Niş Ürün Nasıl Bulunur?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Niş Ürün Iyi mi Bulunur?​

Niş Ürün Nasıl Bulunur?


Niş ürün, bir pazarın belirli bir bölümündeki hususi bir ürünü ifade eder. E-Ticarette niş kategori, sattığınız ürün türlerini şu demek oluyor ki hususi alanı tanımlar. Mesela, herhangi bir şeyi ve her şeyi satmak yerine, oldukça spesifik bir ürün türünü oldukça dar tek tek kesime yada spesifik bir kişiye satmak için evcil hayvan malzemeleri (oldukça geniş ve rekabetçi bir kategori) yerine tasma vb. şeklinde aksesuarlara odaklanırsınız. Bu, niş sektöre odaklanmak anlamına gelir.

İş kurup para kazanmaya başlamadan ilkin, nişinizi iyi mi bulacağınızı bilmeniz gerekir. Bilhassa e-ticaret için bu mevzu daha çok geçerlidir. Nişinizi bulmak zor gelebilir, bilhassa neyi arayacağınızı ve iyi mi yapacağınızı bilmiyorsanız. Bu yazıyla beraber; bir web sitesi, blog, çevrimiçi mağaza, bağlı kurum pazarlama kampanyası vb. oluşturmanız gerektiğinde karlı bir nişin iyi mi seçileceğini daha iyi anlayabilirsiniz.


Niş Nedir?


Niş, çevrimiçi pazarlama stratejinizin temelini oluşturan belirli bir kategori yada mevzudur. Tanımlanmış bir niş olmadan, sitenizin yada çevrimiçi işletmenizin hiçbir yönü ve ne yapmanız icap ettiğini ve bu tarz şeyleri iyi mi yapacağınızı bilmenin gerçek bir yolu olmayacaktır. Dolayısıyla niş, tüm pazarlamanızı çevresinde oluşturduğunuz bir kategori yada belirli bir üründür. Bu bir lastik, çanta modeli, şarj aleti, kitap türü, tespih, parfüm, kolonya olabilir.

k%C4%B1rm%C4%B1z%C4%B1-al%C4%B1%C5%9Fveri%C5%9F-%C3%A7antas%C4%B1.gif


İster dijital pazarlama yolculuğunuza başlıyor olun, ister internette para kazanmanın yollarını aramaya yeni başlamış olun, karlı niş pazarlar bulmanın yollarını aramanız oldukça doğaldır. Belirli bir niş pazarda odaklanmanızın en büyük pozitif yanları, büyük şirketlerle rekabet etmeyecek olmanızdır, bu da o pazardan hisse almanızı nispeten daha mümkün ve kolay kılar.

Mesela, büyük perakende markaları belirli segmentlerle çalışmaz. Temelde her türlü elektronik, ev eşyası ve tüketim malları satan büyük bir firmayı düşünün. Bilhassa tek bir nişe odaklanmıyor, aynı anda birden fazla nişi hedefliyor ve değişik nişlerden ürünlerle ilgilenen insanlara hitap ediyor. Yada elektronikte uzmanlaşmış bir blog oluşturmayı planlarsanız, bir tek bir niş pazardaki ürünler hakkında konuşmak ve bu kitlenin şüphelerini netleştirmek için, daha oldukça sayıda siteyle rekabet ediyor olmuş olursunuz. Sadece oldukça hususi bir niş içinde ve kolayca hakim olabileceğiniz bir alana yoğunlaşırsanız işler oldukça daha kolay ve rakipleriniz oldukça daha azca olabilir.


Niş bir pazarın, geniş pazarlara gore daha azca trafik üretme eğiliminde olduğu açıktır, sadece dönüşüm seviyesi oldukça daha yüksektir. Birinin Google’da “dizüstü bilgisayarlar” ve arkasından başka birinin “Monster 8 GB Ram dizüstü bilgisayar” aradığını hayal edersek, bu aramalardan hangisinin daha süratli bir dönüşüm sağlayacağını anlayabiliriz. İyi odaklanmış niş pazarlarla çalışmanın ve bu belirli kullananların gereksinimlerini karşılamanın pratikteki büyüsü budur.

