Hoşgeldiniz Webmaster Forum | Türkiyenin En iyi Webmaster Platformu

Webmaster Forum - Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi webmaster topluluğumuza katılın.
  • Kayıt olduktan ve giriş yaptıktan sonra, konular oluşturabilir, mevcut konulara cevap gönderebilirsiniz.
  • Kendi sosyal grubunu oluşturabilir, çevre edinebilirsin. Etkinlikler, kaynaklar düzenleyebilir, paylaşımlarda bulunabilirsiniz.
  • Ürün & hizmet satışı yapabilir ve satılık, alınık, ücretsiz ilanlar verebilirsin.
  • Diğer üyelerimize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajlaşma programınızı edinebilir ve çok daha fazlasını WF ile yapabilirsiniz.
  • Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsiz, ne bekliyorsun?
  • PPC YÖNETİMİ NEDİR? TIKLAMA BAŞINA ÖDEME NASIL BAŞARILIR

    RİMA

    Yeni üye
    Katılım
    7 Tem 2021
    Mesajlar
    13
    Tepki
    2
    Puan
    2
    Yaş
    18
    Konum
    İstanbul
    Meslek
    Öğrenci
    Herkes tıklama başına ödeme (PPC) reklam kampanyası yürütebilir. Google Ads'e giriş yapın, birkaç anahtar kelime seçin, bir bütçe belirleyin ve birkaç ay sonra tekrar kontrol edin.

    Kolay değil mi?

    Sorun, çoğu insanın son derece başarılı bir PPC kampanyası yürütememesidir.

    Bunun için çok fazla uzmanlığa ihtiyacınız var - yüksek performanslı anahtar kelimeler nasıl seçilir, hedef kitlenize nasıl ulaşırsınız ve PPC pazarlama kampanyanızı sürekli olarak nasıl optimize edersiniz. Ve reklam platformlarındaki ve pazardaki değişiklikleri takip etmeniz gerekiyor.

    Bu beceriler tekerlekli evinizde yoksa veya zamanınızı iyi kullanmak gibi gelmiyorsa, bir PPC yönetim şirketi ile çalışmayı düşünün.

    PPC yönetiminin ne olduğunu, ihtiyacınız olup olmadığını ve nasıl elde edeceğinizi öğrenmek için okumaya devam edin.

    PPC YÖNETİMİ NEDİR?
    PPC veya tıklama başına ödeme, işletmelerin reklamlarının aldığı her tıklama için ödeme yaptığı bir reklam modelidir. Muhtemelen bu reklamları Google SERP'in en üstünde veya sosyal medyada her zaman görüyorsunuz.

    1626627441777.png


    En popüler PPC reklam ağı Google Ads'dir. Google Ads, aşağıdakiler de dahil olmak üzere, web'de gördüğünüz reklamların çoğundan sorumludur:

    ~Google arama sonuçlarındaki metin reklamlar
    ~Web sitelerinde resim reklamlar
    ~YouTube'daki video reklamlar
    ~Uygulamalardaki reklamlar
    ~SERP'nin en üstünde görünen Alışveriş reklamları
    Microsoft Ads ve Facebook gibi başka PPC reklam ağları da vardır.

    PPC yönetimi, tüm PPC stratejinizi ve bütçenizi yönetme sürecidir. Bir kurum içi ekip veya bir ajans veya uzman tarafından yapılabilir.

    PPC NEDEN ÖNEMLİDİR?
    Markaların %74'ü ve ajansların %79'u PPC reklamcılığının işletmeler için büyük bir itici güç olduğunu söylüyor.

    Bu kadar popüler olması şaşırtıcı değil - giriş engeli düşük ve sonuç alıyor.

    Ücretli arama, web sitesi trafiğinin %15'ini oluşturur. Bu, organik SEO için hala ikincildir, ancak yapbozun önemli bir parçasıdır. Ve bu sayı, görüntülü veya video reklamlar gibi diğer PPC türlerini içermez.

    1626627513848.png


    SEO'nun harika bir yatırım getirisi var, ancak bu getirileri bir süre görmeyeceksiniz. Arama motoru optimizasyonunun organik trafiği önemli ölçüde artırması aylar alabilir. Bu arada, PPC kampanyanızı hemen başlatıp çalıştırabilirsiniz.

    PPC'yi karışıma dahil etmek de önemlidir çünkü hassas hedeflemeye olanak tanır. Reklamlarınızı belirli anahtar kelimeleri arayan veya belirli demografilerden gelen kişilere göstermeyi seçebilirsiniz. Hatta sitenizi daha önce ziyaret etmiş kişileri hedefleyebilir ve onları size geri getirebilirsiniz.

