PPC Nedir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

PPC Nedir?​

PPC Nedir?


Dijital dünyada en konuşulan kelimelerden birisi de PPC kelimesidir. PPC kelime anlamı ‘’ Tıklanma Başına Gelir’’ anlamına gelir. Çevrimiçi reklam modeli olarak da bilinir. PPC reklamcılığının odak noktasında tıklanma başıma maliyet düzeyi bulunuyor. Reklam sahipleri her tıklanma için yayıncı kuruluşlara ödeme yapar. PPC reklamları bir tek Google reklamlarıyla ilgili değildir. Birçok değişik kullanım alanı ve türü bulunur.

Ek olarak toplumsal medya dünyasında vermiş olduğunuz reklamları bu reklam çatısı altında toplama şansınız bulunuyor. Bu modelde reklam sahipleri yeni reklamlar oluşturur ve oluşturdukları bu reklamları açık artırmaya çıkarırlar. PCC reklam türleri; Mahalli arama ağı reklamı, standart arama ağı reklamları, görüntülü reklam, yeni pazarlama türleri vardır. Herhangi bir reklama tıklandığında web sitenize ziyaret eden kişiden cüzi bir ücret alınır. Bu işlem kayıt işlemi de olabilir, yada satış işlemi de olabilir.

Dönüşüm yapısıyla geri sonuçlanacak olan web sitesi ziyaretlerini satın almayı amaçlanmış şekli olarak biliniyor. PPC reklamları günümüzde internet sayfaları sayfalarında ve toplumsal medya platformlarında çoğunlukla gösteriliyor. Ek olarak mobil uygulamalarda da gösterilir. Örnek olarak İnstagram ve Feysbuk toplumsal medya platformlarındaki reklamlar, naturel yayınlarla eş kıymet biçime haizdir. Sponsor ve tanıtım özelliği şeklinde işaretlenmiş olur.

Günümüzde en etken PPC reklam alanları; Google, Feysbuk, Bing, Twitter, Yahoo tarafınca gerçekleşiyor. PPC reklamlarında doğru anahtar kelimenin kullanımı oldukça önemlidir. Doğru anahtar kelimelerle hedef kitlenize ve benzer hedef kitlenize reklamlarla hitap edebilirsiniz.

PPC Reklamları Iyi mi İşliyor?


PPC ödemeli reklamcılık özelliği olarak da bilinir. Bu biçim reklamlar geniş uygulamaları içine alan geniş bir kavrama ev sahipliği yapıyor. En mühim PPC reklamları; toplumsal medya platformu reklamları ve arama motoru reklamlarıdır. PPC reklamcılığında üç temel ana bileşen vardır. Bunlar şu şekildedir; reklam sahipleri, gösterim ağları ve yayıncı kuruluşlardır. Özet olarak reklam sahipleri seçmiş olduğu ağda belirli hedefler yaparak web ağındaki kullanıcıları hedeflemektedir yada bu yayıncı kuruluşlara ödemeler yaparlar. Ücretlendirme oluşturulmuş teklif stratejisine bakılırsa farklılık gösterir.

Bu stratejiler içinde en yaygın olarak kullanılanlar şu şekildedir;
ppc-reklamlari-e-ticaret-ee8a28.jpeg


CPC


CPC tıklama başına ödeme yöntemi olarak bilinir. Reklam sahiplerinin reklam tıklamaları için ücretlendirdiği reklamların gösterilmesinin herhangi bir halde ücretlendirme yapmadığı reklam türü olarak karşımıza çıkar. Bu çeşit Google arama motorunda en yaygın olarak kullanılan çeşitlerin önderlik yapar.

Her bir reklam tıklanması için yayıncı kişilere ödeme yapmaktadırlar. Örnek vermek gerekirse Google platformunda meydana getirilen bir arama sonucu karşılaşılan reklamın gösterilmesi reklam sahibi için herhangi bir ücretlendirme oluşturmaz. Bu reklamı gören ziyaretçi ve tıklayan ziyaretçiler ücretlendirme işlemini otomatikman sağlar. CPC reklamcılık modeli PPC reklamlarında en avantajlı yere haiz konumdadır.

CPM


CPM yayınlanma başına ödeme olarak bilinir. Reklam sahiplerinin reklamlarının gösterimleri sonucu ücretlendirme yapmış olduğu reklam çeşididir. Web reklamcılığının en eski teklif verme türlerinden birisidir. Özetçe reklam sahipleri reklamlarını her 2000 gösterimde ödemek istedikleri ücret tutarını oluştururlar. Ve böylelikle ücretlendirme bu sistem doğrultusunda gerçekleşir. CPM reklamcılığı için 3 TL ücretlendirme fiyatı belirlediyseniz reklamlarınızın 20.000 vizyonu sonucunda 60 TL ücretlendirme almış, olmuş olursunuz.

CPA


Reklam sahiplerinin oluşturduğu aksiyonlar neticesinde yayıncı kişilere ödeme yapmış olduğu reklam türüdür. Özet olarak reklam verme amaçlarına bakılırsa farklılık gösterebilecek teklif türüne reklam sahipleri yalnızca belirtilen hedefler doğrultusunda ödeme işlemi yaparlar. Böylelikle karlı bir alışveriş gerçekleşir. CPA günümüzde en etken kullanılan PPC reklam türlerinin başlangıcında yer alır. Reklam sahipleri bu yöntemle ciddi gelirler elde etmiştir.

3d-rendering-lot-facebook-square-badges-blue-1024x576.jpeg

3D rendering a lot of feysbuk square badges iover blue background
 
Üst Alt