Search Console’a yeni özellik: Sayfa Deneyimi Raporu (Google Webmaster)

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Search Console’a yeni özellik: Sayfa Deneyimi Raporu (Google Webmaster)​

Search Console'a yeni özellik: Sayfa Deneyimi Raporu (Google Webmaster)


Sayfa Deneyimi raporu, sitenize gelen ziyaretçilerin kullanıcı deneyiminin bir özetini sunar. Google, sayfa deneyimi metriklerini sitenizdeki her URL için ayrı ayrı değerlendirir ve bu tarz şeyleri mobil cihazlardaki Google Arama sonuçlarında URL’ler için sıralama sinyali olarak kullanır.

Sayfa Deneyimi hakkında​


Sayfa Deneyimi URL bazında değerlendirilir. Şu anda yalnızca mobil tarayıcı kullanılarak değerlendirilmektedir (kısaca değerlendirme, yalnızca mobil cihazlardaki kullanıcılar için dikkate alınır ve yalnızca mobil cihazlardan meydana getirilen aramalara tesir eder). Değerlendirme ve rapor, sitelerin ziyaretçilerine daha iyi bir kullanıcı deneyimi elde eden sayfalar oluşturmasına destek olmak için geliştirilmiştir.

Google Arama’daki sayfa deneyimi aşağıdaki ölçütler kullanılarak değerlendirilir:

Mühim Web Verileri
Mühim Web Verileri, kullanıcılar için sayfa yükleme deneyiminin hızını ve kararlılığını kontrol eder. Mühim Web Verileri raporu, her bir sayfa için Süratli, İyileştirme gerektiriyor yada Yavaş şeklinde bir derecelendirme ihtiva eder. Bir sayfanın, sayfa deneyimi durumunun İyi olması için Mühim Web Verileri derecesinin Süratli olması gerekir. Sayfa Deneyimi raporundan Mühim Web Verileri raporuna veri aktarımında birkaç günlük bir gecikme bulunduğunu ihmal etmeyin. Bu yüzden bir URL’nin Sayfa Deneyimi raporundaki derecesi, Mühim Web Verileri raporundaki derecesini bir miktar geriden takip edebilir.

Mobil kullanılabilirlik
Sayfa Deneyimi raporundaki İyi durumuna uygun olması için bir URL’nin hiçbir mobil kullanılabilirlik hatasının olmaması gerekir.

Güvenlik sorunları
Bir siteye dair herhangi bir güvenlik problemi, sitedeki tüm URL’lerin Sayfa Deneyimi raporunda durumunun İyi olarak değerlendirilmesini engeller.

HTTPS kullanımı
Bir sayfa, İyi sayfa deneyimi durumuna uygun olmak için HTTPS üstünden sunulmalıdır. Sayfa Deneyimi raporu URL durumu hesaplanırken HTTPS ölçütünü dikkate almaz. Yalnızca sitenizde HTTP URL’lerinin oranı nispeten daha fazlaysa Sayfa Deneyimi raporunda site genelinde bir uyarı olarak Başarısız uyarısını görürsünüz.

Reklam Deneyimi

Reklam Deneyimi; bir sitede dikkat dağıtan, kesintiye yol açan yada bir halde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlamayan reklam teknikleri kullanılıp kullanılmadığını ölçer. Reklam Deneyimi değerlendirmesi tek bir sayfayı değil, sitenin tamamını etkisinde bırakır. Bir site fena bir reklam deneyimi işareti almışsa sitedeki tüm sayfaların fena bir sayfa deneyimi olduğu kabul edilir. Bir çok sitenin Reklam Deneyimi için kontrol edilmediğini ihmal etmeyin: Siteniz kontrol edilmediyse sitenizin Reklam Deneyimi testinden geçmiş olduğu kabul edilir.

