Reklam Sıralamasını Etkileyen Faktörler Nelerdir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Reklam Sıralamasını Etkileyen Faktörler Nedir?​

Reklam Sıralamasını Etkileyen Faktörler Nelerdir?


Internet sayfaları ya da toplumsal medya uygulamaları üstündeki reklam sıralamasını etkileyen faktörler nedir? Bu mevzu hakkında bilgiler derledik nokta hadi hep beraber başlamış olalım o vakit…

Reklam sıralaması hesaplamaları yapılırken genel itibarıyla kullananların girdikleri temel terimler başta olmak suretiyle aramanın gerçekleştirildiği saat ile kullanıcının bulunmuş olduğu yer, kullanmış olduğu aygıt, kısaca reklamlarınızı gören kişinin o esnada bilgisayardan mı, cep telefonundan mı ya da düzgüsel tabletten mi giriş yapmış olduğu ile ilgili aksesuarlar ile arama zamanı, arama terimlerinin niteliği ve sayfada gösterilen öteki reklamlar ile özellikleri son aşama önemlidir. Bir reklamdan elde edilecek kazancın ne kadar mühim bulunduğunu bilmeyen yoktur. Fakat mühim olan fazlaca daha mühim bir şey vardır ki reklamı yapılacak mal ya da hizmet ile ilgili bilgilerin doğru ve eksiksiz bir halde verilmesidir bazı durumlarda reklam uygulamalarının bir tek amacı oluyor: daha çok kazanç elde etmek. Daha çok kazanç elde etmek amacıyla olduğundan fazlaca daha değişik bir halde yansıtılan reklam emek harcamaları da gerçekleştiriliyor. Oysaki reklam uygulamalarının esas hedefi, bir taraftan kazanç elde ederken öteki taraftan mal ya da hizmetin reklamını yaparken bilgiyi kullanıcıya doğru ve zamanında sunmaktır. Bu şekilde olması halinde reklamlarını sıralamasında mühim olan kriterlerden aslen en önemlisi kim bilir ortaya çıkmış olacaktır.

Reklam Çeşitleri


Reklam türlerini birkaç ana kategoriye ayıracak olursak, bir e-ticaret siteniz var ise sözgelişi kullanmanız ihtiyaç duyulan reklam türü dönüşümleri ile katalog satışlar olmalıdır. Bazı durumlarda trafik kimi zaman de erişim gerekiyor. Bu 4 reklam türü ile ticaretteki reklamlar kullanılıyor. Eğer ki bir web siteniz var ise doğal ki. Yoksa eğer mesajlar reklam sürücü ile ana kullanılan reklam türüdür bu erişim reklam sürü aynı şekilde olabilir

Reklam Sıralaması Ve Konumu Hakkında


Reklam konumu, genel itibarıyla reklamlarınızın açık artırma neticelerindeki öteki reklam uygulamaları arasındaki sırası anlamına gelir. Reklam konumunun kesinlikle reklamlarınızın arama neticeleri sayfasındaki konumu olmadığını unutmamanız gerekir.

Reklam Sıralamasını Hangi Faktörler Etkisinde bırakır


Genel itibariyle baktığımızda reklam sırasını etkileyen faktörler 6 tane şeklinde karşımıza çıkmaktadır. Şimdi hep beraber bu altı faktörü neler bulunduğunu inceleyeceğiz;

Reklam uzantıları ile birinin öngörülen tesiri genel itibarıyla reklamları meydana getirirken reklamlara telefon numarası şeklindeki ekstradan bilgiler ya da sitede bulunan belirli sayfaları açısından daha fazlaca bağlantılı ekleme seçeneğinizin bulunduğunu bilmeniz gerekir. Reklam uzantıları şeklinde isimlendirilir. Google adsense, kullanacağınız uzantıların ve öteki reklam uygulamalarının reklamlarının performansını ne şekilde etkileyeceğini tahmin eder.

Kullananların arama bağlamı, genel itibariyle reklamlarını açık artırmasında bağlamı son aşama mühimdir. Reklam sıralaması hesaplamaları yapılırken, kullanıcının girmiş olduğu arama terimleri, arama işlemlerinin gerçekleştirildiği saatte kullanıcılarının bulunmuş olduğu yer ile kullandıkları cihazın çeşidi. Mesela mobil aygıt ya da masaüstü olabilir. Aramanın zamanı ile arama terimlerinin nitelikleri ve sayfada gösterilen öteki reklamlar şeklinde neticeleri ile kullananların öteki gösterge ve özellikleri dikkate alınır.

Bir açık artırmanın rekabet gücü ile ilgili mevzuya baktığımızda aynı konum açısından rekabet eden iki reklam uygulamasının reklam sıralamaları birbirine benzediği takdirde her birinin o konumu kazanma olasılığı benzerlik gösterecektir. Reklam verenin verdikleri reklamlar içinde sıralamadaki fark meydana ulaştığında, sıralaması yükselen reklamların kazanma ihtimali daha fazlaca olacaktır. Fakat bununla beraber, kazanma ihtimalinin artış göstermesi açısından fazlaca daha yüksek bir tıklama başına maliyet ödenmesi gerekir.

Reklam sıralaması eşikleri ile ilgili mevzuya baktığımız vakit kaliteli reklamlar elde edilmesine aracılık etmek amacıyla bir reklamın gösterilmesi açısından ulaşılması lüzumlu olan minimum eşikleri belirlemek gerekir.

Mevzusu reklamlarınızın ve açılış sayfanızın kalitesi açısından mevzuya baktığımızda Google adsense, reklamlarınızın ve reklam içinde bağlantısı verilmiş olan web sitelerinin, onu görecek kullanıcı açısından ne şekilde ilgili ve yararlı olduğuna dikkat edilir. Reklamlarınızın kalitesi ile ilgili yapılacak çeşidi değerlendirmeler, kalite puanınız da özet şeklinde sunulur. Kalite puanını ise Google adsense hesabınız dan takip edebilir ve böylelikle iyileştirme çalışmalarını gerçekleştirebilirsiniz.

Yapacağınız teklif açısından mevzuya bakacak olursak, teklif belirleyerek aslen reklamlarınızı meydana getirilen bir tıklama açısından ödemek istediğiniz en fazlaca tutarı Google adsense uygulamasını Böylelikle bildirmiş olacaksınız. Gerçekte ise ödemiş olduğunuz meblağ, genel itibarıyla Bu tutardan fazlaca daha düşüktür ve böylelikle teklifinizi talep ettiğiniz vakit dilimi içinde değiştirebilirsiniz.
 
Üst Alt