Reklam Metni Yazmanın Püf Noktası

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Reklam Metni Yazmanın Püf Noktası​

Reklam Metni Yazmanın Püf Noktası


Reklam metni yazmanın püf noktası için ilk olarak yazacağımız reklam metni nedir? Iyi mi yazılır? Bunun inceliklerini bilmemiz gerekiyor. O halde Reklam metnini açıklayarak başlayabiliriz.

Reklam Metni Nedir?


Reklam metni yazmanın püf noktasına uygun yazılan metinler, müşterilerin dikkatini çeker. Bir ürünü pazarlamanın en iyi yolu onun reklamını iyi yapmaktır. Teknoloji çağına girilmesiyle beraber; her şey sanal dünyaya taşınmıştır. Artık müşteriler almak istediği hizmete, web üstünden ulaşırlar. Bu durumda da sanal dünyada reklamınız ne kadar iyi yayılırsa; o denli fazlaca satın alan kazanırsınız. Kişiler sizin sitenizden ilkin reklam metninizi görür. Özetlemek gerekirse reklam metinleri, sitenize gelen misafirlerin karşılandığı alandır. Bu yüzden etkisinde bırakan bir reklam metnine haiz olmak önemlidir. Bu sebeple reklam, satış performansınızı belirleyecek olan en mühim etmendir.

Reklam Metni Yazarken Nelere Dikkat Edilmelidir?


reklam metni yazısı nasıl yazılır


Ilk olarak reklam metninin, müşterileri etkilemesi gerekir. Bunun için de reklam metni yazmanın püf noktası bilinmelidir. Sitenin tanıtımını yapmak için reklam metni yazarken dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan bazı noktalar vardır.

Etkisinde bırakan Bir Başlık Seçilmeli


Başlık, okuyucunun bir yazıya devam edip etmeyeceğini gösteren en mühim unsurdur. Başlığı ilgi çekici gören okuyucu; reklam metnini de okumaya devam eder. Sadece etkisinde bırakan bir başlık eğer olmazsa okuyucu hızla o yazıdan uzaklaşır. Başlık, satılmak istenilen ürünün bir garantisidir.

Başlık ne olursa olsun ürünü açıklayıcı olmalıdır. Mesela annelere yönelik bir ürün satışı yapıyorsanız; ne olursa olsun başlıkta anne bulunduğunu belirtmeniz gerekir. Böylece başlığı okuyan satın alan onu neyin beklediğini bilir.

Başlık herkesi kapsayıcı şekilde olmalıdır. Eğer başlığın içinde bir grup dışlanırsa; bu o kişilerin üründen uzaklaşmasını sağlar. Her ürünün bir hedef kitlesi vardır. Ilk olarak onların ürüne yönelmesini bekleriz. Sadece bu öteki kişileri dışlamak anlamına gelmez. Bu sebeple hedef kitle olmayan kişilerde de ürün potansiyeli oluşabilir. Bu yüzden başlıkta yalnız, yalnızca şeklinde ifadeler olmamalıdır.

Başlıkta, okuyucuları etkileyen cümleler kullanılmalıdır. Her insanın, görünce dayanamadığı kelimeler vardır. Bu kelimelerin kullanılması başlığı ilgi çekici hale getirir. Dolayısıyla yazı da ilgi çekici hale gelecektir. Bu kelimelerin başlangıcında yeni kelimesi gelir. Yeni bir ürün ya da teni bir düşünce; insanları etkilemeyi daima başarır. Bir ürünün yeni fikirlerden oluşması kişilerin daima dikkatini çeker. Bu sebeple gereksinim duyulan bir mevzu ile ilgili son gelişmeler hep dikkat çekici olur.

