Not Provided Kelimeleri Nasıl Buluruz?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Not Provided Kelimeleri Iyi mi Buluruz?​

Not Provided Kelimeleri Nasıl Buluruz?


Not Provided Kelimeleri Iyi mi Buluruz?

Kısa süre öncesine kadar haiz olduğumuz internet sayfasına gelen kullananların arama sonuçlarındaki hangi anahtar kelimeleri kullanarak bizlere ulaştığını rahatça görüyorduk.

Google analytics not provided çözümü diye bahsedilen bu Google uygulaması uzun bir zamandır arama neticeleri doğrultusunda ziyaretçilerin hangi kelimelerden geldiğinin google tarafınca kasıtlı bir halde gizlenmesi uygulamasıdır. Google bu durumun sebebini G+ kullanıcıları için veri güvenliğini sağlamak olarak özetliyor. Sadece bu uygulama site sahipleri için belirsizlik oluşturmakta.



Provide kelimesinin türkçe anlamı sağlamak anlamına gelir. Not provided ‘in açılımı ise sağlanamaz olarak türkçeye çevrilir. Google tarafınca sitenize gelen arama sorgularının hangi kelimelerden bulunduğunun belirlenemediğini ifade eden bu kelime başta da açıkladığımız benzer biçimde gmail hesabı vasıtasıyla giriş yaparak arama icra eden kullananların kullanıcı gizliliğini sağlamak ve verilerin 3. kişilerin eline geçmesini engellemek amaçlıdır.

Sadece Seo uzmanlarına nazaran bu uygulamanın açıklaması tam olarak bu şekilde değil. Bu durumun Google algoritmaları ile bağlantılı bulunduğunu ve kullanıcı gizliliğinin bir bahane bulunduğunu düşünmekteler.

seo115-300x165.png


Not provided görünen kelimeler iyi mi bulunur ?​


Google analytics > Edinme > Tüm Trafik > Kanallar > Organik Search > Anahtar Kelimeler seçeneği altında bulunan kısında tüm gelen aramaların hangi sayfalarınıza geldiğini görüntüleyebilir ve çözüm hakkında küçük da olsa düşünce sahibi olabilirsiniz.

Sizler için listelediğimiz adımları uyguladığınız taktirde fazlaca rahat bir yöntemle bilinmeyen anahtar kelimelerin hangi sayfanıza ziyaretçi ve trafik getirdiğini görüntüleyerek informasyon elde edebilirsiniz

Google Analytics bilenmeyen kelimeler için çözüm önerimiz :​

  1. Adım: Google analytics hesabınıza üye girişi yapın.
  2. Adım: Edinme menüsüne tıklayın.
  3. Adım: Anahtar Kelimeler’i seçin.
  4. Adım: Hemen sonra Organik kısmına geçin.
  5. Adım: Yukarıda yer edinen ikinci boyut sayfasına tıklayın ve arama bölümünde açılış sayfasını seçin.
  6. Adım: Bu işlemden sonrasında artık not provided problemi çözülmüş hale geldi.



Bu yöntemle birlikte web siteniz Google Search Consol’a ekli değilse ilkin Google Search Consol’a sitenizi ilave edin. Google Webmaster Tools ve Google Analytics entegrasyonunuzu gerçekleştirin. Hemen sonra WMT ve Anlytics araçları içinde veri akışı sağlanmaya başlamış olacak. Veri akışı sonrasında Search Console da yer edinen arama trafiği ( search analytics ) sekmesini açmanız gerekiyor. Oluşturulan ekranda bulunan tüm tıklamalar seçili olsun. Bir alt sekmede sorgular kısmına geçin ve tarih bölümünden istediğiniz aralığı seçin. Bu sistem oldukça başarıya ulaşmış ve güzel bir şeklide çalışmakta ve hangi anahtar kelimelerde çıktığınızı sorunsuz bir halde göstermektedir. Tek sorun veriler bir kaç gün gecikmeli olarak yansımaktadır.



Devamlı meydana getirilen güncellemeler sebebiyle bu verilerde değişimlerle karşılaşmanız mümkün. Google hala bu detayları paylaşmak mevzusunda maalesef ki birazcık geri planda kalmayı tercih ediyor. Eğer tüm bu işlemleri gerçekleştirmenize karşın hala istediğiniz verilere ulaşamıyorsanız lütfen sorununuzu çekinmeden yorumlar kısmına bırakın.
 
Üst Alt