Sayfa Deneyimi raporu şu anda sitelerin Reklam Deneyimi durumlarını içermiyor sadece sitenizin Reklam Deneyimi statüsünü kendiniz denetim edebilirsiniz:

    1. URL ön ekine haiz bir Search Console mülkünüz var ise (mülk adınız Search Console mülk seçicisinde http yada https ile adım atar) Mobil cihazlar için Reklam Deneyimi raporunu açın.
    2. Alan mülkünüz var ise (mülk seçicide Alan mülkü olarak etiketlenmiştir ve mülk adı http:// yada https:// ile başlamaz) Search Console’da eş kıymet bir URL ön eki mülkü oluşturup, bu mülkün mobil için Reklam Deneyimi raporunu açmanız gerekir. Bunun sebebi, Alan mülklerinin Reklam Deneyimi raporunda desteklenmemesidir.
    3. Durumunuzu görmek için Reklam Deneyimi raporundaki listeden mülkünüzü seçin. Durumunuz İncelenmedi ise Reklam Deneyimi durumunuz, Sayfa Deneyimi raporunda iyi olarak değerlendirilir.
    4. Reklam Deneyimi durumu nadiren değişmiş olur, bundan dolayı sık sık denetim etmeniz gerekmez.

Grafik hakkında​


Grafikte aşağıdaki veriler gösterilir:

  • İyi URL’ler: Grafikteki son ölçüm tarihinde durumu İyi olan mobil URL’lerin yüzdesi. Buradaki İyi, URL’nin Mühim Web Verileri raporundaki durumunun Süratli olduğu ve Mobil Kullanılabilirlik raporunda hiçbir mobil kullanılabilirlik problemi olmadığı anlamına gelir. Güvenlik sorunları, HTTPS ve Reklam Deneyimi bu değerlendirmeye dahil değildir.
  • İyi URL’lerin toplam izlenme sayısı: Grafikte gösterilen vakit diliminde iyi URL’ler tarafınca oluşturulan gösterimlerin sayısı. Değişik veri işleme zamanları sebebiyle en yeni izlenme verileri, günlük iyi URL sayısında gecikmeye niçin olabilir.
  • Grafik günlük değerleri: Günlük bazda iyi olarak değerlendirilen URL’lerin yüzdesi. “İyi” olarak değerlendirilen URL’ler, yukarıda İyi URL’ler için açıklanan ölçütlere uyar.



Verilerle ilgili mühim nitelikler:

Sitenizde eleştiri problemler (güvenlik sorunları, HTTPS sorunları yada Reklam Deneyimi sorunları) var ise İyi olarak gösterilen URL’lerin sayısı doğru olmaz. Bunun sebebi, etkilenen URL’lerin İyi olan durumunu Fena‘ye çeviren eleştiri sorunların grafik ve grafik toplamları tarafınca değerlendirmeye alınmamasıdır. Bu durumda İyi ve Fena URL’lerin tam sayısındaki belirsizliğe göstermek için grafik nefes görünür. Bununla beraber, İyi olarak görünen URL’lerin Mühim Web Verileri raporundaki durumunun Süratli olduğu (yada bu raporda yer almadığı) ve Mobil Kullanılabilirlik raporuna gore hiçbir mobil kullanılabilirlik problemi bulunmadığı kati olarak bilinmektedir.

Verilerin Mobil Kullanılabilirlik raporu ve Mühim Web Verileri raporundan Sayfa Deneyimi raporuna aktarılmasında bir gecikme mevcuttur. Bu yüzden, Sayfa Deneyimi’nde belirli bir URL’nin değerlendirilmesi, bu URL’nin öteki kaynak raporlarındaki değerlendirilmelerinin bir miktar peşinde kalabilir.