Niş Ürün Iyi mi Bulunur?


Niş ürün bulmak kolay bir iş olmayabilir. Bununla beraber, belirli bir nişin karlı olup olmadığını anlamanız için birkaç strateji vardır. Niş pazarlama söz mevzusu olduğunda iki tür insan vardır. Karlı bir niş bulmak için doğru stratejiyi belirlemek için, kendinizin bunlardan hangisi olduğunuzu anlamanız gerekir.

Blog-Yazar%C4%B1.gif


Sevdikleri ve anladıkları alanlarda niş pazarlar arayan insanoğlu: Belirli bir alanı seviyorsanız yada belirli bir mevzuda uzman bilgisine sahipseniz, muhtemelen tutkunuza uyan niş bir pazar bulmak istersiniz. Hakim olduğunuz alanlardaki nişler, çoğu zaman tüm süreci hızlandırmaya destek sağlar, şu sebeple aslına bakarsanız bilgiye sahipsiniz ve bir tek para kazanmak için stratejiyi tanımlamanız gerekir.

İlgi alanına bakmaksızın niş pazarlar arayan kişiler: SEO yada içerik pazarlama stratejileri vasıtasıyla oldukça sayıda niş keşfetmeyi seven ve yazı yazma işlerinin çoğunu yapmak için özgür çalışanları işe alan kişiler bu kategoriye girer. Çoğu zaman bu tür insanoğlu, nişin kendisinin zorlukları yada talebine bakılmaksızın kazançlı nişler ararlar.

Niş Ürün Bulmak


Niş ürün aramaya başlarken şu sorular çerçevesinde bir düşünme süreci gerçekleştirilir:

☛ Yazmak istediğiniz şeyi arayan var mı?

☛ Satış yapmak istediğinizi sektör var mı?

☛ Müşterileriniz satın almak istiyor mu?

☛ Var ise ne satın almak istiyorlar?

☛ Sitenizin / blogunuzun piyasada aslına bakarsanız mevcut olanlara kıyasla kendisini farklılaştırması ihtiyaç duyulan ne var?

☛ Hedeflemek istediğiniz kişilerin gereksinimleri nedir?

☛ Hedef kitleniz içinde ne olduğu çoğu zaman iyi mi tüketiyor ve bu amaçla hangi medyayı kullanıyorlar?

☛ Bu insanoğlu hem mesleki hem de kişisel alanlarda ne tür faaliyetler yapıyorlar?

☛ Hedef kitlenizin eğitim seviyesi ve en büyük zorluklarınız ve engelleriniz nedir?

Başarı göstermiş yeni web işletmelerinin büyük çoğunluğu, müşterilerinin gereksinimleri temel alınarak oluşturulmuştur. Bunu yapabildiğiniz vakit, tüm rakiplerinize karşı bir avantaja haiz olmuş olursunuz. Bu düşünme sürecinden sonrasında ek olarak, bir niş pazar arayışıyla ilgili teknik yönleri de anlamanız gerekir, böylece karlı bir nişle çalışıp çalışmadığınızı yada yatırıma değip değmeyeceğini kolayca anlayabilirsiniz. Bakmanız ihtiyaç duyulan birkaç şey:

♞ Ana anahtar kelimeye gore aylık aramaların toplamını çözümleme edin.

♞ İkincil anahtar kelimeler için aylık aramaların toplamını çözümleme edin.

♞ Bu niş içindeki bağlı kurum programlarının varlığını çözümleme edin.

♞ Bu niş için AdWords’teki rekabet düzeyini değerlendirin.

♞ Birincil ve ikincil anahtar kelimeler için Google’ın en üst sıralarında bulunan mevcut rakipleri değerlendirin.

♞ Niş pazarın talebini içerik üretimi açısından değerlendirin.

♞ Bu niş için Google Adsense’in averaj TBM’sini (tıklama başı maliyet) değerlendirin.

Niş bir pazar ne kadar dar olursa, başarı şansınız o denli artabilir.

