SEO ve Dijital Pazarlama Terimleri Sözlüğü

bertanuzun

Bağımlı
Katılım
13 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepki
1
Sürekli geliştirilen Dijital Pazarlama ve SEO terimleri sözlüğü. Nedir Ne demek sorularını yanıtlayacak dijital reklamcılık terimleri yer alıyor. Keyifli öğrenmeler.

.htaccess : Apache sunucularda yer alan yapılandırma dosyasıdır. Bu dosya ile URL yönlendirme, hotlink koruması, ip engellemesi gibi işlemler yapılır.
200: Sayfanın Başarılı çalışması.
204: İçerik yok.
301: Sitedeki URL’lerin kalıcı olarak başka URL’lere yönlendirilmesi.
302: Sitedeki URL’lerin geçici olarak başka URL’lere yönlendirilmesi.
403: Yasaklanmış sayfa, yazma izni ile alakalı olabilir.
404: Yanlış URL’lerin yönlendirildiği hata sayfası.
500: Sunucu hatası.
Ad Request: Reklam talebi.
Ad Server: Reklam sunucusu.
Ad Serving: Reklam yönetim sistemi tarafından, çevrimiçi reklamların son kullanıcılara ulaştırılması.
Ad Space: Reklam alanı.
Ad Spending: Reklam için yapılan harcamalar.
Ad Stacking: Sayfadaki reklam alanlarının üzerinin kapatılması.
Ad Unit: Reklam alanı.
Ad: Reklam.
AdSense: Google tarafından geliştirilmiş olan yayıncıların sitelerinde reklam yayınlayıp para kazanabileceği sistem.
Advergaming: Reklam amaçılı üretilen oyun.
Advertiser: Reklamveren
Advertising Agency: Reklamcılık alanında hakkında uzmanlaşmış kişilerin toplandığı ajans. Tüm reklam satın alımların stratejisinden, günlük kampanya yönetimi, satın alımına kadar birden fazla süreçte çalışır.
Advertising Network: Reklamverenlere ve yayıncılara dijital medya iletişimi yapma imkanı sunar. Birden fazla yayıncıyı envanterinde barındıran ve reklam verenlere bu envanteri satan şirket.
Advertorial: Haber şeklinde reklam.
AdWords: Hem Google’da hemde Adsense yayıncılarında reklamınızı yayınlayabileceğiniz Google’ın reklamcılık hizmeti. Yeni adı: Ads
Affiliate Network: Gelir ortaklığı üzerinden yayın yapan network.
Ads: Google’ın reklam yayıncılık servisi. Eski adı : AdWords
Affiliate: Gelir ortaklığı.
Agency Discount: Ajans indirimi.
Ahrefs: Bir bağlantıyı tanımlayan etiket.
Ajax: Bütün sayfayı tekrar yüklemeden sadece gereken veriyi ekrana getirmek yada sunucuya göndermek.
Alexa: Eskiden, Siteleri trafiklerine göre sıralayan liste. Şimdi SEO aracı.
Algoritma: Bir amaca ulaşmak için tasarlanan yol.
Alt Text: Bir sitede yer alan reklam görselinin, kaynak kodunda yer alacak şekilde text metin barındırması.
Always on: Markaların reklam iletişimini kesintisiz devam ettirmesi.
AMO: SEO’nun Türkçe kısaltmasıdır. Arama motoru optimizasyonu anlamına geliyor.
AMP: Web sayfalarının mobil cihazlarda daha hızlı çalışabilmesi için kurulan sistem.
Analytics: Dünyanın en gelişmiş web sitesi sayacı.
Anchor Text: Bağlantı verilirken hangi kelime ile verildiyse bu bir anchor dur. Link-bağlantı metni.
Animated GIF: Hareketli gif.
Apache: Açık kaynak kodlu web sunucusu programı. Sektördeki pazar payı çok yüksektir. Unix, GNU, FreeBSD, Linux, Solaris, Novell NetWare, Mac OS X, Microsoft Windows, OS/2, TPF ve eComStation işletim sistemleri üzerinde çalışabilir.
Application: Uygulama.
Aspect Ratio: Görselin genişliğinin, yüksekliğine oranı.
Async: Sitede yer alan JavaScriptleri optimize eder. Sayfa tam hazır olduğunda JavaScript yüklenir ve site hızını arttırır.
Attribution: Kullanıcının dönüşüm yolculuğunda her bir adımın, kanalın, mecranın bu dönüşüme katkısını gösteren rapor.
Audience Targeting: Hedef kitle verisi.
Audience: Markaların ulaşmak istediği kullanıcı kitlesi.
Audio ad: Sesli reklam.
Augmented reality advertising: Reklamları, gerçek dünya (Görsel, Ses) ile cihaz kaynaklı GPS gibi verilerle birleştirerek yapılan reklam çeşidi.
Authority Links: Yüksek otoriteye sahip sitelerin verdiği linklerdir.
Autoplay: Videoların otomatik oynatılması.
Automated guaranteed: Satışı otomatik hale getiren satın alma yöntemi. Anlaşma doğrudan alıcı ve satıcı arasında yapılır.
Background: Fon, arka plan.
Backlink: Web sitenize referans olan, yönlendiren bağlantıların tümü.
Bandwidth: Bant genişliği, veri iletişim kanalının kapasitesi.
