Makale Yazarının Not Defteri

Modern teknolojinin en büyük hediyelerinden biri olan İnternet, kulanım şartlarının ve erişilebilirliğin makul duruma gelmesiyle daha fazla kullanıcıya ulaştı ve dolayısıyla günümüzde, yüz milyonlarca kullanıcının oluşturduğu büyük bir ağ halini aldı. Kullanıcı sayısı arttıkça, internetin genişletilebilir ve değiştirebilir yapısı, onu her anlamda küresel bir konuma taşıdı. Doğal olarak farklı amaçlar taşıyan tüm bireysel ve kurumsal kullanıcılar da bu küresel gücün içinde yer almak adına kendi web sitelerini ve platformlarını oluşturdular. Bu çeşitlilik, bireysel kullanıcıya fazlasıyla seçenek ve tercih özgürlüğü getirirken, kurumsal kullanıcılar içinde yeni rekabet ortamları yarattı. Tüm bu gelişmelerin sonucunda ise internetin dijital dünyası üzerinde farklı sektörler ve iş kolları oluştu. Bu iş kollarından biri de makale yazarlığı. Makale yazarlığı, ilk bakışta home office çalışma biçimi ile evinin rahatlığında internetten para kazanmak isteyen her kullanıcı için cazip ve tercih edilir yapıda görünüyor. Lakin kaliteli, özgün, okunabilir ve doğru bilgiler içeren yazıları akıcı bir kompozisyon ile bir bütün olarak oluşturabilmek, düşünüldüğü kadar kolay ve zahmetsiz bir uğraşı değildir.

Türü, sunduğu hizmet ve hedefi ne olursa olsun tüm web siteleri, internet üzerinde etkin ve tercih edilir durumda yer almak isterler. Google gibi çok bilinen ve sıklıkla tercih edilen arama motorları, internet sitelerini kategorilere ayırıp benzer türdeki siteleri arama kelimeleri doğrultusunda sıraya koymak için SEO ( Search Engine Optimization ) adı verilen algoritmalar ve bot adı verilen yapay zekaya sahip yazılımları kullanır. Kullanıcı, kullandığı arama açıklamasını içeren kelime yada kelimeleri arama motorlarına yazdığı andan itibaren, öncelikle aradığı hizmet, içerik yada ürünü barındıran en bilindik internet sitesi karşısına ilk sırada çıkar. Bu öncelikli erişilirlik, SEO kurallarına tam uyumlu, markalaşmış web sitelerinin elde edebildiği bir farklılıktır. Bu önceliği elde edebilmek yada en azından ilk sıralarda yer alabilmek amacı taşıyan her site, web sitesinin tanımı doğrultusunda ve özgün içeriğe ihtiyaç duyarlar. Bu tanımda metinler makale olarak adlandırılır. Bu makaleler günlük haberler, astroloji ve bilgi verici makalelerden, ürün ve hizmet tanıtım yazılarına, genel kültür, reklam ve slogan metinlerinden, kısa öykü ve şiir gibi edebi eserlere kadar çok çeşitli türlerde olabilmektedir.


SEO – ARAMA MOTORU OPTİMİZASYONU


Arama motoru optimizasyonu, web sitelerin sıralamasını yükseltecek ve kullanıcıya daha kolay ulaşımını sağlayacak makalelerde bazı özellikler aramaktadır. Makalenin özgün yani benzersiz bir kompozisyonla oluşturulmuş olması ve arama kelimeleri doğrultusunda anahtar kelimeler içermesi, SEO için ilk esastır. Makale içindeki anahtar kelimeler, internet kullanıcısının arama yaparken kullandığı kelimeler ile eşleştiği anda diğer farklı sıralama istatistiklerinin de devreye girmesiyle kullanıcı aradığı kelimelere bağlı tanımları içeren makalelerin olduğu sitelere, SEO doğrultusunda listelenmiş arama sonuçları olarak ulaşır. Özgün, SEO uyumlu ve kullanıcısına hitap eden içeriğe sahip web siteleri buna bağlı olarak daha fazla kullanıcıya ulaşma şansını yakalar. Bu gereklilik, İçerik Editörlüğü iş kolunu yaratmıştır. Zamanla SEO kurallarını ve bu işleyişi bilen makale yazarları, tüm bu sistem içinde, web sitelerinden gelen talepler doğrultusunda ek iş fırsatları bulur ve böylece internet siteleri için içerik üretmeye başlar.