KWFinder Vesilesiyle Niş Kategori Bulma


Google’da anahtar kelimeleri ve arama hacmini çözümleme etmek için en işlevsel araçlar arasındadır. Bu şekilde bir vasıta size piyasanın oldukça daha objektif bir görünümünü verecektir ve beraber çalışabileceğiniz iyi niş pazarlar bulmanız oldukça daha kolay olacaktır.

KWFinder-1024x513.png


KWFinder arama motorunda, üstte üç sekme vardır, biri tavsiyeler için, biri otomatik tamamlama için ve biri sorular için. Ne yapacağınız yada yazacağınız hakkında hiçbir fikriniz olmadığını varsayarak, kolay bir aramaya dayalı anahtar kelime önerileri almak için otomatik tamamlama sekmesini denetlemek kafi olur.

Google İle Niş Pazarlar Bulma


Niş pazarları bulmak için temel ve çoğu zaman gözden kaçan tekniklerden biri Google aramayı kullanmaktır. Geleneksel arama değil, Google’ın kendisinin oluşturulan netice sayfalarının altında sunmuş olduğu önerilerdir. Bu tavsiyeler, mühim oranda kullanıcı aramalarına dayanmaktadır. Tüm bu anahtar kelimeleri KWFinder’a yapıştırarak daha detaylı bir görünüm çizebilirsiniz.

Google-Sayfa-Sonu-10-%C3%96neri.png


Google daima öteki her şey için mükemmel bir başlangıç noktasıdır. Bir arama yaptığınızda, yalnızca neticeleri ve bazı içgörüler elde etmekle kalmaz, hem de aramanın yada ilgili önerilerin otomatik tamamlamasından da yararlanabilirsiniz, tüm bu verileri KWFinder’a koyarak ve pazarı keşfetmeye ve verileri çözümleme etmeye başlayabilirsiniz. İyi yada karlı bir niş pazar bu şekilde kolayca bulunabilir.

Niş Pazarda Iyi mi Başarı göstermiş Olunur?


1- Niş pazarınızda iyi mi başarı göstermiş olacağınızı ve niş, içerik pazarlaması ve SEO stratejilerinizde başarı göstermiş olmak için en mühim unsurların neler bulunduğunu bilmeniz gerekir. Bu mevzuda temel, meydana getirilen işin kalitesidir. Okuyucularınıza kıymet sunmazsanız, pazarınızda neredeyse asla mühim sonuçlar elde edemezsiniz. Google, daima, kullanıcıları açıklığa kavuşturan ve her şeyden ilkin, belirli bir mevzu hakkında soruları yanıtlayan ve şüphelerini gideren ilgili içinde ne olduğu tercih eder. İçeriğiniz bunu yapabiliyorsa, nişinizde başarı göstermiş olmaya bir adım daha yaklaşırsınız.

2-Yeni bir blog başlatıyor yada kuruyor olsanız bile, bu, organik Google aramalarında zirveye ulaşamayacağınız yada o nişe liderlik edemeyeceğiniz anlamına gelmez. İçeriğinizi SEO için iyi mi optimize edeceğinizi, iyi içinde ne olduğu iyi mi yazacağınızı, içeriğe doğru bir halde iyi mi yoldam vereceğinizi ve ek olarak bağlantı kurmanızın reklamını iyi mi yapacağınızı ve iyi mi muntazam çalışacağınızı bilmeniz önemlidir.

3- Belli bir mevzu hakkında yazacaksanız, bunu derin ve sağlam bir halde yapın. Ne kadar oldukça çalışırsanız, okuyucularınıza o denli oldukça informasyon aktarmanız gerekecek ve daha iyi içerik oluşturabileceksiniz. İçeriğiniz, kullanıcılarınızı aydınlatmak içindir. Bunu yapmazsa, kullanıcı pencereyi kapatacak ve yeni bir Google araması gerçekleştirecektir.

