Güncelleme Payı Bırakarak SEO’da Başarı Yakalayın

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4
Yazılı içeriklerle ilgili, site sahiplerinin en büyük çekinceleri arasında güncellemeler yer alıyor. Sıralama kaybetmekten korktuğumuz için çoğu zaman yazılarımızı ilk günkü halleriyle bırakıyoruz. Meraklıları toplandıysa bir haberimiz var. Bu strateji ve çekince aslında hiç doğru değil.

Güncellemelerin sonucunda elbette yazılarımız dönemsel olarak düşüşler yakalayabilir, eski sıralamalarını kazanmaları bazen aylar dahi sürebilir. Ancak uzmanların genel tecrübeleri bugün bize gösteriyor ki, güncel tutulan içeriklerin sıralamada yükselen bir hareket çizgisine sahip olma şansı da bir o kadar yüksek. Bu nedenle, güncellemeler oldukça önemli. Ancak her şeyi tek seferde verdiysek, daha fazlasını verebileceğimiz güncellemeleri nasıl yapabiliriz ki? İşte bu noktada ‘Güncelleme Payı’ ortaya çıkıyor.


seo-ile-basari.png


Güncelleme Payı İçin Eksik İçerik mi Yazacağız?​


Burada yanlış anlaşılmaya çok müsait bir durum olduğunun da farkındayız. Eksik yerler bırakmıyorsak, nasıl daha sonrasında ekleme yapacağımız bilinçli boşluklar oluşturabiliriz ki? Aslında bunu oldukça teorik anlatıyor oluşumuz buna neden oluyor. Gelin biraz daha detaylı bahsedelim.

Kritik, önemli bilgilerin tamamının verildiği bir içerik oluşturduk diyelim. Bu içerikte, her zaman belirttiğimiz gibi sıralamadaki diğer sitelerin tamamından daha kaliteli bir içerik oluşturmaya çalışacağız. Ancak yukarılarda yer alan otoriter sitelerin ve otoriter sayfaların bu yolla geçilebilmesi her zaman mümkün olmuyor. Bu yüzden örneğin görselin tekrar güncellenmesi, konuyla ilgili bir yenilik varsa eklenmesi, imla kurallarına uygun hale getirilmesi gibi değişiklikler yapılabilir.

Bunlar başta içeriğin eksik oluşturulmasını gerektirmeyen eklemeler olmasıyla birlikte, eksik kaldıklarını bildiğiniz halde içeriğinizi yayınlayabileceğiniz unsurlar. Bunları birkaç ay ara ile içeriğimize eklemeyi deneyelim. Ayrıca unutmayalım, her yaptığımız yenilikten sonra içeriğe arama motorunu yeniden davet etmeliyiz ki tekrardan index alsın. Yazının başında da belirttiğimiz gibi içerik güncellemeleri kimi zaman sıralamalarda büyük sarsıntılara neden olabiliyor. Global SEO uzmanları, genellikle bir yazının kalıcı sıralarını altı aylık süreçlerden sonra edindiğini, güncellemeleri bu zamanlardan sonra yapılması gerektiğini söylüyorlar. Dolayısıyla biliyoruz ki yazımız güncellemenin ardından ilk iki ay içerisinde en azından tekrardan konumlanmaya çalışacaktır. Ona bu zamanı tanıyalım ve telaşeye, endişeye yer vermeden bekleyelim.


Neler Güncellenebilir? Bu Pay Nelerden Verilebilir?​


Örneğin yazınızı ilk yayımladığınızda tek iç bağlantıyla yayımladığınızı düşünün, ardından gelen güncellemede bir yenisi neden eklenmesin ki? Görseller, imla değişiklikleri, konuda yaşanan yeniliklerin belirtilmesi ve sıkı durun… Başlıklar. Başlığınızla ilgili “Ya şöyle daha mı iyi olur acaba?” dediğiniz bir değişiklik varsa, denemekten çekinmeyin. Videolar ekleyin, insanları yazımızda nasıl daha uzun süre tutabiliriz bunu düşünüp, gereği neyse yapalım.

Ancak dikkat! Yazı URL’niz eğer geri dönüşü çok zor olacak derecede kötü değilse bu konuda bir güncelleme yapmamanızı tavsiye ederiz. Bu noktada uzmanların görüşleri oldukça karışık durumda ve hangi yolun daha güvenli olduğunu düşünecek olduğumuzda, güncellenmemiş linkler biraz daha öne çıkıyor dememiz mümkün.

Yazılarınızın güncelleme takvimleriyle ilgili bizimle paylaşmak istediğiniz görüşleriniz varsa yorumlarda görüşelim.
 
Üst Alt