    PPC kampanyalarının izlenmesi ve analiz edilmesi kolaydır ve size müşterileriniz hakkında harika bir içgörü kaynağı sağlar. Hangi reklamların daha fazla trafik ve dönüşüm sağladığını görmek, SEO ve diğer pazarlama çabalarınızı bilgilendirebilir.

    Ücretli arama reklamları ve arama motoru optimizasyonu birbirini tamamlayan tekniklerdir. Tipik bir arama sonuçları sayfası düşünün: En iyi organik sonuca ulaşmadan önce genellikle bir veya iki PPC reklamını kaydırmanız gerekir.

    Şirketiniz en yüksek ücretli sonuç ve en iyi organik sonuçsa, SERP gayrimenkulüne hükmediyorsunuz demektir.

    İŞİNİZİN PPC YÖNETİMİNE İHTİYACI VAR MI?
    Herkes PPC kampanyaları oluşturabilirken, bunu başarılı bir şekilde yapmak uzmanlık gerektirir. PPC, anahtar kelime seçimi, reklam oluşturma, A/B testi, performans izleme ve teklif ayarlamaları gibi şeyleri içeren karmaşık bir süreçtir.

    Kendinize şu soruları sorun:

    ~Şirket içinde PPC reklamlarıyla ilgili kapsamlı deneyime sahip olan var mı?
    ~Şu anda PPC kampanyalarını günlük olarak yönetecek insan gücüne sahip misiniz?
    ~En iyi PPC araçlarına sahip misiniz veya bunları karşılayabiliyor musunuz?
    ~Yukarıdakilerden herhangi birine hayır yanıtı verdiyseniz, ekibinizde bir PPC uzmanına (veya birkaçına) ihtiyacınız vardır.

    Şirketinizde çalışmak üzere tam zamanlı bir PPC uzmanı tutabilirsiniz. Ücretli Arama Yöneticisinin ortalama maaşı 70.619 $ 'dır.

    Veya bir PPC yönetim ajansı ile sözleşme yapabilirsiniz. Bir ajans, tüm PPC uzmanlarından oluşan bir ekibe erişmenizi sağlar. Ve maliyet, maaşlı bir çalışanın gidişatından ziyade bütçenize ve ihtiyaçlarınıza bağlıdır.

    PPC YÖNETİM AJANSI NE YAPAR?
    Başarılı PPC yönetiminin üç ana faktörü vardır: kampanya oluşturma, optimizasyon ve raporlama.

    İyi bir PPC şirketi her üçünde de uzmanlığa sahip olacaktır.

    1626627577989.png


    Kampanya Oluşturma
    PPC yönetim firması, doğru türde müşteriyi sitenize çeken reklam kampanyaları oluşturmak için sizinle birlikte çalışacaktır. Bu, reklamlar oluşturulmadan önce çok fazla araştırma gerektirir.

    Anahtar kelime hedefleme

    Bir anahtar kelimeye yapılan tıklamaların maliyeti talebe göre belirlenir. Çok popüler bir anahtar kelime yüksek bir arama hacmine ve yüksek bir fiyata sahip olabilirken, diğer anahtar kelimeler ucuzdur ancak yeterli trafik getirmez.

    Etkili anahtar kelimeler, bütçenizi aşmadan ideal müşterinizi hedefler.

    İyi bir PPC ajansı, müşterilerinizi ve rekabeti nasıl araştıracağını, anahtar kelime planlama araçlarını nasıl kullanacağını ve size en iyi yatırım getirisini sağlayan anahtar kelimeleri nasıl seçeceğini bilir.

    Açılış sayfası seçimi

    Reklamınız için bir açılış sayfası seçmek önemlidir. Sitenizden hemen çıkacak olan ziyaretçilerin tıklamaları için ödeme yapmaktan kaçınmak istersiniz. En iyi açılış sayfaları, reklamın hedef kitlesiyle oldukça alakalıdır ve harika harekete geçirici mesajlar içerir.

    Reklam yazma

    Reklam metni genellikle yalnızca birkaç cümleden oluşur, bu nedenle amatörlerin bunu yazmakta acele etmesi kolaydır. Ancak, bir PPC reklam kampanyasındaki en önemli faktörlerden biridir.

    PPC yönetimi uzmanları, yalnızca tıklamaları zorunlu kılmakla kalmayan, aynı zamanda kullanıcıları dönüşüme teşvik eden reklamlar yazabilir.

    Kampanya kurulumu

    PPC şirketi, hedefleme seçeneklerini veya maksimum tıklama başına maliyet teklifini seçmek gibi ilk kararları verirken sizinle birlikte çalışmalıdır.

