Marka Yaratırken İsim Nasıl Bulunur?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Marka Yaratırken İsim Iyi mi Bulunur?​

Marka Yaratırken İsim Nasıl Bulunur?


Günümüzde, işletme hakkında ilk izlenimi veren marka isimlerini doğru seçmek büyük ehemmiyet taşıyor. Verilen isim markanın kimliğini yansıtarak algılanma biçimi ve marka kıymetini şekillendirmektedir. Sunulan ürün ya da hizmetin yanı sıra akılda kalıcı ve yaratıcı bir ad seçimi de kuvvetli bir marka oluşturulmasında tehlikeli sonuç öneme haiz.

Dikkat çekici, anlamlı ve markayı yansıtan bir marka adı her geçen gün zorlaşıyor. Peki marka yaratırken isim iyi mi bulunur? Marka adı seçilirken dikkat edilmesi gerekenler nedir?

Marka Yaratırken İsim Bulma Şekilleri


Markaya verilen isim, markanın itibarı ve başarı şansıyla bağlantılıdır. Belirlenen strateji ve kimliğe uygun şekilde marka adı belirlemek için kullanılabilecek değişik yollar mevcuttur. Marka yaratırken isim bulma şekilleri şunlardır:

Ürün ya da Hizmeti Tanımlamak


Marka isminde satılacak ürün ya da hizmeti tanımlamak en anlamlı yöntemler arasındadır. Web Explorer ve devletimizde hizmet veren Getir, hizmetin tanımladığı akılda kalıcı marka adlarına örnektir.

Coğrafi İsimlerden Yararlanmak


Markanın ilişkili olduğu coğrafi adlardan yararlanmak, yer işaretlerini kullanmak şirketlerin tercih etmiş olduğu yöntemlerden biridir. Türk Hava Yolları, Fiji Water benzer biçimde markalar bu yöntemi benimsemiştir.

Kısaltma Kullanmak


Uzun marka adlarının akılda kalması ve söylenişi zor olduğundan kısaltma kullanmak pek oldukça firmanın tercih etmiş olduğu bir yoldur. Mesela Kentucky Fried Chicken’ ın kısaltması olan KFC, yalnızca baş harflerin kullanılmasıyla oluşturulan marka adlarındandır.

Kurucunun İsmini Kullanmak


Yeni bir marka adı ararken kurucunun adını kullanmak bilhassa ufak işletmelerde oldukça yaygındır. Şirketi kuran kişinin adını taşıyan dünyaca meşhur büyük markalar da vardır. Walt Disney ve Tom Ford bu markalara örnek gösterilebilir.

Üretilmiş Bir Kelime Kullanmak


Pepsi, Google, Bing, Kodak benzer biçimde birçok marka rakiplerden ayrılmak, benzersiz ve akılda kalıcı olmak için sözlükte olmayan bir kelime uydurarak markalaşmıştır. Daha ilkin var olmayan, üretilmiş bir kelime kullanmak kuvvetli stratejilerdendir. Doğru uygulanmış olduğu takdirde örneksiz, akılda kalıcı şekilde markayı tanıtmaktadır.

Hibrit İsimler Oluşturmak


Minimum iki kelimenin kombinasyonuyla ya da hecelerin birleşimiyle hibrit adlar oluşturmak, yaratıcı sonuçlar veren yöntemler arasındadır. Youtube, Microsoft ve Feysbuk benzer biçimde markalarda bu kelime birleşimleri kullanılmıştır.

Marka İsmi Seçerken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Yazım Kolaylığı


Marka isminin akılda kalması ve kolay ulaşılabilir olması için yazım kolaylığı ehemmiyet taşır. Yazılması güç ve karmaşık adlar müşterilerin internette arama yapmasını zorlaştırabilmektedir. Bu sebeple kolay yazılabilen adlar seçmek gerekir.

Negatif Çağrışımlardan Uzak Durulmalı


Dilde ve kültürde yer edinmiş negatif çağrışımlardan uzak durulmalı, negatif algılar oluşturma riski taşıyan kelimeler marka isminde kullanılmamalıdır. Yurt dışına açılmayı düşünen markalar bu mevzuda daha titiz davranarak detaylı araştırmalar yapmalıdır.

Özgünlük


Marka adı seçiminde özgünlük ve orijinallik sağlanmalıdır. Başka markalarla karışmayacak, çağrışım yaptırmayacak adlar seçilmelidir. Aksi takdirde marka reklamları yaparken yanlışlıkla başka bir şirket beslenir, SEO emek harcamaları negatif etkilenir.

Popüler Uzantıların Kullanımı


Markanın alan adı seçilirken standart ve popüler uzantıların kullanımı kişilerin siteye güvenmesini sağlamaktadır. Bilhassa .com, net benzer biçimde üst düzey tesir alanına haiz uzantılara bağlı kalınmalıdır. Zira kullanıcılar alan adı girişlerinde alışkanlıklar sebebiyle çoğu zaman .com uzantısı ile arama yapar. Değişik uzantılar sitenin ulaşılabilirliğini azaltmaktadır.

Basitlik ve Kısalık


Marka adı seçimlerinde karmaşıklıktan ziyade basitlik ve kısalık tercih edildiğinde akılda kalıcılık artmaktadır. Başkaları tarafınca kolayca anlaşılabilen ve söyleniş edilebilen adlar markanın popülerleşmesine destek olacaktır.

Seçilen isim verilen hizmet ya da sunulan ürünle bağlantılı, kulağa hoş gelen kolay bir kelimeden oluştuğu takdirde markanın akılda kalma şansı yüksektir.

Toplumsal Medya Hesap İsmi Uygunluğu


Günümüzde marka tanıtımları çoğunlukla web ve toplumsal medya araçlarında yapıldığı için seçtiğiniz ismin müsaitlik durumunu evvelde denetim etmelisiniz. Daha ilkin başkası tarafınca alınmış alan adı ve toplumsal medya hesapları markanın karıştırılmasına sebep olabilir. Bu tür durumların önüne geçmek için marka adını belirlemeden ilkin toplumsal medya hesap adı uygunluğu denetim edilmelidir.

Internasyonal Kullanıma Uygunluk


Yurt dışına açılarak global bir marka olma hedefi taşıyan markaların isim seçiminde internasyonal kullanıma uygunluk sağlaması gerekir. Değişik dillerde fena çağrışımlar yapmayan, örneksiz, kolay algılanabilir ve akılda kalıcı adlar araştırılmalıdır. Bunun için USPTO Tescil Denetim ve EUIPO Tescil Denetim benzer biçimde platformlardan yararlanabilirsiniz.
 
Üst Alt