapmış olmak için de gereksiz güncellemeler yapmayın. Amacınız çokluk değil kalite olsun. İşte makaleleriniz için yapabileceğiniz bazı güncellemeler:

  • Yazım hatalarını arayın.
  • Kırık bağlantıları düzeltin. Hatta yeni kaynaklara bağlantılayın.
  • Yeni görseller, infografikler veya videolar ekleyin.
  • Eski bilgileri güncelleyerek içeriğinizin doğruluğunu geliştirin.

7. Bir Ortaklık Programı Oluşturun


Bir ortaklık programı sitenin ortaklara (yayıncılara) onlara sağladığı trafik veya satışlar için ödeme yapmasıdır. Ortaklar genellikle ürününüzün hakkında bir makale yazar, okuyucuları almaya ikna eder ve ortaklık bağlantısını sunarlar.

Birçok işletme bugünlerde bu stratejiyi seçer çünkü web siteye trafik çekme ve dönüşüm oranlarını arttırmakta uygun maliyetli bir yoldur.

Bir ortaklık seçmeden önce hedef kitlenizi tanımanız gerekir. Yayıncılar müşterilerinize çekici gelmelidir. Eğer kitleniz gençlerse pek de resmi olmayan eğlenceli anlatım biçimine sahip olan yayıncılar işinize yarayabilir. Akıllıca bir seçim yapın ve harika sonuçlar elde edin.

8. İç Bağlantılar Yapın

Bilinmeyen bir sebepten ötürü birçok site sahipleri backlinklere odaklanır ve iç bağlantılara dikkat etmez. Bu büyük bir hatadır çünkü ikisi de siteye trafik çekmek için eşit seviyede önemlidir.

Google bir sayfaya değer biçmek için hem iç, hem de dış bağlantıları kullanır. Eğer bir sayfaya birçok bağlantı varsa Google o sayfayı önemli görür ve iyi bir sıralama verir.

İç bağlantıların önemini şimdi anladınız değil mi? Bu yüzden her yeni içerik yarattığınızda alakalı makalelere daima iç bağlantılar ekleyin. Diyelim ki yazınız bir işletme nasıl açılır hakkında, o halde iş fikirleri ve iş planları hakkında olan makalelere bağlantı verebilirsiniz.

İç bağlantılara sahip olmanın başka bir yararı ziyaretçilerin web sitenizde kalmasına yardımcı olmasıdır. Alakalı sayfalara iç bağlantılar vererek ziyaretçilerinizin gereken bilgileri arayarak rakiplerinizden elde etmelerine engel olacaksınız.

9. Site Hızınızı Artırmak için CDN Kullanın

Google kullanıcılarına en iyi tarama deneyimini vermek ister bu yüzden site hızı arama sıralamalarında oldukça önemlidir. Eğer sitenize trafik çekmek istiyorsanız site hızınızı artırmak da bir o kadar önemlidir.

Site hızını artırmanın harika bir yolu Content Delivery Network İçerik Dağıtım Ağı (CDN) kullanmaktır. CDN, basit olarak tüm dünyada konumlanmış bir grup sunuculardır.

Birisi sitenize istek yaptığında en yakın sunucu statik içeriği yollayarak cevap verecektir. Sonuç olarak ziyaretçiler ve sunucular arasındaki mesafe kısa olacağından yükleme hızı daha hızlı olacaktır.

Birçok CDN sağlayıcıları ücretsizdir ancak CloudFlare ile ücretsiz bir CDN alabilirsiniz. Tek yapmanız gereken CloudFlare’e alan adınızı eklemek ve isim sunucularını güncellemektir. Bu işleme dair kolay aşamalı bir rehberi okuyabilirsiniz.

10. Facebook Ads

Facebook reklamlarını kullanmak web siteye trafik çekmek için etkili bir yöntemdir. Pazarlamacıların %30’u Facebook’un en yüksek dijital reklam ROI (return of investment – yatırımın getirisi) sağladığını düşünmektedir.

Ortalama masrafları göz önüne alarak Facebook Ads arama motorları reklamlarına daha ucuz bir alternatiftir. Bütün endüstrilerde ortalama tıklama başına maliyet (CPC) $1.72‘dir ve günlük ne kadar harcayacağınıza ve reklamların ne kadar süreceğine siz karar verirsiniz.

Favebook Ads’i kullanmanın püf noktası ödediğiniz her kuruşun önemli olduğunu bilmenizdir. Bu yüzden bir kampanya oluştururken hedeflerinizi belirlemeniz gerekmektedir – Bilinirlik, Değerlendirme veya Dönüşüm olması fark etmez.



1593990585323.png



  • Bilinirlik: yeni insanlara ulaşmak ve ilgi artırmak için.
  • Değerlendirme: web sitenize insanları çekmek ve daha fazla bilgi aramalarına sebep olmak için.
  • Dönüşüm: ziyaretçilerinizi ürünlerinizi satın almaya ikna etmek için.