MAKALE YAZARI OLMAK


İyi bir makale yazarı olmak için iyi ve hızlı yazmanın dışında, SEO uyumluluğu, akıcı bir kompozisyon ve istenen nitelikte kaliteli içerik oluşturabilmek gereklidir. Zamanla gelişen makale yazarlığı ve web sitelerinin artan içerik talepleri, müşteri ve içerik yazarını buluşturan makale ajanslarının açılmasına ve aracılığına yol açtılar. Kurumsal yada bireysel site sahipleri ajanslar vasıtasıyla yazarlara ulaştılar ve yazarlar gelir elde ederken, site sahipleri istedikleri nitelikte makalelere sahip oldular. Kompozisyonuna güvenen ve SEO hakkında fikir edinip makale yazarı olmak isteyen kişiler, sabırlı, araştırmacı olmaları ve sürekli yenilikçi bir yol izlemeleri durumunda başarılı olma şansına sahiptir. Her uğraşı ve meslekte olduğu gibi, makale yazarlığında da, iyi ve kötüyü birbirinden ayıran, bu mesleğin gerektirdiği bazı hususlar mevcuttur. Makale yazarlığına yeni adım atan, hevesli, heyecanlı ve bir an önce bir iş standartı yakalamak isteyen kişiler, internet üzerinde karşılarına çıkan ve o’nu daha fazla teşvik eden abartılı vaatler, reklamlar ve içi boş hayali fırsatların tesiri altında kalabilir. İnternette yer alan süslü reklam metinleri içeren bazı sitelere göre, makale yazarlığı kısa sürede büyük gelir edilebilecek, fazla zorlanmadan gerçekleştirilebilecek ve kısa sürede ustalaşarak az emek çok kazanç mantığı ile yürütülen bir uğraş gibi gösterilir. Bu yöntem, genç yazar adaylarının aklını kolayca karıştırır. Bazı aracı makale platformları, geçmişten günümüze, büyük kazanç vaadi ile yazarların emeğini sömürerek, yazarlığın hemen başında kişilerin şevkini kırmaya dayalı, komik ücretlendirmeleri ile emek üzerinden ceplerini doldurmaya endeskli bir çalışma yürütürler. Kısa süre sonra yazar adayı anlar ki, makale yazarlığında hiçbir şey, o’na anlatıldığı gibi değildir. Herhangi bir meslekte kolayca gelir edilemeyeceği gibi aynı kural makale yazarlığında da geçerlidir. Emek vermeden para kazanma hayali, ancak reklamlarda geçerlidir.


YAZARLAR İÇİN FIRSATLAR


Makale yazarlığında özgünlüğün önemini, SEO’nun kurallarını ve kaliteli bir makale yazmanın, önce konuyu araştırmanın, edinilen bilgileri akıcı bir kompozisyon ile yazıya dökmenin zorluğunu anlayan makale yazarı, artık gerçek anlamda yeteneklerini sergileyeceği ve bu doğrultuda gelir elde edebileceği iş fırsatları için hazır durumdadır. Makale yazarları için iş arayacağı bölgeler bir kaç türdedir. Seçeneklerden ilki, makale ve içerik konusunda yazar ve potansiyel alıcıları buluşturan aracı platformlardır. Alıcılar istedikleri tür ve konuda içerikler için aracı platformlara sipariş verirler. Yazarlar ise bu aracılar vasıtası ile işe ve alıcıya ulaşır. Ortaya çıkarılacak iş için bir ücret belirlenir. Dürüst ve emeğin değerini bilen platformlarda işi layığıyla tamamlayan yazar belirlenen ücretin büyük çoğunluğunu kazanır. Kalanı komisyon olarak aracı platformun hakkıdır. Siparişler genellikle platforma üye olan tüm yazarlar için açık olarak sunulur. Yazar isim yaptıkça ve yazdığı makaleler ile tanındıkça siparişlerde aranan isim olarak öne çıkabilir. Bu tercih edilebilirlik anlamında bir avantajdır. Eskisi kadar olmasa da, bu tür ajanslarda devam eden adaletsiz fiyat politikası varlığını sürdürmektedir. Piyasa da, yazarın hakkını gerçek anlamda veren ve sürekli yenilenen iş fırsatları sunan gerçek anlamda içerik ajansları bulunmaktadır. Müşteri ve yazarı kaliteli bir ortamda buluşturan, müşteriye istediği nitelikte kaliteyi makaleyi, yazara ise gerçek maddi karşılığını veren bu platformların, yazar kabul standartları yüksektir. Ancak işini bilen, ahlaklı bir yazar her zaman aranır bir durumdadır. İnternet üzerinde, oldukça çok miktarda aracı platform bulunduğundan, katılmadan önce araştırma yapmak, doğru adresi bulmak için etkin bir yöntem olacaktır. Bir diğer seçenek, webmaster forumlarında, makale arayan yada siparişi olan kullanıcı ile buluşmak amacıyla araştırma yapmak ve müşteri bulabilmek için bu türde forumlara üye olmaktır.

