Sesli Aramalar İçin SEO

bertanuzun

Bağımlı
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepki
1
Sesli aramaların web sitelerine ne gibi yararları bulunuyor? Cevap basit. Sesli aramalar geleceğin ta kendisidir! Bu içeriğimle Sesli aramalar için SEO nasıl yapılır sorusunu cevaplamaya çalışacağım.

Son yıllarda özellikle Siri ve Google Sesli Arama ile, web sitelerine gelen sesli arama trafikleri çoğalmaya başladı. Amazon Alexa, Google Asistan gibi kişisel asistanlar sayesinde de bu pazar her geçen gün artıyor. Sesli haber dünyası FM radyolarla son buldu, sesli cihazlar ile bu sektörü çok daha büyük bir pazar bekliyor. Gelecekte insanların televizyon izleyerek haber almayacağı öngörülüyor. Bu nedenle web sitesi sahipleri, içerik pazarlamacıları için sesli aramalara tam uyum sağlamak her geçen gün önem kazanıyor.

Soru Cevapları
Web sitenizin insanların sorularını cevapladığından emin olun. Neden, Nasıl, Nerede, Ne, Hangisi gibi soruları rahatlıkla cevaplayan içeriklerin Google’da üst sıralarda yer almaması için herhangi bir neden yok. Alt tarafta yer alan görselde, Amerika’da insanların SEO hakkında neler yazdığını ve sorduğunu örneklendirelim.

sesli-arama.jpg

JavaScript, Iframe, Görsel
Iframe, JS, Görsellerle içerik sunan web sitelerini, gelecekte sesli cihazlarla entegrasyon sorunları bekliyor. Bir çok cihaz JavaScript, Iframe gibi alanlarla içerik sunan sitelerle problemler yaşayacak. Bu durum sadece sesli cihazlar için değil, görme yetkisini kaybetmiş yada hiç göremeyen insanlar için de büyük problemler demek oluyor. Server tarafında render edilen JavaScript modelleri ile bu sorunu aşmanız kolay.

Yerel Sesli Aramalar
Günümüzde dahil olmak üzere, gelecekte de “En Yakın Restoran”, “En Yakın Otel”, “En Yakın Hastane” gibi aramaların hacimleri her geçen gün artıyor. Bu nedenle tekli anahtar kelimelerden ziyade, insanların sesli şekilde neler arayabileceğini düşünüp içerik pazarlamanızı bu yönde ilerletmeniz gerekiyor.

İnsanlar Neler Konuşuyor?
Arama motorlarını bir çoğumuz günlük konuştuğumuz şeyleri, Google’a da konuşuyoruz. Bu nedenle tekli anahtar kelimelere yapılan aşırı optimizasyonlar yarar sağlamayacak. İnsanların neler konuştuğunu ve sorduğunu tahmin etmeye çalışın. Bu konuşmalardaki gibi içerikler yer alan web sitelerinin arama motoru görünürlükleri ve trafikleri artacaktır. Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimeler ve Gizli Anlamsal Indeksleme yazılarımı inceleyin.

Ekran görüntüsünde, sesli aramalar ile ilgili insanların neleri merak ettiğini, konuştuğunu örneklendirelim.

sesli-arama-1.jpg

Trafik Gönderen Cümleleri Görün
Web sitenize trafik gönderen cümleleri Google Search Console ve Analytics yardımıyla tespit edin. Sitenizin bu cümlelere cevap verip vermediğini tespit edin. Eğer cevap vermiyorsa ve siteniz bu sorularla trafik alıyorsa, hemen o cümleleri yanıtlayacak içerikler oluşturun.

Schema İşaretlemesi Kullanın
Sitenizdeki içerikleri sadece kullanıcıların değil, robotlarında rahatlıkla anlayabilmesi için Schema.org yapısal veri işaretlemesi gerçekleştirin. En popüler Schema yapıları alt tarafta sıralanmıştır.

  • Etkinlik sayfası, tarih sayacı.
  • Sağlık ve medikal ürünler.
  • Organizasyonlar, şirketler, yerler.
  • Kişiler, Yerel İşletmeler, Restoranlar.
  • Ürünler, Teklifler, Oylamalar.
  • Yorumlar, adres tarifleri, fotoğraflar.
 

canerucar3443

Yeni üye
Katılım
21 Ocak 2019
Mesajlar
6
Tepki
0
ses kontrol güzel
 
Üst Alt