4- SemRush, Ahrefs şeklinde araçlar rakiplerinizi gözetlemenize ve öteki rakiplere kıyasla büyük avantajlarının farkına varmanıza olanak tanır; hangi organik arama terimleri bloglarına en fazla trafiği oluşturur vb. şeklinde detayları sunar. Rakiplerinizi, içeriklerini, boyutlarını ve standardını doğru şekilde çözümleme edin.

5- Eğer insanoğlu için yazacaksanız, Google’da iyi konumlanmak istediğiniz için robotmuş şeklinde yazmayın. Direkt okuyucunuzla konuşuyormuşsunuz şeklinde yazınızda emsalsiz olmanız fark yaratabilir. Kitlenizi hedefleyen otantik, emsalsiz üsluplu metinler, onlarla daha kuvvetli bir duygusal bağ oluşturacaktır.

6- Herkesten daha çok çalışın ve ergonomik yapın. İnternette aramanın ilk pozisyonları için yarışmanın en büyük avantajlarından biri, normalde daha çok bilgiye haiz olanların diğerlerinin önüne geçmesidir. Daha çok çalışır ve daha oldukça ergonomik yapmış olursanız, kesinlikle rakiplerinizden daha çok katma değeriniz olacak ve er ya da geç dikkat çekici olacaktır.

7- Amacınız temel ve sürdürülemez uzun vadeli minik internet sayfaları oluşturmak değilse, tutarlı olmanız gerekir. Bu, projenizin hedef kitlenizle tertipli olarak içerik yayınlamaktan, abonelere haber bültenleri göndermekten, toplumsal medya vasıtasıyla devamlı kontakt kurmaktan kontakt içeren tüm yönler üstünde çalışmaya kadar geniş bir anlama gelir.

8- Tertipli olarak yazarsanız, zaman içinde yeni içerik için düşünce edinmenin giderek zorlaştığını görmüş olacaksınız. Her 15 günde bir beyin fırtınası oturumları düzenleyin ve yeni makaleler için tüm fikirlerinizi bir elektronik tabloya aktarın. Yazılı içeriğin artık kafi olmadığını fark ederseniz, mesela video kaydetmeye başlayın ve Youtube kanalınızı oluşturun. Kendinizi tekrardan keşfetmek bu alanda oldukça önemlidir. Daima güncel kalınca ve rakiplerinize ve onların eylemlerine göz atın.

Örnek Niş Kategorileri


Bazı örnek niş kategorileri:

  • Çiftçilik
  • Moda
  • Balık tutma
  • Bahçe ve çim bakımı
  • Sıhhat
  • Makyaj ve güzellik
  • Dövüş sanatları
  • Müzik ve enstrümanlar
  • Ayak bakımı
  • El losyonu
  • Naturel cilt bakımı
  • Naturel kırışıklık tedavisi
  • Yara izleri
  • Cilt bakımı
  • Cilt bakımı rutini
  • Kuru cilt sabunu
  • Kumaş boyama
  • Güzel sanatlar
  • Kripto para
  • Süratli Okuma
  • Kitap Alıntıları
  • Kariyer planlaması
  • Üniversite bursları
  • İşyeri motivasyonu
  • Fotoğrafçılık
  • Soyut fotoğrafçılık
  • Serüven fotoğrafçılığı
  • Mimari fotoğrafçılık
  • Otomobil boyası
  • At yetiştiriliciliği
  • Bahçıvanlık
  • İş Elbisesi

Son Sözler


Artık ihtiyacınız olan tüm araçlara haiz olduğunuza gore, pazara gitme ve fikirlerinizi uygulamaya koyma zamanı gelmiş anlamına gelir. Zira pazarınızı ne kadar iyi tanımlayabilirseniz, pazarda yankı uyandırmak, kitleyi ürününüzden satın almaya teşvik etmek ve müşterilere dönüştürme olasılığınız o denli yüksek olur. Şimdiye kadarki en mühim şeyin okuyucularınıza ve potansiyel müşterilerinize hususi bir hizmet ve büyük bir kıymet sunmak bulunduğunu asla ihmal etmeyin. Geri kalan her şey azca oldukça organik ve organik bir halde gerçekleşecektir.
 
Üst Alt