Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Nasıl Müşteriye Dönüştürülür?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Iyi mi Müşteriye Dönüştürülür?​

Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Nasıl Müşteriye Dönüştürülür?


Sitenizi Ziyaret Eden Kullanıcılar Iyi mi Müşteriye Dönüştürülür?



SEO uyumunun trafik çekmek amacı ile yapılmakta olan bir strateji bulunduğunu biliyoruz. Arama motoru optimizasyonu çalışmalarındaki amacınız sitenize rakiplerinizin gelmesi yerine, ürünleriniz ve servislerinizle ilgilenen satın alan kitlenizi çekmektir.

Sitenizi arama motorlarında birkaç basamak yukarıya taşımak için süre ve emek harcıyorsunuz sadece aslolan odaklanmanız ihtiyaç duyulan bir öteki amacın, ziyaretçilerin sitenize giriş yaptıktan sonrasında yaptıkları eylemler bulunduğunu aklınızdan çıkarmayın. Eğer sitenize gelen ziyaretçi; sitenize gelip aradıklarının sitenizde olmadığını görüyor ve sitenizden çıkıyorsa, SEO için harcadığınız tüm emek boşa gitmiş anlama gelir.

TBM pazarlamacıları, tıklamadan sonrasında gelecek olan aşamalar için enerjilerini harcamaya meyillilerdir. Bundan dolayı tıklama başına maliyet öderler ve ziyaretçiler derhal çıkmak için tıkladıı süre mühim bir risk oluşur. Birçok SEO uzmanı bunu çoktan bu mevzu üstünde emek harcamalar yapmıştır fakat, eğer bu alanda hemen hemen yeniyseniz, bir sonraki aşamada nasıl sonuçlanacağını düşünmeden sıralamada üstlerde çıkma yönteminde başarısız olabilirsiniz.

Haiz olduğunuz trafiği daha iyi yönlendirebilmeniz için birkaç çözüme göz atalım.

seo166.jpg


1-Web Evresi


Daha evvelde üreticiler, pazarları kolayca yönetebiliyordu. Tüketicilerin fazlaca fazla seçeneğe yetişme şansı olmadığı zamanlarda üreticilerin tüketici üstünde ciddi bir üstünlüğü ve yönetebilme seçeneği vardı. Üreticiler tamamen piyasaya hakimdi diyebiliriz. Pazar alanlarında büyük bir rekabet yoktu. Internet ağında ise durum bunun tam tersidir.

Web pazarların büyük bir karmasıdır. Herhangi bir şahıs, herhangi bir bölgede birkaç gün gatta birkaç saat içinde mağazasını web ortamında kolayca kurabilir ve rekabete dahil olabilir. Bu işe başlamanız için fazlaca azca engel var ve her gün her yerde birkaç tane yeni websitesi daha oluşuyor. Bu şekilde bir değişiklik yaşanması sebebiyle; tüketici karar verme yetkisine haiz oldu ve güç, üreticiden tüketiciye geçti. İnternet üstünde bu şekilde bir karar vermek bir dakikadan azca süre alabiliyor.

Bu şekilde bir pazar ortamında, kullanıcı- merkezli pazarlama hakim oluyor. Eğer sitenize gelen ziyaretçileri memnun etmezseniz, başka bir siteye gitmeleri oldukça kolay ve süratli olacaktır. Eğer ziyaretçileriniz gördüklerinden memnun kalmazsa, sitenizden çıkar ve arama sonucu sayfasının aşağılarındaki rakibinizin sitesine geçiş yapar. Ek olarak Google’ın ölçüm olarak kullanıcı hareketlerini göz önünde tutuyor bulunduğunu da ihmal etmeyin; eğer kafi kullanıcı aradıklarını sitenizde bulamazsa, bu sizin sıralamanızı da değiştirecektir.

Peki bir kullanıcının gitmesini yada kalmasını elde eden sebepler nedir? Meydana getirilen bir testte, ziyaretçilerin sitenize geldiklerinde ilk olarak sitenizin arama yaptıkları sorguya yanıt verip vermediğini idrak etmek için taradıklarını ortaya çıkardı. Eğer yanıt vermiyorsa, başka sitelere gidiyorlar. Eğer istatistiklerinizi denetim ederseniz, ziyaretçilerinizin büyük bir çoğunluğunun bu davranışı sergilediğini görebilirsiniz.

2- Görsel Tasarım


Uygun bir tasarıma haiz olmanız gerekmesinin sebebi; ilk izlenimin herşeyi belirliyor olmasıdır.

Doğru tasarım nedir? Doğal olarak ki bu her site ve her ziyaretçi için değişkenlik gösterir ziyaretçilerinizi ne kadar iyi anladığınıza, bildiğinize dayanır. Hizmet verdiğiniz sektöre ve hedef kitlenizin zevklerine nazaran haiz olmanız ihtiyaç duyulan doğru tasarım farklılık gösterir. Haiz olduğunuzdan güvenli olmanız ihtiyaç duyulan şey ise ziyaretçiye bekledikleri görünümü sunmanızdır. Bu durum, ziyaretçilerinizi tanımanız ve anlamanız icap ettiğinin altını çizer.

