Hedef Kitle Çakışması Nedir?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Hedef Kitle Çakışması Nedir?​

Hedef Kitle Çakışması Nedir?


Hedef kitle çakışması, aynı kitle için değişik reklam pazarlaması uygulamak anlamına gelir. Örtüşmenin büyük olması kampanya performansını daha fena yapmış olacaktır. Aynı hedef kitlesi için birden fazla reklam seti ile ödeme yapmak, boşuna süre ve para kaybı anlamına gelir. Hedef kitlesi çakışması, birden fazla reklam sponsorluğu verilirken oluşan hatalardan birisidir. Bu şekilde olduğu zamanlarda, reklamların birbirleri ile rekabet etmesi için ödeme yapılır. Böylece reklam sonuçlarında büyük seviyede etkilenecek anlamına gelir.

Hedef Kitle Nedir?


Hedef kitle, pazarlamada potansiyel müşterilere denir. Hizmet ya da ürünle hitap edilen kitle topluluğudur. Eğitim, yaş, gelir ve cinsiyet şeklinde demografik, davranışsal özelliklerle tanımlanır. Hedef kitle ile daha oldukca insanı doğrusu potansiyel müşteriyi elde tutmak anlamına gelir.

Hedef kitle, hizmet ya da ürünle ilgili reklam kampanyalarını, gören insan topluluğudur. Hedef kitle denildiği süre, yaş cinsiyet, konum, gelir, kitle şeklinde faktörlerle belirlenir. Hedef kitle grubu içinde genç yaşlı, hanım adam ayrımı yoktur. Aynı zamandan yeme ve içme, tasarım, aktiviteler, kitap şeklinde ortak ilgi alanlarını kapsamaktadır.
pexels-pixabay-267399.jpeg


Hedef Kitle Çeşitleri Nedir?


Hedef kitle çeşitleri eğlence, informasyon ve medya şeklinde reklam kitlesinin sunulması için odak nokta anlamına gelir. Fazlaca iyi tanımlanan hedef kitlesine ulaşmanın yolları aranır. Medya, kontakt kanalları, hedef kesime ulaşmak için kullanılmaktadır. Sunulan ürünler, hedef kesime hitap etmesi durumunda, müşterileri kazanma olasılığı oldukça yüksektir. Bu tür hedef kitleyi tanımlayan ekonomik ve toplumsal verilerden oluşur. Hedef kitle seçenekleri denilince akla gelenler şunlardır:

İhtiyaçlar, kültürler, demografik özellikler, yaşam seçimi ile cinsiyetleri olarak belirlenir. Sayısız olan birçok hedef kitle seçeneği bulunmaktadır. Hedef kitlenin duygu ve düşünceleriyle ilgili bilgiler vermektedir. Hedef kitlesini belirlemek için değişik bir alternatif olarak; İş unvanı ile geliri, ilişki durumu ve aile, sorunları, kullandığı toplumsal medya mecraları ve satın alma ile ilgili motivasyonlar, hedef kitlesini belirlemek önemlidir.

Hedef Kitle Çakışması Nedir?


Hedef kitle çakışması, aynı kesime değişik reklam stratejisi uygulamak anlamına gelir. Aynı hedef kitlesine sunulan reklam seti, birden fazla olduğu zamanlarda ortaya çıkar. Bunun için aynı türden reklam setlerini, birden fazla olacak şekilde hedef kitlesine sunmak doğru olmaz.

Hedef kitle çakışması sorununu idrak etmek için, yapılması ihtiyaç duyulan işlem, Feysbuk şeklinde toplumsal hesap üstünden oluşturulan kampanyaları oldukca iyi idrak etmek gerekir. Kampanya içinde sırasıyla kişisel reklamları barındıran birden fazla reklam seti içermektedir. Reklam setini oluşturma aşamasında, bir reklam setinden sonrasında, iki ya da üçüncü reklam setinde problem oluşacaktır. Reklam setlerinde birbirleriyle rekabet eden reklamlar varken, daha oldukca reklam rekabeti yapmak doğru olmaz.
facebook-audience-1024x427.png


Hedef Kitle Tanınmazsa Ne Olur?


Hedef kitle tanınmazsa yada iyi mi tanınması gerektiği bilinmiyorsa, iş pazarlama aşamasında, tahmin edilenden daha oldukca çabalamak gerekmektedir. Hedef kitle tanınmazsa oluşacak problemler şu şekildedir.

  • Emsalsiz ve kuvvetli bir marka algısı oluşmayacaktır.
  • Pazarlama için gönderilen mesajlar, müşterilerde düz bir ifade algısı oluşturacaktır. İlham veren herhangi bir kalite taşımayacaktır.
  • Müşterilerle yakınlık oluşturmak imkansızlaşır ve sadık alan kişi ilişkileri kurulamaz.
  • Pazarlamaya uygun olmayan müşterileri kendinize çekmiş olmuş olursunuz.
  • Rakiplerle rekabet edemez ve rakiplerden ayrılamazsınız.
  • Hedeflenmiş olan reklamlar, etkili bir halde kullanılmaz.
  • Sunulan ürün yada hizmetler geliştirilemez.

Hedef Kitle Belirlemenin Yolları Nedir?


Hedef kitle belirlemenin yolları için, tüketicilerin, satın alma eğilimlerini belirlemek, etkileşimlerden elde edilmiş verilerin analizini çıkarmak, mevcut olan alıcıları değerlendirerek, yeni optimizasyon yapmak gerekir. Mevcut kitlenin analizini çıkararak, nelerle ilgilendiklerini ve ne şeklinde etkileşimlerde bulundukları değerlendirmelidir.

Bunun için yapılması ihtiyaç duyulan bazı değerlendirilmeler bulunmaktadır.

  • Müşterilerle görüşmeler gerçekleştirerek, müşterilerin taban analizini yapmalısınız.
  • Sanayi trendlerini belirleyerek, taban araştırılması yapılmalıdır.
  • Rakip analizi yapılmalıdır. Rakip analizi yaparak, müşterileri etkilemek ve kendilerine çekmek için izledikleri yolu araştırarak değerlendirilmelidir.
  • Kişiler oluşturarak, hedef kitlenizi belirleyin. Hedef kitlenizin kimlerden oluştuğunu öğrenilmelidir. Hedef kitlesinin tanınması, alan kişi potansiyelinin ortaya çıkması için mühim bir etkendir.
  • Google Analytics’i kullanmak site ziyaretçileri hakkında kapsamlı bir veri analizi sunmaktadır. Bu yüzden Google Analiytics kullanmak yararlı olacaktır.
  • Devamlı olarak gözden geçirilmelidir. Bu yüzden daha çok informasyon sahibi olduğunuz müşterilerle ilgili informasyon sahibi olmanız artı kazandıracaktır.
 
Üst Alt