Sepet Terk Pazarlaması ve E-Ticarette Satış Artırma

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Sepet Terk Pazarlaması ve E-Ticarette Satış Artırma​

sepet terk pazarlaması


E-ticaret sitelerinde kullanıcılar siteye giriş yapmadan ilkin süreç başlamış olur. Kullananların siteden çıktıkta sonrasında bu sürecin bittiğini düşünmek ise büyük bir yanlıştır. Kullanıcılar herhangi bir şey satın almasa bile siteden çıkış yaptıktan sonrasında dahi bu süreç devam ediyor. Bu yazımızda e-ticaret sitelerinde çoğunlukla rastlanılan müşterilerin sepet terk uygulamasının sebepleri ve buna sepet terk pazarlamasıile iyi mi çözüm üreteceğinize değineceğiz.

Sitenizi ziyaret eden bir alan kişi ödeme aşamasına geçmeden ilkin sepeti terk ederek sitenizden ayrılıyor. Aslen bu kullanıcılar birçok siteyi ve neticeleri inceleyerek sitenizi ziyaret ediyor. Sitenizden alışveriş meydana getiren yada yapmayan müşteriler birçok yolla sitenize geliyor. Fakat bazı müşteriler alışveriş sürecini yarıda bırakarak sepet terk uygulamasını gerçekleştiriyor. Bu aşamada müşterilerin sepet terk uygulamasının peşinden sitenize tekrardan dönüş yapmayacağını düşünmeniz yanlıştır. Doğru bir pazarlama ve reklam stratejisi ile sepeti terk eden müşterileri sitenize geri getirebilir hatta satışa dönüştürebilirsiniz.

Müşteriler Niçin Sepeti Terk Eder?


Müşterilerin niçin sepeti terk ettiğini araştıran bir oldukca araştırma var. Aslen müşterileriniz birçok aşamada siteyi terk ediyor. Sepet Terk Pazarlaması için inceleyeceğimiz mevzu ödeme aşamasına gelmeden sepeti terk ederek çıkış meydana getiren kullanıcılar olacak. Müşterilerin Sepeti terk etmesinden belli başlı bazı nedenler var. Bu nedenler beklenenden yüksek fiyatlar (Kargo, KDV), Pahalı olan ürünler, ondan sonra satın alma fikri, üyelik için uzun süre harcanması, stoku tükenen ürünler, kullananların negatif yorumları ve ödeme kısmında yaşanmış olan problemler şeklinde sıralanabilir. Ek olarak son olarak bu listeye site hızının yavaş olması ve teslimat süresinin uzun oluşunu da ekleyebiliriz.

Sepet Terk Pazarlaması ve Sepet Terk Maili


Sepet Terk Mailleri, ödeme aşamasına ulaşmadan önce sepeti terk eden kullanıcılara gönderilen maillerdir. E-Tecim ve pazarlama için son zamanlarda büyük öneme haiz maillerdir. Ek olarak mail pazarlama cirosunda da büyük bir alana haiz. Peki Sepet Terk Mailleri en doğru şekilde iyi mi kullanılır?

  • Zamanlama


200 site için meydana getirilen araştırma ile SalesCycle maillerin zamanlaması ve geri dönüş oranları hakkında bazı istatistiklere ulaşmış. Bu araştırmaya gore ilk 20 dakika içinde gönderilen maillerde geri dönüşüm oranı %5.2, bir saat içinde gönderilen maillerde geri dönüşüm oranı %4.5 ve 24 saat içinde gönderilen maillerde ise bu oran %2.6 olmakta.

Maillerinizi sektörünüz ve zamanlama ile ilgili düzenlemeler yaptıktan sonrasında göndermelisiniz. Low-end ürünler şu demek oluyor ki ucuz ürünlerde süre daha kısa olabilir. High-end olarak adlandırılan pahalı ürünlerde ise vakit aralığını daha geniş tutabilirsiniz. Bu mevzuda şu şekilde düşünün: Hiçbir alan kişi 5 ya da 10 dk içinde bütçesini zorlayacak ya da oldukça yüksek bir fiyata haiz ürünü almaya karar vermez.

  • Mailin İçeriği


Sepet terk maillerini yeni bir ürün tanıtır şeklinde bir içerikle oluşturmayın. Burada amacınız kullanıcıya bir hatırlatma yapmak olmalı. Kullanıcılar sepeti terk etmiş olduğu ana kadar size birçok kişisel bilgiyi ulaştırıyor. Bu yüzden atacağınız mail kişiselleştirilmelidir.

Mailinizin içeriğini oluşturmada size destek olacak bir kaç püf noktadan özetlemek gerekirse bahsedelim. İlk olarak kullanıcının adını ve ünvanını kullanmalısınız. Ondan sonra duruma uygun bir başlık kullanın. Gönderilen mailde vurgulayıcı ögeler kullanın. Bunun için vakit kısıtı en iyi taktiktir. Mesela “sepetinize eklemiş olduğunuz ürünleriniz 24 saat içinde sıfırlanacak” şeklinde ya da stoklarda ürünlerin sayısının azaldığını belirtebilirsiniz. Maillerde kullanıcının sepetine eklediği ürünlere ilişik görseller kullanabilirsiniz. “Sepete Git”, “Devam Et” yada “Alışverişi Tamamla” şeklinde butonları ekleyebilirsiniz.

Son olarak doğru bir strateji ve optimum sonuçlar elde edebilmek için yöntemlerinizi kontrol etmelisiniz. Şimdiye kadar e-ticaret sitenizde sepet terk pazarlaması uygulamadıysanız yukarıda size sunmuş olduğumuz püf noktalarını değerlendirerek oluşturduğunuz stratejiler ile başlayabilirsiniz.
 
Üst Alt