Görüntülü Reklam Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

rucoder

Eski üye
Katılım
5 Nis 2022
Mesajlar
221
Tepki
0

Görüntülü Reklam Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?​

Görüntülü Reklam Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?


Görüntülü Reklam Oluştururken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Google üstünden reklam vermek fazlaca sayıda müşteriye erişebilmek için kullanmanız ihtiyaç duyulan stratejiler içinde en mühim olanlardan bir tanesidir. Son zamanlarda çoğunlukla tercih edilen reklam türü ise Google üstünden verilen görüntülü reklamlardır. Şu sebeple görüntülü reklamcılık hususi durumunu kullanarak reklamlarınızı geçmişte yaptığımızın aksine bir tek yazı informasyon ve içerik aktarmak yerine görüntüler ve animasyonlar ile daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Bu reklamlarda görüntüler, renkler, butonlar ve animasyonlar kullanarak reklamlarınıza değişik bir boyut kazandırma şansına haiz olmuş olursunuz. Son zamanlarda dijital reklam sektöründe mühim bir yer edinmiş olan Google üstünden görüntülü reklamlar verme çalışmasını gerçekleştirirken dikkate almamız ihtiyaç duyulan tüm bilgileri ve aklınızda oluşan sual işaretlerini bu yazımız ile çözümleyelim istedik. Hazırsanız derhal her birimizin aklını kurcalayan soruların cevaplarını birer birer bulmaya başlamış olalım.



seo207-300x169.jpg


1-Görüntülü Reklam Hazırlarken Boyutlarını Iyi mi Seçmeliyiz?​


Google görüntülü reklamları öteki mecralara bakılırsa daha değişik boyutlarda kullanılmaktadır. Boyut tercihlerinin değişik olması sebebi ile Google için hazırladığınız görüntülü reklamların boyutlarını hususi olarak yapılandırmanız gerekir.

Reklam vermek için çalışmalarınıza başlarken yapacağınız ilk ve en mühim adımlardan bir tanesi reklam boyutunuzu seçmek olacaktır. Yayınlamaya hazırlandığınız reklam kampanyanız için doğru bir halde boyut seçimi yapmış olmanız son aşama önemlidir. Şu sebeple reklamlarınızın boyutları reklamların görünürlüğünü etkileyeceği için aslen reklamın performansını direkt olarak etkileyecektir. Haiz olacağınız kampanyada yer alacak olan daha azca popüler boyutlar görüntülenme miktarınızı düşüreceği şeklinde kampanyanın performansını da doğru orantılı olarak düşürebilecektir.

Reklam kampanyaları oluşturduğunuz vakit düşük sayıda görüntülenmeye haiz olmanız halinde daha popüler boyutlar tercih etmeniz gerekmektedir. Bir fazlaca site reklamlara ayırdığı köşelerde popüler reklam boyutlarını tercih ediyor. Bunların her birisi global standartlarda kabul edilen reklam standardı boyutları içinde yer almıştır.

2-Görüntülü Reklam Türleri ve Biçimleri Iyi mi Olmalıdır?​


Görüntülü reklamlar oluşturmadan ilkin içinde seçim yapmanız ihtiyaç duyulan üç değişik reklam türü bulunmaktadır. Statik, animasyonlu ve interaktif reklamlar olarak bu görüntülü reklam türleri üçe ayrılır.

Statik reklamlar için kabul edilen görsel biçimler JPEG, JPG, PNG ve GIF olmaktadır.

Animasyonlu reklamlar GIF yada SWF olarak da eklenebilirler.

İnteraktif reklamlar ise animasyonlu reklamlardan daha değişik olmalıdır. Şu sebeple kullanıcının bu aşamada belirli bir eyleme geçmesi gerekmektedir. Bu yüzden interaktif reklamlar bir tek SWF olarak kullanılır.

Kullanmanız ihtiyaç duyulan doğru reklam türünü seçebilmek ile doğru reklam boyutu seçimi yapmak kesinlikle aynı şey değildir. Animasyonlar ve interaktif reklamlar statik reklamlardan fazlaca daha verimli sonuçlar verir. Hareket mühim bir etken olması sebebi ile kullanıcının dikkatini çeker ve reklam körlüğü denen problem ile savaşım etmekte size destek sunar. Bunların yanı sıra fazlaca fazla animasyon kullanını da reklamın fena görünmesine sebep olabilmektedir. İyi bir denge yakalamanız gerekir.

