Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür

codeh4wk

Meraklı
Katılım
30 Nis 2021
Mesajlar
15
Tepki
1

Derhal Çıkma Oranı Iyi mi Düşürülür​

Hemen Çıkma Oranı Nasıl Düşürülür


Derhal çıkma oranı dediğimiz şey en rahat tabiri ile sitenizi ziyaret eden kullanıcının sitenizden başka bir sayfaya girmeden çıkma oranıdır. Şu demek oluyor ki tek sayfa ziyareti yapmış olup etkileşimli sayfalara bakılmadan çıkılmasıdır.

Kullanıcılar sayfanızda gezinti yapmak yerine gereksinimleri olan gönderiye bakıp çıkıyorlarsa geri gelmeme ihtimalleri yüksek anlamına gelir. Bu da siteniz için bir dezavantaj. Bu yazımızda derhal çıkma oranı iyi mi düşürülebilir onu inceleyeceğiz.

“Derhal Çıkma Oranı” (Bounce Rate) Niçin Önemlidir?


Bu oran sizin için daha fazlasını ifade etmelidir. Zira yeni okuyucular edinmeniz siteniz için elzemdir. Sitenizde birden fazla gönderi okuyan, mail ile kaydolan, satın alma için yada toplumsal medyadan izlemek için kaydolan kullanıcılar sitenize güveniyor anlamına gelir.

Bir siteye girdiğinizde neler yaptığınızı bir düşünün ve ona gore hareket edin. Ihmal etmeyin siz bu siteler için kullanıcısınız, öteki kimseler de sizin için kullanıcı. Şu demek oluyor ki işin sırrı empati kurmaktadır.

İyi Bir “Derhal Çıkma Oranı” Kaçtır?


Sitenizin türüne gore değişim gösterse de hedef olarak %60’lık derhal çıkma oranı iyi sayılır. Oran ne kadar düşükse o denli iyisiniz.

“Derhal Çıkma Oranını” (Bounce Rate) Düşürmek İçin 9 Yöntem


1) Kaliteli Bir Niş Site

Birbiriyle ilişkisi yüksek olan detayları içeren bir mevzu üstüne yoğunlaşırsanız okuyucu sonraki gönderileri de merak edecektir. Böylece bir format size baştan kazandırır.

2) İlgili Gönderilere Bağlantılar

Okuyucu okumuş olduğu gönderiden sonrasında derhal çıkmamalıdır. Yazının sonuna ulaştığında mevzu ile ilgili dikkatini çekecek başka yazılar gözüne çarpmalıdır. O mevzuyla ilgili başka kategorilere yönlendirebilirsiniz örnek olarak.

3) İçeriğin Okuyucularınız İle Bağlantılı Olması

Siteniz hedef kitleniz ile buluşabiliyor mu? Bunun için okuyucularınızın en fazlaca işine yarayacak mevzulara yoğunlaşın. Okuyucu anketi düzenleyerek okuyucunun odak noktasını da bulabilirsiniz.

Arama trafiği sonuçlarınızı Google Analytics ile inceleyerek insanoğlu hangi aramalar için sayfanıza girmiş, nelere bakmış görebilirsiniz. Sözgelişi bir mevzudan gelenler derhal çıkmışsa o mevzuyu yine gözden geçirin. Kullandığınız anahtar kelimeler ve sözcük öbekleri site trafiğiniz için fazlaca önemlidir.

4) Kolay ve Kolay Tasarım, Navigasyon

Ilk olarak sitenizde hareket eden her şeyi değiştirin şu sebeple dikkat dağıtır. Tasarımınız okuyucuyu yönlendirerek şekilde olmalıdır. Sizi takip edecekleri kanalları eklemeyi de ihmal etmeyin ve okuyucuyu buralara yönlendirin.

Bir öteki husus okuyucu girer girmez aramış olduğu şeyle ilgili kilit noktalar görmelidir. Daha detaylı bilgiye ulaşmaları için ise onları öteki yazılarınıza yönlendirin.

5) Responsive Tasarım

Tasarımınız mobil kullanıma uygun olmalıdır. Zira hem Google mobil dostu sitelere daha yüksek sıralama veriyor hem de kullanıcılar telefondan interneti çoğunlukla kullandığı için zorlandıkları bir sitede kalmak istemeyeceklerdir.

6) Temiz Başlıklar ve Açıklamalar Hazırlayın

Arama motorları için kısa ve net nokta atışı title ve açıklamalar kullanmak makbuldür. Böylece aradığını kabul eden kullanıcılar sitenizde dolaşmaya devam edebilir.

7) Açılmayan sayfalar

Kenar çubuğu yada iç bağlantıları olmayan siteler kullanıcılar için çiledir. Ihmal etmeyin ki tek site siz değilsiniz, kullanıcı uğraşmak yerine çıkar başka siteye girer.

8) Yavaş Bir Site

İnsanların sabrını acele tükendiği bir dönemde yaşıyoruz. Eğer sitenizde içerik yüklenmesi birazcık uzun sürüyorsa kullanıcı beklemek istemeyecektir. O yüzden büyük görseller, videolar, gereksiz eklenti, javascript, slayt gösterileri, hareketli reklamlar şeklinde siteyi yavaşlatan gönderileri azaltmaya çalışın. Eğer WordPress kullanıyorsanız GZİp, Ninja Speed Compression ve W3 Total Cache ‘ı tavsiye ederim.

9) Harekete Geçirmek

Siteniz yukarıda sayılan kriterler açısından uygun bulunduğunu düşünelim. Böylece bir sitede ilgili gönderiden sonrasında büyük ve cazip fırsatlar sunun ki kullanıcı bakmadan çıkmasın.
 
Üst Alt