Kobiler İçin Tavsiyeler

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Kobiler İçin Tavsiyeler​

Kobiler İçin Tavsiyeler


Tüm sektörlerde yoğun rekabetin yaşandığı günümüzde, KOBİ’ler rekabetin en oldukca tesir etmiş olduğu kesimi oluşturuyor. Doğrusu hayatımızda büyük seviyede yer ediniyorlar. Kobi açılım olarak minik ve orta boyutlu işletmeler anlamına gelir. Bir işletmeye “KOBİ” diyebilmemiz için 250 kişinin altına mensubu olmalı ve senelik 40 milyon TL’nin altında cirosu olması gerekmektedir.

Ek olarak KOBİ’ler: Mikro Ölçekli İşletmeler, Ufak Ölçekli İşletmeler ve Orta Ölçekli İşletmeler olarak 3 değişik grupta değerlendirilir. Bu 3 grupta değişik çalışan sayısı ve senelik net kazanca nazaran belirlenmektedir.

Kobiler Kaç Sınıfa Ayrılır?


1)Mikro ölçekli işletmeler: 10 kişiden azca senelik çalışanı olan ve maliyet olarak da senelik 1 milyon Türk Lirasını aşamayan işletmeye denir.

2)Ufak işletmeler: 50 kişiden azca senelik çalışanı olan ve senelik mali bilançosu(satış kazancı) 8 milyon Türk Lirasını aşamayan işletme türüdür

3)Orta Büyüklükteki İşletmeler: 250 çalışandan azca istihdam rakamı ve senelik satış kazancı yada mali bilançosundan herhangi biri 25 milyon TL’yi aşmayan işletmeler, orta büyüklükte işletme olarak adlandırılmaktadır.

Gerek işletmeler, gerekse freelance çalışanlar için toplumsal medya geniş kitlelere ulaşmak adına en mühim vasıta. Birçok yerde toplumsal medya pazarlaması üstüne yazılar okumuşsunuzdur. Aslına bakarsak bu mevzuda kaleme alınan her yazı birer deneyim sonrası oluşmuş ve kişisel görüşleri ihtiva eder. Doğrusu, toplumsal medya pazarlaması son birkaç yılda oluşmuş bir kavramdır ve kati bir anlamsal yapıya ulaşmamıştır. Başarı göstermiş bir toplumsal medya kullanıcısı olmak ve bunu pazarlama aracına dönüştürmek için birkaç önerimiz olacak.

kobilere tavsiyeler


Kobiler İçin Altın Tavsiyeler​


Kobiler için vereceğimiz tavsiyelere hep birlikte bir göz atalım.

-Devamlı yanınızda kartvizitinizi bulundurun. Sizin ve şirketinizin tanınması açısından kartvizit oldukca mühim bir araçtır. Gerekirse her gittiğiniz yer de masanın üstüne kartınızı bırakabilirsiniz.

-Müşterilerinizi memnun edin. Her memnun alan kişi size yeni müşteriler kazandırabileceği şeklinde, memnun olmayan her müşterinin de potansiyel müşterilerinizi kaybettireceğini ihmal etmeyin. Bu bir teoridir, bu teoriyi uygulamak ise sizin elinizdedir.

-Süratli ve güler yüzlü hizmet verin. İyi hizmet daima akılda kalır. Fena hizmet te akılda kalır..

-Müşterilerinizin isimlerini ve ticarette ehemmiyet verdiği noktaları aklınızda tutun. Hepimiz hatırlanmaktan ve hususi hizmet almaktan büyük sevinç duyar.

-Müşterilerinizin gereksinimlerini belirleyin ve ihtiyaca yönelik satış yapın.

-Yeni bir alan kişi görüşmesi yapacaksanız, görüşme öncesinde kısa bir araştırma yapın. İş haricinde da konuşacak konularınız olmasına itina gösterin.

-Asla ihtiyacınız olmasa bile ne olursa olsun kredi limitine haiz olun. İş hayatında iyi yada fena her durumda finansal kaynağa ihtiyacınız olabileceğini ihmal etmeyin. Maddi anlamda kredinin yanında insanların size tanımış olduğu krediyi de yüksek tutun. Bir insana verilen kredi düşmüş olduğu vakit o insan, karşı tarafın gözünde yerlerde olur.

-Rakiplerinizi müşterinin önünde yermeyin, kendinizi de fazla övmeye çabalamayın.

-Dürüst ve açık sözlü olun. Büyük bir hata yapsanız dahi dürüst olmanız saygınlık kaybetmenizi engeller. Zarar görmezsiniz.

-Piyasa itibarı oldukca önemlidir. Tedarikçilerinize itimat verin, ödemelerinize sadık olun. Günü gününe yapın.

-Yapamayacağınız işler hakkında söz vermeyin. Planlı ve kontrollü olun.

-Sektörünüzü ve rakiplerinizin neler yaptığını takip edin. Kendinizi ve şirketinizi geliştirin. Yeniliklerden ve trendlerden geri kalmayın.

-Teknolojiye ehemmiyet verin. Şirketinizin ne olursa olsun bir web sitesi olsun. Toplumsal medya sitelerinde şirketinize bir sayfa açarak masrafsız reklam da yapabilirsiniz.

-Şirket hesaplarınızı deneyin, gelir ve giderlerinizi bilin. Senelik mali planlaması olmayan bir şirket başarıya ulaşmış olması imkansız.

-Büyük düşünün fakat minik adımlarla yola çıkın. Tüm sermayenizi asla tek bir işe bağlamayın.

-Fazlaca sert bile olsa size yöneltilen eleştirileri sakin bir halde değerlendirin ve hatalarınızı düzeltin.

-Markanıza kıymet verin. Fazlaca iyi bir fikriniz yada hususi bir ürününüz var ise ne olursa olsun patentini alın.

– Tutarlı ve kaliteli içerik üretin.

Kobi sahipleri için tavsiyelerimiz böyledir, ümit ederim tavsiyelerimize kulak asar ve planlamanızı ona nazaran yaparsınız. Bir sonraki makalemizde görüşmek dileğimle..
 
Üst Alt