İçerik Optimizasyonu İçin Yardımcı Olacak Araçlar

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

İçerik Optimizasyonu İçin Destek Olacak Araçlar​

İçerik Optimizasyonu İçin Yardımcı Olacak Araçlar


SEO’nun en mühim noktalarından bir tanesi de içerik optimizasyonudur. Eğer sitenizi ziyaret eden kullanıcılara hitap eden ve onların aradıkları içerikler sitenizde yer almıyorsa başarı elde etme ihtimaliniz bir fazlaca düşük olacaktır. Doğru ve SEO uyumlu içeriklerin iyi mi hazırlanacağı konusunu SEO Uyumlu Yazı Iyi mi Yazılır? başlıklı yazımızda sizlerle paylaşmıştık. Bu yazımızda ise içerik optimizasyonu mevzusunda sizlere destek olacak araçlardan bahsedeceğiz. Bu araçların iyi mi kullanıldığı ve özelliklerinin neler olduğuna değineceğiz.

Google Adwords Keyword Planner


Bu araçtan ve özelliklerinden yararlanabilmek için ilk olarak Adwords hesabınızın olması gerekmektedir. Hesabınızı hiçbir ücret ödemeden kolaylıkla oluşturmanız mümkündür. İçeriklerinizde yer edinen başlıklar ve alt başlıkların, anahtar kelimelerinizin aranma hacmini ve rekabet oranını öğrenmenizi sağlar.

Google Trends


google-trends.png


Google Trends, günlük veriler ışığında en oldukca aranan ve okunan mevzuları kullanıcısına sunmaktadır. Haber sitelerinin kesinlikle takip etmesi araçların en başlangıcında yer verilmiştir. Kategori, ülke ve zamana bakılırsa filtreleme yapabilirsiniz. Yaptığımız filtreleme sonucunda son zamanlarda popüler olan arama ve mevzuları öğrenebilirsiniz.

HubSpot Blog Topic Generator


HubSpot-Blog-Topic-Generator.png


İngilizce siteler için kesinlikle kullanılması ihtiyaç duyulan araçlardan bir tanesidir. HubSpot Blog Topic Generator doğrusu HubSpot İçerik Başlık Oluşturucu aracı hedef kelime analizi yapar. Çözümleme sonucunda en oldukca aranan ve internette ilgili içeriklerin azca olduğu mevzu başlıkların oluşturulmasını sağlar. İngilizce dilinde hizmet veren bu araçtan, hedef kelimeyi İngilizce olarak aratıp tercüme yaparak rahatça yararlanabilirsiniz.

BuzzSumo


buzzsumo.png


Soysal medya odaklı çalışan isteler için oldukça mühim bir araçtır. Başlıca Feysbuk, Linked, Twitter ve Pinterest olmak suretiyle toplumsal medyada en oldukca paylaşımı meydana getirilen haberler çözümleme eder. Ek olarak ülke, süre ve kelime filtrelemeleri ile son zamanlarda ilgi gören içeriklere ulaşabilirsiniz.

Ahrefs Content Explorer


ahrefs.jpg


Ahrefs, BuzzSumo gbi popüler bir araca benzer bir vasıta geliştirmiştir. BuzzSumo’da olduğu benzer biçimde bu araçta toplumsal medya analizleri yapmaktadır. Ahrefs değişik olarak rekabet analizi de yapmaktadır. Bu sayede rakip sitelerde en oldukca tıklama alan doğrusu ziyaret edilen içerikleri görebilirsiniz. Bunun yanı sıra Ahrefs’in bu aracı backlink analizi için de en uygun araçlar içinde yer verilmiştir.

Impactana


Impactana.png


Bu aracın ücretli ve parasız versiyonları ile hizmet sunmaktadır. Toplumsal medya analizi icra eden araçlar içinde yer verilmiştir. Tarayıcıya eklenti ilave ederek gezinti yaptığınız web sayfaları ve içeriklerin toplumsal medyada ki paylaşımlarını size sunmaktadır. Öteki toplumsal medya çözümleme araçlarından değişik olarak video, fotoğraf ve yazılarda popülerlik ölçümü yapar.

Keyword Tool


keywordtool.png


Ücretli anahtar kelime öneren araçlardan bir tanesidir. Aslen ilk bakışta Google Keyword Planner ile aynı işlevi gördüğünü düşünebilirsiniz. ki vasıta arasındaki fark; Keyword Tool, Bing, YouTube, Amazon ve App Store’da en oldukca meydana getirilen aramaları belirleyerek kullanıcısına sunar.Kullanımı da kullanıcı açısından oldukça rahattır. Arattığınız hedef kelime ile beraber en oldukca arananları da sıralar. Kelimeleri ücretsiz bir şekilde görebiliyorsunuz fakat aranma hacimlerini ücretli versiyonda görebiliyorsunuz.
 
Üst Alt