İstemediğiniz 5 Kötü Backlink Türü

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Geri bağlantılar, web sitenize geri dönen diğer web sitelerinden gelen URL bağlantılarını ifade eder. Evet, hepsi isimde. Bunlar web sitenize geri bağlantılardır.

Geri bağlantılar, başarılı bir SEO stratejisinin önemli bir bileşenidir. Çeşitli kaynaklardan bir geri bağlantı ağı beslemek, sitenizin arama motorları ile alaka düzeyini ve itibarını artırabilir.

Ancak, her geri bağlantı eşit değildir. Bazıları büyük trafik çekebilir ve SEO'nuzu iyileştirebilir. Diğerleri sitenize olumsuz yansır.

Neyse ki, bu kötü geri bağlantıları bulmanın ve genel optimizasyonunuzun iyileşmesi ve kullanıcıların sitenizi bulabilmesi için bağlantı profilinizi temizlemenin yolları var.

İyi Vs. Kötü Backlinkler ve Neden Önemlidir?

İyi geri bağlantılar ve kötü geri bağlantılar arasındaki destansı mücadelede kaynak önemlidir. Bir bağlantının iyi mi yoksa kötü mü olduğunu belirlerken asıl mesele budur.

Birkaç adım geriye gidelim ve arama motorlarının neden ilk etapta önemsediğinden bahsedelim. Neden bazı geri bağlantıların kaynaklarına değer verirken diğerlerine değer veriyorlar?

Bu aşağı gelir kullanıcı deneyimi .

Hepimiz müşterilerimize ürünlerimiz veya hizmetlerimizle en iyi deneyimi sunmak istiyoruz.

Google ve Bing gibi arama motorları da farklı değil. Ayrıca deneyimleri harika olduğu için tekrar tekrar gelen müşteriler istiyorlar.

Bir arama motorunda nasıl harika bir deneyim yaşarsınız? Aradığınız sonuçlara ulaşır ve sorularınıza cevap veren güvenilir web siteleri bulursunuz.

Arama motorları, çevrimiçi olarak olumlu bir üne sahip web sitelerine öncelik verir. Ancak geri bağlantıların etkili olması için, size bağlantı veren web sitelerinin de iyi bir itibara ihtiyacı vardır.

İyi bir geri bağlantının ne olduğunu nasıl anlarsınız?

En iyi bağlantılar organik olarak gerçekleşir (yani onlar için ödeme yapmaz veya ticaret yapmazsınız), web sitesine değer katar ve kullanıcının bir konuyu daha iyi anlamasına yardımcı olur. Kullanıcılarına faydalı içerik sağlayan siteler genellikle iyi bir geri bağlantı kaynağıdır.

Kötü geri bağlantılar, arama motorları tarafından pinglenir ve arama motoru sonuçlarındaki görünümünüzü düşürür, tam tersidir. Yapay, zorlama veya ilgisizdirler. Bunlar eski olabilir, spam sitelerinden gelebilir veya sahip olduğunuz başka bir siteden olabilir.

Dikkat Edilmesi Gereken 5 Kötü Backlink Türü

Web sitenizin arama motoru optimizasyonu üzerinde çalışırken, istemediğiniz birkaç tür kötü geri bağlantı olduğunu unutmayın.

Genel olarak, itibarsız veya gerçek olamayacak kadar iyi hissettiren herhangi bir şeyden kaçınmak istersiniz. SEO zaman alır ve bir gecede olmaz. SEO oyununuzu gözden geçirirken, kaçınılması gereken en önemli geri bağlantı türlerinden beşi bunlardır.

1. Spam Sitelerden Gelen Bağlantılar

Spam'i tanımlamak her zaman kolay değildir, ancak çoğumuz ne olduğunu biliyoruz. Sizinle alakasız reklamlar veya yasa dışı veya yırtıcı ürünlerden bahseden sitelerdir. Spam içerikli geri bağlantılarda da durum farklı değil.

