Renklerin Anlamları ve Etkileri

EasyFish

Bağımlı
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
49
Tepki
2
Bir oldukça tasarımcı için renkler, anlatılmak isteneni destekleyen bir araçtır. Bu araçlar duyguları içinde barındırır. Duygular insanlarda satın almayı, kabul etmeyi, aynı düşünmeyi tetikler. Anlatılmak istenen her öykü renklerin içinde insanlara yansıtılır. Renklerin duygusal dünyalarına beraber bakalım.

Kırmızı


Enerji, coşku ve bir an ilkin satın alma isteği uyandırır. Kan ve tutkunun rengi olarak görülen kırmızı, butonlarda "Şimdi Satın Al" yazısıyla süratli aksiyon almanızı sağlayabilir. Kırmızı renginin, ısı, aşk, kösnü, kuvvet, çekince şeklinde anlamları da ruhsal olarak görülmüştür.
Coca Cola, GNC, RedBull şeklinde firmaların bu rengi kullandığını görebiliriz.



Turuncu


Bir oldukça tasarımcının coşku ve "daha ilkin asla olmadığı kadar iyi" etkilerini bırakması turuncu renginin bir sihiri. Bir an ilkin satın alımı gerçekleştirmek adına "Haiz Ol" şeklinde bir butonla bir adım öne çıkabilir. Sıcak duygular, mutluluk, başarı, uyarılma, yaratıcılık şeklinde etkisinde bırakır de turuncu rengi için görülen etkilerden.
Harley Davidson, Blogger, Fanta bu renklerle bizlerde iz bırakabiliyor.

Sarı


Sarının samimiyetini hiçbir renk veremiyor. Bir an için hayal edin dünyayı kaykayla gezen genç bir ruh gibidir sarı. Eğlence, güneş ışığı, akıllılık, sevinç tesirleri sarının kuvvetli yönleri. Sarı bir buton meydana getirecek olsanız muhtemelen üstüne "Burada alışveriş yap" şeklinde bir şey yazarsınız. En mühim tesiri içtenlik aslına bakarsan.
Ferrari, MC Donalds markaları da bu renge güvenenler içinde.

Yeşil


Yeşil bizlere parayı hatırlatır, varlıklı olmayı hayal ettirir. Bununla birlikte güvenliliği, doğayı, temizliği, sağlığı da içinde barındıran yeşil rengi tasarımlarda "Varlıklı ol" tesiri yaratırken bir oldukça firmanın "Tabiat Dostu" görüntüsü vermek için kullandığını görebiliriz. BP, Starbucks ve genel olarak kullandığımız geri dönüşüm logoları yeşili kullanmışlardır.

Mavi


Profesyonelliği, itimatı hissettiren bir renk mavi. Gökyüzünün, denizin, stabilitenin, sakinliğin, maskülen etkinin maviyle anlatıldığı bir oldukça tasarım görmüşsünüzdür.
Butonlarınızda "Güvenli Alışveriş" yazısı maviyle birleşince tesiri yoğunlaşmaktadır. Her ne kadar güvenimizi kırsa da Feysbuk mavi rengini kullananlardan. Intel ise hala güvenimizi elde etmiş durumda :)

Mor


Sofistikenin, lüksün rengi mor satışlarda da bu etkiyi yaratıyor. Asil, kuvvetli, tutkulu, varlıklı, gizemli bir idrak mor ile yaratılabilir. Milka, Hallmark, FedEx, Yahoo moru tercih edenlerden. Siz de lüks tüketim ürünleri satıyorsanız mor rengini tercih edebilirsiniz.

Pembe


İsmi bile içimizde "ne kadar şeker bi renk" tesiri yaratırken tatlılık, şekerlik katan bir renk pembe. Ayrımcılık yapmak istemeyiz fakat hanımefendilerin üstündeki tesirinin daha çok bulunduğunu söylüyorlar. Diyenlerin yalancısıyız ikimiz de. Gençliğin, romantizmin, feminen etkinin, sıhhatli olmanın renge yansımış halidir. Victoria's Secret, Barbie markalarında bu rengi görmek şaşırtıcı değil.

Siyah


Nettir. Renklerin kralıdır. Şimdi siyah bir renk değildir diyenleri duyuyor gibiyiz fakat tasarımcılar için hususi bir yeri vardır siyahın. Kuvvetli, lüks, sofistike, kuvvetli, bilgiç duygular siyahın yarattığı etkisinde bırakır içinde. Kısacası butonlarda bir tek "Satın Al" yazsanız kafi. Nike, Sony, WWF markaları siyahı kullananlardan.
 
Üst Alt