3- Kullanılabilirlik


Ziyaretçileriniz doğru siteye gelmiş olduğuna karar verdikten sonrasında, atacağı bir sonraki adım fazlaca belirgin olmalıdır. Kullanılabilirlik, sitelerin kullanımını kolaylaştırmayı amaçlayan bir uygulamadır. İşlem esnasında siteler, olabildiğince kolay ve anlaşılır olmalıdır ve karışık navigasyon şemaları içermemelidir.

Bundan dolayı ziyaretçileriniz sitenizde kaybolursa, kolaylıkla başka bir siteye gidebilirler; sitenizde aradıklarını bulmak için uğraşmalarını gerektiren bir sebepleri yoktur. Bu yüzden eğer siz müşterilerinize kolayca size yetişme imkanı vermezseniz size ulaşmaya çalışmazlar.

4- Hizmet


Eğer ziyaretçinizi hizmetinizden yaralanma aşamasına kadar getirebildiyseniz, sayfanızın görünüşünü beğendiyse ve ziyaretçi yolunu kolaylıkla bulabiliyorsa, bu da kafi olmayacaktır.

Ziyaretçilerin sizinle iletişime geçmesi için iyi bir sebebe daha ihtiyacı vardır. Onlara ne sunuyorsunuz? Rakibinizin sunmuş olduğu hizmetlerden değişik olarak ne sunacaksınız? Bu mevzuda pazarlama stratejiniz devreye girer. Hakikaten istedikleri ve gerekseme duydukları bir fark mı sunuyorsunuz? Eğer değilse, stratejinizi tekrar gözden geçirin.

Ziyaretçilerinize iletişime geçmesi için iyi bir niçin sağlanmanızın yanısıra, bu sebebi de açıkça belirtmeniz gerekir. Eğer kullanıcının gereksinim duyan şey, üçüncü sayfanın yazıları içinde kayboluyorsa ve bunu araması gerekiyorsa, ziyaretçi büyük olasılıkla sitenizden ayrılacaktır. Sunduğunuz aslolan mühim şeyin büyük ve dikkat çekici yazıldığından güvenli olun.

Eğer kullanıcıyı sayfada tutmak istiyorsanız, yukarıdaki üç ana maddeye ehemmiyet göstermelisiniz: tasarım, kullanılabilirlik ve hizmet.

Şimdi sizlere bu aşamaları uygularken yarar sağlayacak ipuçları önereceğiz.

Ergonomik İpuçları

1- Uygun Bir Tasarım Oluşturun


Rakiplerinizi çözümleme edin, bilhassa de en başarıya ulaşmış olanlardan başlayın. Görsel tasarım alanında sizinle herhangi bir benzerliği var mı? En iyi olan rakibinizin tasarımını alıp benzerliğini fazlaca bozmadan daha yeni ve iyi bir hale getirin.

Ziyaretçilerinizi iyi tanıyın. Kim olduklarını ve beklentilerini iyi bildiğinizden güvenli olun. Pazarlama firmalarından, ziyaretçilerinizin profilini tanımlama mevzusunda destek olacak demografik araştırma raporları alabilirsiniz. Anketler uygulamak ve yorum almayı sağlamak, geri bildirim almanız için bir başka işe yarayan yöntemdir. Ziyaretçilerin değişik tasarımlara iyi mi tepki verdiğini denetim edebilmek için a/b testini uygulayın. Kullanabileceğiniz Goolge Optimizer ve buna benzer parasız araçlar bulunuyor. Bu araçlar yardımı ile lüzumlu detayları toplayabilirsiniz.

2- Sitenizin Kullanımının Kolay Olduğundan Güvenilir Olun


Kullanılabilirlik üstüne araştırma yapın.Kullanıcı davranışını denetlemek için loglarınızı takip edin. Eğer imkanınız var ise, sitenizi kontrol eden kullanıcılar sitenizde gezinirken, adımlarını takip edin. Süreci engellemiş olan engelleri belirleyin ve gerekirse yine tasarlayın.

3- Kişilerin Sizinle İletişime Geçmesi İçin Fark Oluşturdunuz Mu?


Pazarlama stratejiniz üstüne düşünmeye geri dönün. Sizi rakiplerinizden ayıran teklifi belirleyin. Sizi ötekilerden ayıran kilit noktlara karar verdiğinizde, bu noktaların ziyaretçilere açık ve net bir halde sunulduğundan güvenli olun.Ziyaretçilerin itirazlarına ve şikayetlerine ehemmiyet verin. Ziyaretçilerin isteklerini karşılamanız yetmeyebiliyor, eğer itirazları var ise onları da çözmelisiniz.
 
Üst Alt