Barter: Takas, değiş-tokuş.
Behavioral advertising: Davranışsal reklamcılık.
Behavioral Targeting: Davranışsal hedefleme.
Below the fold: Kullanıcının bulunduğu sayfada, ilk görünen ekran dışında kalan kısım.
Below the line: Çizgi altı reklamlar. Daha dar bir kitleye yayınlanan reklamlar.
Black hat: Siteye etik olmayan tekniklerle optimizasyon yaptığını sanmak.
Blacklist: Reklam kampanyasının yayınlanmasının engelleneceği terimler yada site adresleri.
Bleed: Reklamın taşması.
Blog: İnternet günlüğü, web günlüğü.
Bonus impression: Ek gösterim, ücretsiz gösterim.
Bot: Gerçek kullanıcı davranışını taklit eden yazılım.
Cost Per Completed View (CPCV): Video reklamcılığında videonun tamamının izlenmesi için ödenen ücret.
Cost per Download (CPD): Yükleme başına maliyet.
Cost Per Engagement (CPE): Etkileşim başına maliyet.
Cost Per Install (CPI): Kurulum başına maliyet.
Cost Per Lead (CPL): Müşteri yaratma maliyeti.
Cost Per Mille (CPM): Bin gösterim başına maliyet.
Cost Per Open (CPO): Açma başına maliyet.
Cost Per Sale (CPS): Satış başı maliyet.
Cost Per View (CPV): Video reklamcılığı için izleme başına maliyet.
Creative: Yaratıcı çalışma.
Crawling: İnternet botlarının otomatik olarak yeni sayfalar ve içerikler araştırdığı program.
Cross Screen: Bir reklamın birden fazla ekrandan kullanıcıya ulaşması.
CSS: Cascading Style Sheets yani basamaklı biçin sayfaları. Metinleri ve sayfaları biçimlendirmek için kullanılan web teknolojisi.
Customization: Özelleştirme, kişiselleştirme.
Customized: Özelleştirilmiş, kişiselleştirilmiş.
Data Protection: Veri koruması.
Data Provider: Veri sağlayıcısı. Farklı kanallarla pazarlama amaçlı veri toplayan hizmetler bütünü.
Data Targeting: Veri Hedefleme.
Deal ID: Reklam satışlarına her bir reklam verilen numaradır. Reklam satıcısını ve alıcısını eşleştirmek, maksimum verim elde etmek için kullanılır.
Demographic Targeting: Demografik hedefleme.
Description: Açıklama.
Dizin: Çeşitli kategorilere göre sıralanmış web siteleri listelesi.
Dofollow: Eklenen backlinklerin Google tarafından takip edilebileceği hali.
Domain: Alan adı.
Dynamic Creative Optimization (DCO): Belirlenen kriterlere göre en iyi dönüşümü sağlayan reklam setlerinin gösteriminin arttırılması.
Google News: Google’ın haberleri listelemek için açtığı özel sayfa.
Grey hat: Ne iyi nede kötü yapılan çalışmalar.
Heading: Konu başlık ve alt başlıklarini belirten etiket.
Hit: Siteye bir günde giren tekil kullanıcı sayısı.
HTML: Web sitelerinin browserlarda görüntülenmesi için kullanılan dil.
İndex: Arama motorlarının, arama sonuçlarına dahil ettiği içerikler.
İp: Her bilgisayarın ve sunucunun internete bağlanabilmesi için gereken adres.
İpv6: Yeni nesil ip adresleri.
Keyword density: Anahtar kelime yoğunluğu.
Nofollow: Google’a backlinkleri takip etmemesi için gereken etikettir.
Off Page Seo: Site içinde yapılan seo süreçleridir. Örn. Backlink
On Page Seo: Genel olarak kodlama yapısına yapılan site içi düzeltmeler.
Optimizasyon: Sitenin kalitesini ve bulunabilirliğini arttırmak için yapılanların tümü.
Organik hit: Siteye giren kullanıcıların arama motorlarından gelmiş olması.
Page size: Sayfa boyutu.
PPC: Tıklama başı ödeme yapılan sistem.
Rich Snippet: Arama sonuçlarında çıkan oylama, yazar, makale gibi etiketlerdir.
Robots.txt: Google’ın taramasını istemediğimiz içerikleri bildirdiğimiz ana dizin metin dosyasıdır.
Sandbox: Tüm sitenizin arama sonuçlarından silinmesi.
SEM: Arama motoru pazarlaması.
SEO: Arama motoru optimizasyonu.
SEF: Search engine friendly URL yani arama motoru dostu URL yapısı.
Server location: Sunucunun barındırıldığı olduğu ülke, yer.
Sitemap: Sitemizde yer alan bütün içeriklerin URL’lerinin yer aldığı dosya.
Spam: Arama motorlarını aldatmaya yönelik yapılan illegal ve etik olmayan işlemler.
Title: Sitemizin arama sonuçlarında ve browserlarda görülen başlıktır.
URL: İnternet adreslerine verilen isimdir.
W3C: HTML’in geliştirilmesini ve sürekliliğini sağlayan oluşum.
White hat: Etik ve legal olan tekniklerle yapılan optimizasyon.

https://bertanuzun.com/sozluk/
 
Üst Alt