Bunlar, markanızla ilişkilendirilmesini istemediğiniz yerlerden sitenize verilen bağlantılardır.

Genellikle bundan daha fazladır. Bu sadece rastgele bir rakipten gelen tek bir geri bağlantı değildir; markanızın itibarını zedeleyebilecek yerlerden gelen alakasız bağlantılar.

Bazıları bu tür spam içerikli siteleri çevrimiçi olarak üç P olarak tanımladı: pornografi, ilaç ve poker. Hepimiz bu tür yorumları blog gönderilerinden ve sosyal medya yorumlarından kaldırmak zorunda kaldık.

Web siteniz bu tür yerlerden geri bağlantılar alıyor olabilir ve özellikle tonlarca spam içerikli geri bağlantı almaya başlarsanız arama motorları sizi cezalandırabilir.

Geri bağlantılarınızı hiç araştırmadıysanız, şimdi tam zamanı. Sitenize verilen geri bağlantıların bir listesini almak için Geri Bağlantılar aracımızı kullanın . Bunları okuyun ve spam içerikli olanları fark etmeye başlayacaksınız.

Dikkat Edilmesi Gereken Kötü Backlink Türleri - Ubersuggest backlink kontrol aracını kullanın

Bu spam içerikli kötü geri bağlantıları fark etmeye başladığınızda ne yapabilirsiniz?

Google , öncelikle geri bağlantılarınızın geldiği web siteleriyle iletişime geçmek ve kaldırılmasını talep etmek için gereken özeni göstermenizi önerir .

Bunu yaptıktan sonra , bu bağlantıların kaldırılmasını istemek için Google Arama Konsolu Reddetme aracını kullanabilirsiniz.

Yine de, bir veya iki spam içerikli bağlantının sitenizin SEO'sunu öldürmediğini unutmayın, bu nedenle buna göre davranın.

Google'ın algoritması, SEO'nuzu değerlendirirken bu tür kötü geri bağlantıları görmezden gelme eğilimindedir. Ancak, siz veya birlikte çalıştığınız bir SEO uzmanı, bu geri bağlantılardan fahiş sayıda bulursanız, onları reddetmeye değer olabilir.

2. Link-Mill Web Sitelerinden Linkler

Bağlantı değirmeni web siteleri veya ücretli bağlantı şemaları yıllardır popüler olmuştur. Nedenini görmek kolay. Birçok site sahibinin SEO oyunlarını geliştirmek için ihtiyaç duyduklarını düşündükleri geri bağlantı sayısını getiriyorlar .

Sorun şu ki, daha fazla bağlantı her zaman iyi bir şey değildir, özellikle bağlantı fabrikaları gibi şüpheli kaynaklardan geldiklerinde.

Genel olarak, Google ve diğer arama motorları, algoritmalarını daha az manipüle edilebilir hale getirmek için çalıştı. Başka bir deyişle, arama motoru sonuçlarının en çok geri bağlantıyı satın alan kişiye gitmesini istemiyorlar.

Google, bunlara bağlantı şemaları olarak atıfta bulunur ve para veya diğer kaynaklar karşılığında kazanılan bağlantıları içerebilir. Bu, özellikle toplu bağlantılar veya hızlı ve kolay bağlantı oluşturma için geçerlidir.

Bu kategoriye giren her türlü fırsatla karşılaşmanız için iyi bir şans var. SEO'nuzu nakit için hızlı bir şekilde geliştireceğinden emin olan tonlarca geri bağlantı vaat eden herkes bu kategoriye girer.


Büyük miktarda düşük kaliteli kötü geri bağlantı, sonunda buna değmez. Arama motorları giderek daha akıllı hale geliyor ve en son plan ne kadar akıllı görünürse görünsün, eninde sonunda keşfedilecek.

Alternatif nedir? Yukarıda bağlantısı verilen bağlantı şemalarıyla ilgili aynı makalede Google, yüksek kaliteli pazarlama içeriği oluşturmanızı önerir . Bağlantılar miktarla ilgili değildir ; bu kalite ile ilgili .