Son seçenek ise özel sipariş yöntemi ile makale yazarlığı yapmaktır. Bu çalışma şeklinin makale yazarı için ilk koşulu, içerik piyasasında deneyim ve başarıları ile isim yapmış, aranan bir editör olması ve daha önceden gerçekleştirdiği çalışmalar ile etkili referanslar elde etmiş duruma gelmesidir. İşini iyi yapan ve tanınmış bir yazar, özel siparişler alarak, bu usül ile çalışma fırsatı bulmanın yanında, kendi belirlediği fiyatı kullanmanın lüksünü ve özgürlüğünü de elde etmiş olur. Şüphesiz ki bu seçenek, bir makale yazarı için en verimli ve avantajlı çalışma şeklidir ve makale yazarlığında gelinen son noktadır.

Makale yazarlığı, esnek yapısı ve rekabetçi çalışma biçimi ve yapısı itibariyle, esnetilmiş çalışma şartlarına sahiptir. Mesleğinin başında bir yazar için, yapılacak işin karşılığında elde edilecek kazancın belirli bir standartı yoktur. Kimi zaman işin niteliği ve kalitesi, ikinci planda kalabilir. Alıcı için bazen tek kriter, ortaya çıkacak işin özgünlüğüdür ve böyle bir içeriğe ödeyeceği cüzi bir fiyat kendisi için her anlamda makuldür. Oysa kaliteli bir içerik, özgünlüğünün yanında konusu ile orantılı olarak doğru bilgiler ile donatılmış ve bilgi verici olmalıdır. Makale yazarlığı sektörü, sürekli yeni katılımlarla genişleyen bir iş kolu konumundadır. Her geçen gün onlarca kullanıcı “ ben de yapabilirim, benim eksiğim yok “ düşüncesiyle iş almak için piyasaya giriş yapmaktadır. Yazarlığa henüz yeni başlamış, deneyimsiz ve kaliteli içerik üretmek için gerekli nitelikleri taşımayan hevesli ama gereken beceriye sahip olmayan kişiler, gerçekleştirdikleri ortalama altı çalışmalar ile hem kaliteli içerik peşinde koşan müşterilere hem de sürekli daha iyisini yapmak amacında olan ve işini ciddiyet ve prensipler doğrultusunda yapan yazarlara karşı standartsızlığın hakim olduğu çalışma ortamına zemin hazırlamaktadır.
Tüm olumsuzluklara rağmen makale yazarlığı, daima kalitenin ve daha iyinin peşinde koşan müşteri ve yazarları biraraya getirdiğinde, internet ve ek iş piyasasının hatırı sayılır iş kollarından biridir. Uygun şartlar oluştuğunda ve dürüstlük, prensip gibi nitelikler ön plana olduğunda, içerik sektörü sürekli olarak gelişime açıktır.



writer.jpg
 
Son düzenleme:

3PsYcho

Eski üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
154
Tepki
10
Teşekkürler
 
Üst Alt