Gecikme süreleri​


Sayfa Deneyimi raporunun kaynak verileri, Mühim Web Verileri raporu ve Mobil Kullanılabilirlik raporu benzer biçimde öteki pek fazlaca kaynak ve rapordaki verilerin değerlendirilmesiyle elde edilir. Bu alt değerlendirmelerin zamanlamaları birbirinden farklıdır. Dolayısıyla belirli bir URL’nin canlı ve geçerli durumu, raporda gösterilenden değişik olabilir. Bu yüzden, bu raporu bir URL’nin kati ve gerçek zamanlı bir değerlendirmesi olarak kullanmak yerine; verilerinizdeki trendlere (iyiye gidip gitmediğine) ve genel değerlendirmeye (sayfalarınızın çoğunun iyi olup olmamasına) bakmanız gerekir.

Tamamlanmamış grafik yada URL verileri​


Bir URL’nin Sayfa Deneyimi raporunda görünmesi için Mühim Web Verileri raporunda verisinin olması gerekir. (İstisna: Mühim Web Verileri’nde verisi olmayan bir URL, kendisiyle ilgili URL grubu Mühim Web Verileri’nde yer alıyorsa Sayfa Deneyimi’nde görünebilir).

Grafik yerine Kafi veri toplanmamış ifadesini görüyorsanız Mühim Web Verileri raporunda sitenizdeki hiçbir URL için kafi veri bulunmuyor anlamına gelir.

sayfadeneyimi1.png


Bir URL’nin Google Arama’daki sayfa deneyimi statüsünün iyi olarak derecelendirilmesi için ihtiyaç duyulan ölçütler şunlardır:

İyi

Aşağıdakilerin tümü doğrudur:

  • URL’nin Mühim Web Verileri raporundaki durumu.
  • Mobil Kullanılabilirlik raporuna gore URL’de mobil kullanılabilirlik problemi yok.
  • Sitede güvenlik problemi yok.
  • URL, HTTPS üstünden sunuluyor.
  • Sitede Reklam Deneyimi problemi yok yada site Reklam Deneyimi açısından değerlendirilmedi.
  • İyi durumu, mobil cihazlardaki Google Arama sonuçlarında URL için bir sıralama sinyali olarak kullanılır.



Başarısız
Aşağıdakilerden minimum biri doğrudur:

  • URL, Mühim Web Verileri raporunda görünmüyor ya da durumu Yavaş yada İyileştirme gerekiyor.
  • URL’nin, Mobil Kullanılabilirlik raporuna gore bir yada daha çok mobil kullanılabilirlik problemi var yada URL, Mobil Kullanılabilirlik raporunda görünmüyor sadece Sayfa Deneyimi raporunda görünüyor.
  • Siteyi etkileyen bir yada daha çok güvenlik problemi var.
  • URL, HTTPS yerine HTTP kullanılarak sunuluyor.
  • Sitede bir yada daha çok Reklam Deneyimi problemi var.



HTTP sayfalarınızı bulma


Sitenizde hangi URL’lerin HTTPS yerine HTTP bulunduğunu öğrenmek istiyorsanız aşağıdaki iki yöntemi kullanabilirsiniz:

Siteniz için bir Alan mülkü oluşturun. Peşinden, Arama için Performans raporunu açıp “http://” ile başlamış olan URL’ler için bir filtre ilave edin. Bu şekilde, sitenizdeki HTTP URL’lerinden kullanıcılar tarafınca Google’da bulunan ilk 1.000 tanesinini görüntüleyebilirsiniz.

Bir nedenden dolayı Alan mülkü oluşturamıyorsanız HTTP adresleriniz için bir URL ön eki mülkü oluşturup Arama için Performans raporunu açarak sitenize ilişik, kullanıcılar tarafınca Google’da bulunan 1.000’e kadar HTTP URL’yi görebilirsiniz.

Aramada görünen bir HTTP URL’nin HTTPS versiyonunun bulunduğunu düşünüyorsanız Aramada görünüp görünmediğini ve görünmüyorsa niçin görünmediğini bulmak için Google Dizini’nde HTTPS URL’yi inceleyin.
 
Üst Alt