Elbette, zaman içinde tutarlı içerik oluşturmak , ancak bunu mükemmel tutmak istersiniz . Gerçek insanların okumak isteyeceği bir içerik oluşturduğunuzda, onu paylaşmaya ve içeriklerinde referans olarak kullanmaya başlayacaklardır. Bu şekilde doğal, yüksek kaliteli geri bağlantı gerçekleşir.

3. Halkla İlişkiler Yayın Bağlantıları

Basın bültenleri kötü geri bağlantıların kaynağı olabilir. Ancak bu, her basın açıklaması fırsatının web sitenizi cezalandıracağı anlamına gelmez.

Sorun, bunu nasıl yaptığınızdır. Google, değer katmayan geri bağlantılarla dolu basın bültenlerini sevmediklerini açıkladı .

Ama burada ayrıntılar var. Evet, yine de kaliteli haber bültenleri oluşturabilir ve bunları ilgili haber kaynaklarına sunabilirsiniz.

Bununla birlikte, bir basın bülteni sayfasını sitenize giden düzinelerce anahtar kelime ağırlıklı bağlantıyla doldurmaktan ve ardından düzinelerce haber kanalına spam göndermekten kaçınmalısınız. Sorun, markaların bunu tekrar tekrar yaptığında ve SEO'larını yükseltmek için geri bağlantılar oluşturmaya çalıştığında ortaya çıkıyor.

Arama motorlarını manipüle etmeye çalışmakla ilgili. SEO zaman alır. Bağlantı yüklü basın bültenlerini dağıtmak gibi görünüşte basit çözümlerle bunu gerçekleştirmeye çalışmak işe yaramayacak.

Arama motorları çok akıllı hale geldi ve bu yöntemleri ya görmezden gelecek ya da cezalandıracak.

4. Sektörünüzle İlgili Olmayan Sitelerden Bağlantılar

İstenmeyen ve sümüksü geri bağlantılar hakkında çok konuşuyoruz, ancak bazen kötü geri bağlantılar işinizle alakalı değil veya okuyucularınız için değerli değil.

Örneğin, bir e-ticaret evcil hayvan mağazası işletiyorsanız, evcil hayvan bakım sitesinden bir bağlantı yararlı olabilir - bu, hedef kitlenizle alakalıdır. İtalyan cheesemaker'dan bir bağlantı, pek değil.

Çılgınca alakasızsa veya yaptığınız şeyle tamamen alakasız bir yerden geliyorsa, her geri bağlantı harika değildir. Sadece yukarıda bahsettiğimiz üç P'den bahsetmiyorum.

Kendinizle ilgili olmayan alanlardan ve sektörlerden web sitenize geri bağlantılar oluşturmaya başladığınızda, kafa karışıklığı yaratabilir.

Markanızla ilgisi olmayan yerlerden çok sayıda geri bağlantı gelirse (yani markanızla ilgisi olmayan anahtar terimler kullanırsanız), işler karışmaya başlayabilir. Birden arama motorları, alakasız anahtar kelimelerin markanızla alakalı olduğunu düşünmeye başlar ve gerçekten önemli olan anahtar kelimeler için sonuçlarda düşmeye başlayabilirsiniz.

NeilPatel.com'da, Instagram biyografisinin nasıl oluşturulacağı, geri bağlantıların nasıl oluşturulacağı ve hatta mobil sitenizin daha hızlı sıralanmasına nasıl yardımcı olacağı dahil olmak üzere dijital pazarlamayla ilgili her şey hakkında yazıyoruz.

Dikkat Edilmesi Gereken Kötü Backlink Türleri - İlişkisiz İçerik Oluşturmaktan Kaçının

En iyi köpek tasmaları hakkında yazmaya başlasaydım, bu muhtemelen arama motorlarının kafasını karıştırırdı. Bunun için sıralama yapmam gerektiğini düşünürler ve sıralamayı istediğim terimler için seyreltirler.