    PPC reklamlarında yeni olanlar, genellikle bir PPC hesabı oluşturma adımlarını anlayabilir, ancak en uygun seçimleri yapmak kafa karıştırıcı olabilir. PPC yönetim ajansınız, dinamik yeniden pazarlama veya kullanıcının sitenizde geçmişte baktığı ürünler için reklamlar gösterme gibi gelişmiş taktiklerle yardımcı olabilir.

    Optimizasyon
    Bir reklam kampanyasını yönetmek bir set ve unut durumu değildir. Bir PPC yönetim hizmetiyle çalışmanın en büyük nedenlerinden biri, yalnızca reklam oluşturmamaları; sürekli olarak izler ve optimize ederler.

    Kalite puanı analizi

    Bir Google reklamının kalite puanı, Google'ın kalite ve alaka düzeyine ilişkin değerlendirmesidir. Aşağıdaki gibi faktörlere bağlıdır:

    ~CTO
    ~Anahtar kelime alaka düzeyi
    ~Açılış sayfası kalitesi ve alaka düzeyi
    ~Reklam metni alaka düzeyi
    ~Hesap performans geçmişi
    Daha yüksek bir kalite puanı, daha düşük maliyetlere ve reklam için daha yüksek bir konuma yol açabilir. Google Ads yönetim ekibiniz, reklamlarınızı olabildiğince ucuz ve etkili tutmak için kalite puanı faktörlerini analiz edecektir.

    A/B testi

    Reklamlardan en iyi sonuçları almak çok fazla test gerektirir. Başlık, gövde metni, anahtar kelimeler veya görünen URL gibi faktörleri test edebilirsiniz.

    Trafiği ve kullanıcı trendlerini izleme ve bunlara tepki verme

    PPC kampanyalarınız sonsuz bir kullanıcı verisi kaynağıdır. PPC şirketiniz bunu kullanabilir. Hangi reklamların tıklama aldığı veya belirli bir reklama yapılan tıklamaların hemen çıkma veya dönüşümle sonuçlanıp sonuçlanmadığı gibi metriklere dayalı olarak reklamlarınızı sürekli olarak gözden geçirirler.

    Anahtar kelime performans izleme

    Rekabetçi ve alakalı görünen bir anahtar kelime listesiyle başlarsınız, ancak hepsi aynı başarıyı elde etmeyecektir.

    PPC hizmetiniz, hangi anahtar kelimelerin dönüşüm sağladığını ve hangilerinin değiştirilmesi gerektiğini izleyecektir.

    Teklif ayarlamaları

    YG hedeflerinize bağlı olarak, teklifler en iyi dönüşüm oranını elde eden anahtar kelimelere göre değiştirilmelidir.

    Raporlama
    Reklamlarınızın günlük yönetimini bir PPC firmasına devrediyor olabilirsiniz, ancak kampanyalarınızın nasıl gittiğine dair her zaman bir görünürlüğünüz olmalıdır.

    İyi bir ajans, neler olduğunu görebilmeniz için düzenli raporlar veya çevrimiçi gösterge tablolarına erişim sağlayacaktır.

    İşte PPC yönetim şirketinizden almanız gereken birkaç veri türü.

    Reklam harcaması analizi

    Paranızın nereye gittiğini bilmelisiniz.

    Doğru PPC ortağı, arama bütçenizin nasıl harcandığına ve karşılığında ne elde ettiğinize dair raporlar sağlayacaktır.

    Dönüşüm verileri

    Dönüşüm verileri, hangi reklamların ve anahtar kelimelerin işletmeniz için işlemleri yönlendirdiğini söyler. Bu, yalnızca PPC reklam harcamanızı optimize etmek için önemli değildir, aynı zamanda SEO ve diğer pazarlama faaliyetleri için de kullanılabilir.

    PPC YÖNETİMİNİN MALİYETİ NE KADARDIR?
    PPC reklamcılığının maliyeti, her kuruluşun ihtiyaçlarına göre bireyseldir. Ne kadar harcama yapacağınız, hedeflerinize, PPC reklamlarına ne kadar agresif bir şekilde odaklanmak istediğinize, yayınlamak istediğiniz reklam türlerine ve pazarınızın rekabet gücüne bağlı olacaktır.

    1626627823031.png


    Bazı endüstriler basitçe daha pahalıya mal olur. En yüksek ortalama dönüşüm başına maliyet, bilgisayar ve elektronik endüstrisinde 101,40 $ ile, en düşük ortalama dönüşüm başına maliyet ise 26,17 $ ile otomobil endüstrisindedir.