Sırada ise kitlenizin ilgisini çekececek bir kampanya oluşturmak var. Bunun içinse yapmanız gereken bazı şeylerse:

  • Harika bir açıklama yazın. Kısa, ilginç veya konuyla alakalı olmalıdır.
  • Görsel açıdan göze hoş gelen elementler sağlayın — Facebook kullanıcılarının gezinirken durmalarını ve reklamlarınıza bakmalarını sağlayan cinsten. Görseller, infografikler veya videolar olabilir.
  • Kampanya sona erdikten sonra reklamları güncelleyin. Resmi değiştirin ve açıklamaları biraz düzenleyin. Eğer aynı reklamları aylarca kullanırsanız etkisi azalacaktır.
  • Bilgisel bir iniş sayfası oluşturun. Ziyaretçilerin sitenizden çıkmamasını sağlamanız için sadece birkaç saniyeniz vardır, bu yüzden iniş sayfasının bilgisel ve değerli olduğundan emin olun.
11. Bir YouTube Kanalı Oluşturmak

Google’da arama yaparken mutlaka birkaç video ile karşılaşmışsınızdır. Bir araştırmanın da gösterdiği gibi Google SERP’lerinin ilk sayfasında çıkan videoların %88’inin YouTube’dan olduğuna göre büyük ihtimalle YouTube videoları görmüşsünüzdür. Bu yüzden bu video platformu web siteye trafik çekmek için adeta bir altın madeni olabilir.

1593990683187.png


Çoğu kişinin gözünden kaçırdığı bir başka yöntemse açıklama kutusunu kullanmaktır. Açıklama kutusunda bağlantınızla birlikte bir eylem çağrısı içeren bir cümle yazın.

1593990715815.png


12. Instagram’da Reklam Yapmak

Instagram reklamcılık için bir başka oldukça popüler sosyal medya ağıdır. Instagram kullanıcıların %71’inin 35 yaş altı olduğundan genç kitleleri hedefleyenler içindir.

Bu sosyal medya platformunun sahibi Facebook olduğundan çalışma yöntemi Facebook Ads’e oldukça benzerdir. Üç farklı kategoriden hedef seçme ve hedefleme seçenekleri (yaş, cinsiyet, dil, ülke vb. gibi) şansı elde edersiniz.

Markanızın hedeflerine en uygun olanları seçerek bu seçenekleri birleştirebilirsiniz. Aksi takdirde paranız ilgisi olmayanlar üzerinde harcanmış olacaktır.

Reklamınızın içeriği üzerine fazlaca deneme yapmanızı tavsiye ediyoruz. Instagram’ın görsel bir platform olmasından ötürü göze hoş gelen kampayanlar oluşturmak çok önemlidir.

Instagram web siteye trafik çekme için harika bir yoldur!

13. Influencer Pazarlama

Sosyal medya platformları insnaların ihtiyacı oldukları şeyi arama yöntemlerini değiştirmiştir. Şimdilerde ya influencerlara ya da bu alandaki uzmanların fikirlerine önem verirler. Bu yüzden, eğer düzgün biçimde kullanılırsa influencer pazarlama web siteye trafik çekme için iyi bir yöntem olabilir.

Influencer pazarlamaya başlamak için oldukça kolay bir aşamadır. Birlikte çalışmak istediğiniz influencerları seçin, onlarla iletişime geçin ve daha sonra ise ürünlerinizin veya hizmetlerinizin komisyon karşılığı reklamını yapmalarını isteyin.

Bu yöntemin en iyi yanıysa fazla para harcamanız gerekmediğidir. Birçok influencerlar hizmetleri karşılığında ücretsiz ürünler almaktan mutluluk duymaktadırlar.

14. YouTube Kanallarına Sponsor Olmak

YouTube kanallarına sponsor olmak influencer pazarlamanın daha farklı bir yoldur. Video yaratıcılarına aşağıdaki stillerden biriyle video yapmaları için para ödersiniz:

  • Özel sponsorlu video. Bütün video ürünleriniz hakkında olur (ürünleri kutusundan çıkarmak veya ürünlerinizin odak noktası olduğu vloglar).
  • Videonun bir kısmında sizden bahsedilmesi. Kanal sahibinin videoda bir noktada markanızdan veya ürününüzden bahsetmesi. Ürün videonun ana odağı olmayacaktır ancak YouTuberlar bu ürün veya hizmetin neden faydalı olduğunu anlatacaktır.
Sponsorlu bir video için fiyatlar değişebilir. Kanal ne kadar büyükse fiyat da o kadar yüksek olacaktır. Bazı kanallar ayrıca sabit bir ücret (video başı ödeme) belirlerken diğerleriyse izleme başına ücretlendirme yapar.

Bir kanalı seçerken dikkate alınması gereken şeylerden bazıları kanal boyutu ve izlenme oranıdır.

15. LinkedIn’i Kullanın

1593990755895.png




LinkedIn oldukça eşsiz bir sosyal medya sitesidir çünkü kullanıcı grubu belirlidir. Tüm dünyadan yetenekli çalışanlar veya profesyoneller LinkedIn’i kullanmaktadırlar. Bu yüzden profesyonel veya işletme odaklı bir web siteye trafik çekme için harika bir platformdur.

Her şeyden önce LinkedIn profilinizin tamamlanmış olması gerekir. Bütün temel elementlere sahip olduğunuzdan emin olun (özet, profil fotoğragı, web site bağlantısı vb.) Profilinizi kişiselleştirin ancak profesyonel bir görünüşe sahip olsun.

LinkedIn’de işle alakalı içerikler web sitenize trafik çekecektir. LinkedIn’in en güzel yanı endüstrinizle ilgili olan belirli kitleleri hedefleyebilirsiniz.



1593990905127.png



 
Üst Alt