Marka analizi nasıl yapılır?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Marka analizi iyi mi yapılır?​

Marka analizi nasıl yapılır?


Genel olarak tüketiciler bir ürün alırken genel anlamda marka olmasına ve geçmişte aldıklarında bir sorun çıkıp çıkmamasına bakmaktadırlar. Bu bağlamda müşteriler marka analizi yapmakta ve kaliteye ehemmiyet vermektedirler. Satın alan ilk safhada mevcut data kullanılarak çözümleme eder. Geçmişte meydana getirilen alan kişi araştırması, Pazar, marka, satış detayları ve modelleri markanın tarihteki konumu ve rakip kimlik stratejileri bu safhada önemlidir. Sonrasında alan kişi çeşitli kaynaklar ile orijinal alan kişi araştırmaları ile elde edilebilir.

Satın alan analizi


Çoğu zaman bu analizi müşteriler hangi fonksiyonel ve kişisel faydaların müşteriler açısından daha mühim ve daha tasarruflu olacağını söylenebilir. Çoğu zaman müşteriler marka mevzusunda takıntı olmakla beraber yalnız fiyatlara bakan müşteriler de bulunmaktadır. Genel baz da bakıldığında müşteriler bir markanın analizini yaparken daha fazlaca geçmişte edinmiş olduğu izlenimleri öne çıkarmaktadır. Bundan dolayı müşteriler markanın geçmişten gelen köklü ve ürünlerinin kaliteli olması kesinlikle bir alan kişi için önemlidir. Gene satış anlamında öne çıkan markalara bakıldığında geçmişten gelmiş ve piyasada kendi markasını adeta devleştirmiş markalar bu mevzuda öndedir.

Bir tek kendi vatanlarında olmayıp global anlamında da yer edinen o marka dendiğinde müşterilerin gözü kapalı güvenmesi o markanın kendini gerçekleştirdiğini gösterir. Bundan sonrasında markanın yapacağı adım ise müşteride olabilecek itimat eksikliğinin öne geçmesi olabilir. Her türlü ürünün arkasında duran ve teknik anlamda da oluşabilecek desteği en yüksek düzey meydana getiren firmalar hep dünya genelinde yüksek cirolar elde etmiştir.

Marka anlamında kitleler


Belli kitleler genel olarak kontakt anlamında bazı kontakt programlarına tepki göstermektedir. Buna bağlı olarak değişik stratejiler ve konumlandırmaların ve kimlik uygulamalarının doğru bulunduğunu kanıtlar niteliktedir. Değerlendirmek anlamında sınırsız sayıda segmentasyon planları bulunmaktadır. Genel bazda müşterilerin marka da aramış olduğu lüks ve uygun fiyat olmaktadır. Arananlar içinde müşterinin fiyat duyarlılığı marka bağlılığı da öne çıkabilmektedir. Genel olarak markaların hedefleri en ilgi çekici ve en fazlaca kesime ulaşmak da denebilir. Bununla beraber daha çok satılmasında olacağı düşünülebilir.

Marka anlamında bakıldığında piyasada söz sahibi olmak kafi olmayabilir. Zira yurt içinde söz sahibi olunsa da genel olarak globalde de yeterince sözünün geçtiğini marka bazında göstermesi gereklidir. Genel bazda markalar müşterileri çekmek için ellerinden ne geliyorsa yapmak ister ve kendi piyasalarında marka olmak onlar için fazlaca önemlidir. Özgür piyasada her şeyin birbiriyle bağlantılı olduğu yerde güvenilir olmak kaliteli olmak ondan sonra daha yüksek getiri ve daha çok gelir anlama gelir. Genel olarak markalar kaliteden taviz vermeden her türlü mevzuda müşterilerinin yanında olmayı vaat etmiştir.

Marka imajı


Genel bazda bakıldığında bir çok ürünün belirli bir piyasası vardır. Hepsinin kendi sektöründe mühim yatırımları vardır. Müşteriler bunların içinden en fazlaca hangisi kendilerine hitap ediyorsa en fazlaca hangileri bütçeye daha yakın ise alan kişi de en fazlaca alışverişi ordan yapmış olacaktır. Doğal olarak bu mevzu müşterinin bakış açısına göre değişiklik gösterir. Bazı müşteriler pahalı olsun fakat kaliteli olsun derken bazıları ise ucuz olsun yeter diyebilmektedir. Marka imajı dendiğinde müşterilerinin ve diğerlerinin markayı iyi mi algıladığıdır. Marka imajı anlamında iki tane marka imajı deposu vardır. Satın alan iletişimi ve rakip iletişimi olmaktadır. Satın alan odaklı marka imajı bilgisi müşterilerin marka ile ilgiline algıladıkları ve bu marka ile ilgiline düşündükleri çoğu zaman anket yöntemiyle öğrenilebilir. Öteki rakip markaların iyi mi algılanmak istedikleri raporlar öteki stratejik planlarla görülebilir. Markalar rakibi çözümleme etmenin en iyi yolu rakibin reklamları kontakt kanalları da olabilir.

Genel itibariyle piyasada rakiplerin sayısı arttıkça rekabet de artmaktadır. Bununla beraber firmalar daha fazlaca müşteriyi kendine çekebilmek için kampanyalar indirimler yaparak daha cazip görünmeye iş koşturmacasındadır. Eğer firmanın olduğu pazarda rekabet daha da arttıysa ve rakipler nüfus Pazar anlamında dağıtım mevzusunda güçlüyse daha minik firmaların ayakta kalması zor olmaktadır. Günlük hayatta kullanılan bir söz vardır. Büyük balık minik balığı yer sözü ekonomik anlamda da gerçekleşir. Bu yüzden piyasada firmaların söz sahibi olması için kendilerini her geçen gün geliştirmeleri ve daha fazlaca reklam ve tanıtım yaparak daha fazlaca müşteriye odaklanması gerekmektedir. Bir markanın büyümesi için en mühim unsur reklam ve tanıtımdır.
 
Üst Alt