Bunu nasıl giderebilirsin? Bu geri bağlantılar yukarıda tartıştığımız gibi spam ise, çok fazla endişelenmenize gerek yok. Arama motorları onları görmezden gelecek kadar akıllıdır ve gerekirse onları inkar edebilirsiniz.


Ancak, bu tür bağlantılar, içerik pazarlama stratejinizle ilgili olma eğilimindedir . Markanızla tamamen alakasız bir konu hakkında yazmaya başladıysanız, o konuyla bağlantılı diğer yerlerden çok sayıda geri bağlantı almaya başlayabilirsiniz. Arama motorları, markanızın ana konusu yerine buna odaklanabilir.


Bu size benziyorsa, markanızı tekrar rayına sokmanın zamanı geldi. Bu alakasız içeriği diğer web sitelerine taşımaya başlayın ve sektörünüzle alakalı daha fazla içerik oluştururken bu itibarı yeni bir platformda oluşturun.

5. Tartışma Forumu ve Blog Yorum Bağlantıları

İnternetin ilk günlerinde tartışma forumları çok modaydı. Daha modern çevrimiçi çağımızda bile, Reddit gibi siteler , tartışma forumlarının benzer konularla ilgilenen diğer kişilerle sohbet etmek için popüler bir yer olduğunu kanıtlıyor.

Arabanızın modeli, en son moda olan kendin yap tarzını nasıl oluşturacağınız veya sevdiğiniz bir konu hakkında gerçekten meraklı olmak için harika bir yol.

Öyleyse devam edin ve sizi heyecanlandıran forumlarda yayınlayın ve paylaşın. Gerçek konuşmalar yapın. Bunlar, bir backlink ile bile sizi ping yapacak türden faaliyetler değil.

Ancak daha önce de bahsettiğimiz gibi spam içerikli manipülasyon hareketlerinden kaçının. Bağlantıları tahtaya rastgele fırlatmaktan kaçınmak isteyeceksiniz, amaçlanan.

Bunun gibi , sitenizi nasıl daha hızlı yükleyeceğiniz hakkındaki gönderilerimden birinde :

Dikkat Edilmesi Gereken Kötü Backlink Türleri - Tartışma Forumu ve Blog Yorum Bağlantıları

Alakalı değil ve bu bağlantılar sitelerine hiç yardımcı olmayacak.

Arama motorları, geri bağlantıların yalnızca forumdan sonra forumdaki bağlantılarla dolu anahtar kelimeler olduğunu anlayabilir. Yapay zeka ve doğal dil işleme sayesinde daha akıllı hale geliyorlar ve bunun bir konuşma değil, bir yayın olduğunu fark ediyorlar .

Sitenize verilen geri bağlantıları araştırırken, herhangi bir tartışma forumundan bir grup bulursanız, yukarıda tartıştığımız gibi bunları reddedebilirsiniz. Kiraladığınız herhangi biri bu tür bağlantılar oluşturuyorsa, yeni birini işe almayı düşünmenin zamanı gelmiş olabilir.

Sonuç

Bağlantı kurma , çevrimiçi pazarlama stratejinizi oluşturmada çok önemli bir faktördür. Arama motorlarına markanızın ne hakkında olduğunu söylemek ve hedef pazarınızla alakalı olduğunuzu kanıtlamak için internet üzerinden doğal bir bağlantı ağı oluşturmak istiyorsunuz.

Ancak etkili olması için geri bağlantıların organik olması ve spam içermemesi gerekir. Kötü geri bağlantıları belirlemek ve kaldırmak , arama motorlarındaki sıralamanızı iyileştirme yolunda ilerlemenize yardımcı olabilir .

Web sitenizden kaldırmaya başlamak için ne tür geri bağlantılara ihtiyacınız var?
 
Üst Alt