İçerik Optimizasyonu İçin Dikkat Edilmesi Gereken 5 Faktör

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

İçerik Optimizasyonu İçin Dikkat Edilmesi Ihtiyaç duyulan 5 Unsur​

içerik optimizasyonu


İçerik yazarı olarak amacınız, Google Top 10 içinde bir içerik parçasının görünmesini sağlamaksa, içerik optimizasyonu için dikkat edilmesi ihtiyaç duyulan faktörlerin ve sıralamaları etkileyebilecek çeşitli değişkenlerin bilincinde olmanız gerekir. Mesela, belirli konum ve cihazlara odaklanma, içeriğin hedef müşteriler tarafınca okunabilirliği, uzunluk ve intihal sorunları bu faktörler içinden en mühim 5 değişkendir.

İçerik Optimizasonu İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler


içerik optimizasyonu


1- Konum ve Aygıt Hedeflemesi


Meydana getirilen bir araştırmaya nazaran içerik yazarlarının %95’i içeriklerini oluştururken mobil cihazları değil, masaüstü sürümü hedefleyerek içerik oluşturuyor. Ne yazık ki bu hedefleme doğru değil. Bundan dolayı dünya genelinde trafiğin yarısından daha fazlası mobil cihazlardan geliyor.

Optimizasyon ve içerik stratejiniz, mobil yada masaüstü bilgisayarlarda hedef kitlenize ulaşmaya odaklanmalıdır. Sadece SERP’lerde Top 10’da gördüğünüz makaleler değişik cihazlarda değişim izah edebilir.

Konum hedeflemesinde bilhassa mahalli işletmeler dikkatli olmalıdır. Eğer belli bir konuma yönelik kullanıcılara içerik ya da ürün sunuyorsanız içerik oluştururken bunu göz önünde bulundurmalısınız. Anahtar kelimeler ve en yoğun arama meydana getirilen bölgelere Google Trends vesilesiyle ulaşabilirsiniz. Google Trends ve anahtar kelime araştırması ile ilgili detaylara Anahtar Kelime Araştırmasında Google Trends Iyi mi Kullanılır? başlıklı yazımızı inceleyerek ulaşabilirsiniz.

2- Okunabilirlik


SEMRush tarafınca meydana getirilen araştırmaya nazaran içerik yazarların içerik optimizasyonu mevzusunda harcadıkları süre 2 saat 32 dakikadır. Bu size fazla gelebilir. Sadece içerik optimizasyonu oldukça zor olsa gerek ve bu yüzden de süre alıcıdır. Bu süre içinde en fazla zaman ayrılan mevzu ise içeriğin okunabilir hale getirilmesidir.

Okunabilirlik, içerik için en tehlikeli sonuç metriklerden biridir. İçeriğinizin okunabilirliğini iyileştirmek için oluşturduğunuz metni grafikler, video yada resimler ile zenginleştirmeniz gerekir. Ek olarak paragraflarınızı blok halinde değil kısa tutmanız önemlidir. Gene aynı şekilde cümleler zor ve anlamı bilinmeyen kelimelerden arındırılmış bir halde oluşturulmalıdır. İçeriğiniz de listelerin yer alması da okunabilirlik için büyük katkı elde edecektir.

3- İçerik Uzunluğu


Bir içeriğin uzunluğu ve kullananların içinde ne olduğu okumak için ne kadar süre harcayacağı önemlidir. Meydana getirilen araştırmalara nazaran Google Top 10’da yer edinen içerikler 1000 kelimeden daha fazladır. Blogunuzda yer edinen içeriklerin mümkün olduğunca 800-1000 kelime içinde olmasına itina gösterin.

Sitenizde yer alacak içerikler için öncesinden bir plan hazırlayın. Temel mevzularda köşe taşı içerikler oluşturun. Bu içeriklerinizin kapsamlı olması ve 1500-2000 kelime içinde olmasına itina gösterin. Oluşturacağınız içeri 500 kelimeden daha azca ilgili değişik içeriklerle birleştirebilirsiniz. Eğer anahtar kelimeniz ile ilgili mevcut bir içeriğiniz var ise yazdığınız yeni içinde ne olduğu buraya ekleyebilirsiniz. Ihmal etmeyin doğru bir halde güncellenen ve yeniden optimize edilen bir içerik yeni fakat kısa bir içerikten daha çok trafik elde edecektir.

İçerik uzunluğu hakkında merak ettiğiniz bilgilere SEO için ideal içerik uzunluğu nedir? başlıklı yazımızı ziyaret edebilirsiniz.

4- Özgünlük


Benzersiz içerikler oluştururken temel hedefiniz arama motorları ve alabileceğiniz olası cezalar olmamalıdır. Kimi süre çoğaltılan içeriklere sitenizde yer veriyor olsanız da bu hem kullanıcılar hem de arama motorları açısından pozitif bir davranış değildir. Ek olarak bu durum etik de değildir. Meydana getirilen araştırmalara nazaran içerik yazarlarının %70’i oluşturdukları içerikler de terimler ya da açıklamalar haricinde emsalsiz içerikler oluşturmaktadır.

5- Anahtar Kelimeler


İçerik yazarları averaj yazı başı 2 anahtar kelime hedeflemektedir. Bir makaleyi yalnızca bir anahtar kelimeden daha fazlası için optimize etmek, yalnızca bir sorgu için değil daha fazlası için aramalarda görünme fırsatı sunar. Oluşturduğunu içeriklerde birincil anahtar kelimelerin yanı sıra LSI anahtar kelimelere de yer verilmeli ve bu kelimelerde hedeflenmelidir. Fakat bu içeriğin baştan aşağıya anahtar kelimeler ile doldurulması gerekir. Bu şekilde bir durumda içeriğin spam olarak değerlendirilir ve ceza almanıza neden olur.
 
Üst Alt