Başlıkta olabildiğince duygulara seslenen kelimeler kullanmakta fayda vardır. Mesela hanımefendiler için bir kırışıklık kremi satışı yapıyorsanız; sevgi sözcüklerine de yer vermenizde yarar vardır. Cilt dostu etkisinde bırakan kremler şeklinde bir başlık kullanmak; yazıyı okumayı arttırır. Unutmamak gerekir ki; bu şeklinde kelimeler başlığa mucizevî anlam katar. Ek olarak başlık belirlerken negatif ifadelerden kaçınmalıyız. Sevgi sözcükleri iyi mi ki insanoğlu üstünde pozitif yönde tesir yapıyorsa; negatif ifadeler de negatif tesir yapar. Bu yüzden negatif ve anlaşılması güç kelimelerden uzak durmalıyız.

Seçtiğiniz reklam metni başlığınızın ne fazlaca uzun ne de fazlaca kısa olması gerekir. Araştırmalara bakılırsa etkisinde bırakan bir başlık; 8 ile 12 kelimelerden oluşmalıdır. Bu araştırmalar, 8 kelimeden kısa başlıkların fazlaca etkisinde bırakan bulunmadığını gösterir. Hem de 12 kelimeden fazla başlıklar da uzun olarak değerlendirilir.

Seçilen başlık çoğu zaman sual şeklinde olmalıdır. Bilhassa ürünü, öteki ürünlerden ayıran başlıkların seçilmesi; yazıya olan ilgiyi arttırır. Daima okuyucuda merak uyandırmak; yazının okunmasını sağlar. Bu yüzden başlıkların sual durumunda olmasına ehemmiyet vermeliyiz.

Reklam İçeriği, Ürünle İlgili Data Vermeli


Reklam metni yazmanın püf noktasından bir diğeri ise; yazılan metnin içeriğidir. Başlığı ilgi çekici gelen şahıs yazıyı okumaya karar verir. Bu yüzden, müşteriyi etkilemek için yazının başlangıcında içerikle ilgili anahtar kelimelere yer vermek gerekir. Yazının ilk paragrafı, yazının kısa bir özeti şeklinde olmalıdır. Bu sırada ürün etkili bir halde tanıtılmalıdır. Metin, müşterinin niçin sizi seçtiği, sizi benzer sitelerden ayıranın neler olduğu şeklinde soruların yanıtını bekler. Bu soruların mümkün olduğunca yazının ilk paragrafında geçmesi gerekir. Bu sebeple yazının ilk başları dikkat çekmezse; şahıs yazının devamını okumaz. Bu yüzden yazının ilk paragrafta ne olursa olsun ilgi çekici olması gerekir.

Reklam Metni Kişiyi Harekete Geçirmeli


Reklam metni yazarken kullanılan ifadelerin, müşterileri ürüne yönlendirmesi gerekir. Bunun için derhal sipariş ver, Anında satın al şeklinde ifadeler kullanmakta fayda vardır. Böylece hizmet alan şahıs, hem metni okumaya devam eder. Hem de siteye de göz atma ihtiyacı hisseder. Bu biçim ifadeler bununla birlikte ikna edici özellik gösterir. Müşteriyi ürün almaya ikna etmenin en iyi yolu bu biçim ifadelerdir.

Reklam Metni Mobil Cihazlar İçin Uyumlu Hale Getirilmeli

Reklam metni yazmanın püf noktası
ndan biri de reklam metninin, her cihazdan ulaşılmasını sağlamaktır. Günümüzde bazı sitelere mobil cihazlardan ulaşılamıyor. Bu da müşterinin, hizmete ulaşmasını etkisinde bırakır. Bu sebeple günümüzde web aramalarının küçümsenmeyecek kadar büyük bir kısmı, mobil cihazlar aracılığı ile olur. Bu yüzden reklam yazılarını mobil cihazlar için de uyumlu hale getirmek önemlidir. Bu sayede reklam metninin fazlaca fazla sayıda şahıs tarafınca okunması sağlanır. Ne kadar fazla okunursa o denli fazla ürüne yöneliş olacaktır.
 
Üst Alt