İçeriklerinizi Arama Motoru Optimizasyonu İçin Optimize Edin – Uzman Kılavuzu

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

İçeriklerinizi Arama Motoru Optimizasyonu İçin Optimize Edin – Uzman Kılavuzu​

İçeriklerinizi Arama Motoru Optimizasyonu İçin Optimize Edin - Uzman Kılavuzu


İçerik Pazarlaması, 2017 için en popüler pazarlama biçimlerinden biridir. Kıymetli ve ilgili içinde ne olduğu istenen hedef kesime erişerek dağıtmaya odaklanan bir yaklaşım gerektirir.

Pazarlama amacıyla üretilen içeriğin, okuyucuyu bilgilendirmesi, etkileşime girdirilmesi ve bununla birlikte markanın kendisini tanıtılması amaçlanmaktadır. İçerik pazarlamanın amacı, karlı alan kişi faaliyetleri geliştirmektir. Blog iletileri, blog vasıtasıyla teslim edilecek benzersiz ve bilgilendirici içerik oluşturabileceğiniz için idealdir.

Toplumsal medya, e-posta pazarlaması ve video oluşturma ile beraber, içerik pazarlamacılığında en başarı göstermiş türlerden biri blog yazarlığıdır. Birçok işletme ve marka kendi internet sayfasında yerleşik bir bloga haiz olmayı tercih etmektedir.

Peki blog içeriğini SEO için iyi mi optimize edebilirsiniz?


Blog gönderileri; Doğru yazıldıysa, arama motoru konumunuzu yükseltebilirsiniz. Yazıda kullanılan seçili cümleler yada anahtar kelimeler için derecelendirmeye başlayacaksınız. Web sitenizi ve blog yayınlarınızı optimize ettiğinizde, web sitenizin görünürlüğünü artırırsınız. Böylece, İnternet’te arama meydana getiren kişilerin markanız yada işletmenizle ilişkili anahtar kelimeler için daha çok görünür hale getirilmesi işlemi gerçekleşmiş olur.

Arama motorları için blog yayınlarınızı en iyi duruma getirmenin yolları aşağıda açıklanmıştır.


Yazdığınız içerikte, sıralamak istediğiniz belirli anahtar kelime listesini araştırın. İçeriğin ilgili olduğundan güvenilir olmak için blog yazısı başına bir yada iki anahtar kelimeye odaklanın. Aslen SEO‘nuza zarar verebileceğinden mümkün olduğunca oldukça sayıda anahtar kelime kullanmaktan kaçının.

Bunun sebebi, yukarıdaki durumu yapmanız ile beraber arama motorlarının içeriğinizi okuması ve “anahtar kelimeler ile dolu olması sebebi ile” spam bulunduğunu düşünmesidir. İçeriği naturel olarak okumazsa, bir yayını anahtar kelimelerle doldurmak da okuyucu deneyimini etkileyebilir.

Seçtiğiniz anahtar kelimeleri kullanmak için bazı belirli bölgeler bulunur: Başlık, içerik, URL ve meta izahat.

Yazınızın başlığı, arama motoru sıralamasındaki ilgi düzeyini belirler, bundan dolayı kesinlikle bir anahtar kelime ilave edin! Yazılarınız için uzun bir başlığınız var ise, anahtar kelimenin başlığın ilk birkaç kelimesinde olduğundan güvenilir olun.

Yazınız süresince, seçilen anahtar kelimeyi içerikte ve başlıklarda kullanın.


Birincil odak, yararlı, ilgi çekici ve kaliteli bir içerik oluşturmaktır. Google’da yüksek sıralamada olan bir yazı yazmaya çalışmak yerine bir suali yanıtlayarak makalenizin ziyaretçinize destek olmasını sağlayın.

SEO için etkili bir halde optimize edilmiş yayınlar yazmak için, Yoast isminde olan bir eklenti kullanırız. Bu eklenti, yazdığınız içinde ne olduğu çözümleme eder ve iyi mi iyileştirileceği ile ilgili ipuçları verir. Mesela, cümlelerinizin oldukça uzun olup olmadığını yada anahtar kelimeniz kopyanızın ilk paragrafında görünür olup olmadığını belirtir.

SEO’da yeni başlayanlar için Yoast muhteşem bir yardımcıdır.


Anahtar kelimelerinizi eklemek için bir öteki mühim yer URL’nizin içinde. Arama motorlarının tarayacağı ilk şeylerden biridir. Bu, sayfanızın ilgi düzeyini belirleyebilmeleri için. Her içeriğin benzersiz bir URL’si vardır, bundan dolayı, içinde bir yada iki anahtar kelimenizi içerdiğinden güvenilir olun.

Yayınlarınızı anahtar kelimeler açısından optimize ettikten sonrasında, dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan birkaç nokta daha var.

Meta Açıklamaları. Arama motoru netice sayfasındaki bu minik açıklamalar okuyucuların, bağlantınızın üstüne tıklamadan ilkin ne işe yaradığını öğrenmelerini sağlar. Okuyucular, içeriğinizin aradıklarına uygulanabilir olup olmadığını belirlemelerine ve sitenize tıklayıp tıklamayacaklarına karar vermelerine büyük bir rol oynamaktadır. Bu açıklamaları okunabilirlik için optimize edin.

Buna ek olarak, blog içeriğinizin optimize edilmesi ihtiyaç duyulan başka bir unsuru da görsellerdir. Bu, blog yazarlarının büyük çoğunluğunun kaçırılmış olduğu bir şey.

Bir resmin alt etiketi,
arama motorlarına görselin ne hakkında bulunduğunu bildirir ve bu resimlerin bir arama sonucunda yer almasına destek sunar.

Alt metninize anahtar kelimeler eklemek mühim görünmeyebilir, sadece gene de arama sıralamalarınızı etkileyebilir, bundan dolayı alt etiketlerin doğru ve açıklayıcı olduğundan güvenilir olun.
 
Üst Alt