    PPC uzmanınız, sizinki gibi bir işletmenin sonuçları görmek için ne kadar harcaması gerektiğini belirlemenize yardımcı olabilir.

    Şirket içi bir PPC ekibinden farklı olarak, ücretli reklamlara yaptığınız yatırıma göre bir PPC şirketine ödeme yaparsınız. PPC yönetim ajansının ücretleri tipik olarak toplam harcama yüzdesi artı minimum aylık ücret üzerinden hesaplanır.

    Peki gerçek sonuçları görmek için ne kadar harcamanız gerekiyor?

    Cevap, elbette, buna bağlı olmasıdır. Ancak ortalama olarak (yönetim ücreti hariç), bölgesel kampanyaların aylık reklam bütçesi 750 ABD Dolarından, ulusal kampanyaların ise 1.500 ABD Dolarından fazla olması gerekir.

    EN İYİ PPC YÖNETİM ŞİRKETİ NASIL BULUNUR
    PPC ihtiyaçlarınız benzersizdir ve iyi bir ajans, benzersiz bir strateji oluşturmak için sizinle birlikte çalışacaktır.

    Bir şirketin PPC reklamlarınızı yönetmesi için alışveriş yaparken, yukarıdaki PPC etkinlikleri listesine bakın. İdeal ajansınız, kampanya oluşturma ve optimizasyonun çeşitli yönlerini nasıl yönettikleri hakkında sizinle konuşabilecektir.

    Başarılı PPC ajansları daha önce sonuç aldı ve size vaka çalışmaları sunabilmelidir. Tüm endüstriler farklıdır, bu nedenle daha önce sizinki gibi şirketlerle çalışmış olmaları özellikle iyi bir haberdir (ancak endüstri araştırması PPC uzmanları için önemli bir beceridir).

    Şirkete ellerinde ne tür PPC araçları olduğunu sorun. Birinci sınıf analitik ve SEM yönetim teknolojisine erişim, PPC yönetim hizmetlerinin daha az parayla daha iyi sonuçlar almasının önemli bir nedenidir.

    Şeffaflık esastır. Düzenli güncellemeler ve raporlar sağlayacak bir şirket arayın.

    PPC Yönetimi Vaka Çalışması: Allure Bridals
    Gelinlik sektörü son derece rekabetçidir. Allure Bridals gibi şirketler, diğer perakendeciler, tasarımcılar ve yayınlar ile emlak aramak için savaşıyor.

    Allure zaten başarılı SEO'dan yararlanırken, bunu ücretli reklamlarla tamamlamak istediler. HigherVisibility, PPC yönetimini başka bir ajanstan devraldı.

    Mevcut kampanyalar düşük performans gösteriyordu. Reklam harcaması, artan TBM maliyetlerini karşılamak için yetersizdi ve mevcut reklam metni sonuç alamıyordu. Reklamların etkileşim ve dönüşüm oranı düşmüştü.

    HigherVisibility, bu geçmiş kampanyaları analiz ederek ve Allure'ın ana şov etkinliklerine dayalı yeni bir PPC stratejisi oluşturarak başladı. Yeni taktikler dahil:

    ~Sınırlı süreli ve özel reklamlar
    ~Etkinliklere ilgi duyduğunu ifade eden gelinleri hedefleyen yeniden pazarlama kampanyaları
    ~Daha yüksek etkileşim sağlamak için video reklamlar
    ~Düşük performans gösteren anahtar kelimelerin ortadan kaldırılması veya vurgulanması
    ~Reklam metni optimizasyonu
    HigherVisibility, Allure'ın reklam etkileşimlerini %45,5 ve TO'yu %25,4 artırırken dönüşüm başına maliyeti %7,4 oranında düşürdü.

    SONUÇ
    Doğru yaparsanız, PPC reklamcılığının harika bir yatırım getirisi vardır, ancak bu karmaşık ve zaman alıcıdır. Birçok şirket için PPC kampanyalarını şirket içinde yürütmeye çalışmak buna değmez.

    İyi bir PPC ajansı ekonomiktir ve kuruluşunuzun benzersiz hedeflerine yönelik çalışır. PPC yönetiminden neler bekleyebileceğiniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için bir uzmanla görüşün.
     

    Trker4ktas

    WebmasterForum Moderatör
    Moderator
    Katılım
    12 Tem 2020
    Mesajlar
    584
    Tepki
    260
    Puan
    62
    Konum
    İnternet
    Meslek
    WebmasterForum Moderatör
    Paylaşım için teşekkürler
     
    instagram takipçi satın al smm panel instagram takipçi satın alma fenerbahçe haberleri instagram türk takipçi paketleri
    Üst Alt