PR Profesyonellerinin Brighton SEO'da Kaçırdığı 7 İçgörü

RİMA

Meraklı
Katılım
7 Tem 2021
Mesajlar
14
Tepki
2
Bütün gün harika vaka çalışmaları ve içgörülerle doluydu, ancak benim için göze çarpan yedi şey vardı.

1. Kazanılan medya kapsamı, arama motoru optimizasyonunun başarısı için çok önemli olabilir

Arama motorları tarafından kullanılan algoritmalar artık inanılmaz derecede karmaşık ve editoryal içeriğe prim veriyor.

Editoryal içerik bir web sitesine bağlandığında, arama motorlarının algoritmaları bunu web sitesinin içeriğinin tartışılan konuyla alakalı ve yetkili olduğunun bir göstergesi olarak algılar.

Arama yapanlar daha sonra bu konuyla ilgili sorgular yürüttüğünde, bu web sitesinin organik sonuçlarda daha yüksek görünmesi, site ziyaretlerini artırması ve web sitesi sıfırdan, satışlar ve işle ilgili diğer sonuçlarda olması daha olasıdır.

2. SEO uzmanları gazetecinin dikkatini çekmek için yarışıyor

İleri görüşlü SEO uzmanları, Google'ın Panda güncellemesiyle arama algoritmasında büyük bir değişiklik yaptığı 2011'den bu yana medya erişimini ciddiye alıyor.

Go Compare, bunun mükemmel bir örneğidir. Geçen yıl Milyarderler Ligi kampanyası için medya makaleleri aracılığıyla doksan yedi bağlantı sağladı. Bu bağlantılar, Go Compare'in web sitesine sekiz yüz elli binden fazla ziyaret sağladı.

Ancak diğer SEO'lar uyum sağlamakta zorlandılar. Yalnızca son on sekiz ayda, TechJPR topluluğundaki birkaç gazeteci, SEO danışmanlarından gelen uygunsuz bağlantı taleplerinden şikayet etti.

3. Anahtar kelime araştırması sadece SEO ve içerik pazarlaması için değildir

Tecrübelerime göre anahtar kelime araştırması, halkla ilişkiler ekiplerinin geleneksel olarak öncelik verdiği bir şey değil. Bunun yerine genellikle arama veya içerik pazarlama ekiplerinin bir işlevi olarak kabul edilir.

Anahtar kelime araştırmasının halkla ilişkiler uygulayıcıları için çok yararlı olabileceği için bu çok utanç verici. Brighton SEO'da Sophie Colley, "arama davranışı içgörüsü, pazarlamacılar için anlık, önyargısız bir hediyedir" diyerek kısa ve öz bir şekilde özetledi.

Anahtar kelime araştırması sayesinde, hedef kitlenizin ilgi alanları, sektörünüzdeki kilit etkileyiciler ve satış noktaları ve rakiplerinizin hangi faaliyetleri üstlendiği hakkında çok şey öğrenebilirsiniz.

Ahrefs, bu yılın başlarında anahtar kelime araştırması hakkında mükemmel bir rehber yayınladı ve bu, daha fazlasını öğrenmek için harika bir başlangıç noktası.

4. Herkese Cevap Ver'i kullanın

Answer the Public, bir PR raporlama aracı olan Coverage Book'un arkasındaki ekip tarafından oluşturuldu. Araç, Google ve Bing'den gelen arama verilerini kullanarak, bir anahtar kelimeyle ilgili soruları, edatları ve alfabetik listeleri, anlaşılması kolay bir görselleştirmede sunar.

Bu, iki yılı aşkın bir süredir Edelman'da büyük bir başarıyla kullandığımız bir araçtır.

Brighton SEO'da Sophie Colley, kitleleri belirleme ve anlama, etkiyi anlama ve markanızı herhangi bir PR operasyonu için değerli olarak değerlendirme yeteneğini vurguladı.

5. Dijital pazarlama iş arkadaşlarınızdan içgörüleri paylaşmalarını isteyin

Halkla ilişkiler ve pazarlama arasındaki geleneksel siloları yıkmak zor olabilir, ancak bunu yapanlar için ödüller önemli olabilir.

Örneğin izleyici kişiliğini ele alalım. Çoğu pazarlama ekibi çalışmalarını bunlara dayandırır, ancak halkla ilişkiler ekiplerinde daha az yaygındır.

Kitle kişilikleri, hedef kitlenizin favori medya yayınları da dahil olmak üzere çok sayıda alakalı bilgi içerir. Yalnızca bilgileri kullanarak kampanyaları optimize etmek, PR profesyonellerinin işletmeye daha fazla değer göstermesine anında yardımcı olacaktır.

6. Sesli aramada PR önemli olacak

Amazon Alexa, Google Home'un Siri, Cortana ve Google Now ile birlikte artan popülaritesi, SEO endüstrisindeki insanları heyecanlandırdı.

Google, tüm aramaların %20'sinden fazlasının zaten ses tabanlı olduğunu ve bunun 2020 yılına kadar %50'ye ulaşmasını beklediğini söylüyor.

Sesli aramaların sonuçları genellikle öne çıkan snippet'lerden gelir. Öne çıkan snippet, bir arama sorgusuna verilen yanıtın kısa bir özetidir. Arama sonuçlarının en üstünde görüntülenir ve doğrudan bir web sayfasından çıkarılır.

Medya makaleleri, öne çıkan snippet'lerde zaten düzenli olarak kullanılıyor.

Örneğin, en iyi rugby botlarını ararken, The Independent tarafından yayınlanan bir makale öne çıkan snippet'e dahil edilir. Sesle arama yaparsam, alacağım tek cevap bu. Yani Adidas PR veya pazarlama ekibindeyseniz o yazıya dahil olmanız gerekiyor.

Simon Penson, daha fazlasını öğrenmek istiyorsanız harika olan sesli aramayla ilgili mükemmel bir giriş ve çalışma kitabı yayınladı.

7. Orijinal, benzersiz veriler gerekli değildir


Edelman'da Güven Barometresine sahip olduğumuz için inanılmaz derecede şanslıyız. Dünya çapında on yedi yıllık verilerle, kendi iletişim ve pazarlama amaçlarımız için inanılmaz bir varlıktır.

Brighton SEO boyunca oturumlar, birincil verilerin PR kapsamını yönlendirmek için her zaman gerekli olmadığını vurguladı.

Vouchercloud'dan Ben Harrow, büyük küresel veri kümeleri olmadan PR kapsamı ve bağlantıları geliştirme konusunda mükemmel bir konuşma yaptı. Kamuya açık veri kaynaklarını, dahili şirket verilerini ve diğer kaynakları kullanarak, ulusal ve uzman ticaret kuruluşlarında medyada yer almayı başardı.
 
Üst Alt