Reklam türünü belirlemek üstüne çalışırken dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan bir etken daha vardır. Sitelerin oldukça büyük bir çoğunluğu bir tek statik reklam biçimlerini kabul etmektedir.

Statik yada animasyon türü reklamları tercih ederken öncelikli olarak müşterilere odaklanmalısınız. Görüntülü reklamların ve sunacak olduğunuz öteki tekliflerin mümkün olmasıyla birlikte dikkat çekici ve etkileşim sağlamanıza destek unsurlar olmasını sağlamalısınız.

3- Dikkat Etmeniz Ihtiyaç duyulan Teknik Unsurlar Nedir?​


Statik yada animasyonlu olmaları fark etmeden tüm görüntülü reklamların 150KB yada bundan daha küçük bir boyuta haiz olması gerekmektedir.

Hem de da animasyonlu ya da interaktif reklamların 15 saniye sürmeleri yada 15 saniyeden de daha kısa olması gerekir. Reklamlar üstünde tekrarları kullanmak mevzusunda özgür olduğunuzu bilmelisiniz. Sadece animasyon uzunluğunun 15 saniyeyi geçmemesine itina göstermelisiniz.

Birden fazla slayt kullanabilme özelliğine haiz olan GIF türü reklamların saniyede 5 kare şeklinde bir hıza haiz olması gerekir. Flash reklamları için ise saniyede 20 kareye kadar yükseltmeye gitmek mümkündür. Tüm Flash reklamlarında kesinlikle clickTAG özelliklerinin kullanılması gerekmektedir.

4-Görüntülü Reklamların İçeriği Iyi mi Olmalıdır?​


Google görüntülü reklam ağında yayınlanacak olan reklamların her reklam stratejisinde olduğu şeklinde bazı kuralları ve bilgileri karşılıyor olmaları gerekmektedir. Görüntülü reklam oluştururken görsel olarak iyi olması ve dikkat çekici olmasına itina gösterdiğiniz kadar içeriğine de ehemmiyet vermeniz gerekir. Bilhassa reklam vasıtasıyla müşterinize sunmuş olduklarınız için kesinlikle bu kurallara bağlı kalmalısınız.

Kullanacak olduğunuz görsellerin kesinlikle temiz, net ve rahat hatırlanabilir şekilde düzenlendiğinden güvenli olmalısınız. Reklamlar üstünde parlayan arka planlar ve bulanık görseller kullanma iznine asla haiz olmadığınızın bilincinde olmanız gerekir.

Reklamları oluştururken haiz olduğunuz alanı kesinlikle iyi değerlendiriyor olmalısınız. Ne tamamlanmamış ne de fazla informasyon ve içerik olmadığından kesinlikle güvenli olmanız gerekir. Bu yüzden elinizdeki tüm alanları doğru bir halde kullanmalısınız.

Reklamlarınız ayrı bir görünüme haiz olmalı ve ilk görüldüğünde reklammış şeklinde algılanmalıdır. Reklamlar sayfa içeriğinden kolayca ayrıştırılabilir olmalıdır. Kullandığınız arka plan rengi ile fotoğraf ve içerik yazılarınızın kontrast renklerden oluşmuş olmasına dikkat etmeniz gerekir. Aksi takdirde içerikleriniz arka plan rengi içinde kaybolur ve kullanıcılarınız içeriğinizi anlamakta güçlük çekerler.

Reklam açılış sayfanızda yer almış olduğu süre süresince animasyonlu özellikleri yada küçük görselleri dilediğinizce tekrarlayabilirsiniz.

5-Sınırlandırılmış İçerik Kategorileri Nedir?​


Doğal olarak ki toplumsal mecralarda, web sitelerde ve öteki tüm reklam kampanyalarında olduğu şeklinde Google Görüntülü reklamlarında da istediğiniz her içerik üstüne reklam oluşturamıyorsunuz. Google Görüntülü Reklam Ağı içinde pek fazlaca ürünün ve hizmetin reklamını heralde yapabilirsiniz. Sadece duyarlı kategorilerde reklamları gene her mecrada olduğu şeklinde bu reklamlarda da yayınlayamazsınız. Cemiyet kurallarına, cemiyet ahlakına, etik değerlere, herhangi bir kuruluşa yada topluluğa, bir bireye yada bir inanışa karşı söylemlerde bulunan reklamlar oluşturamazsınız.
 
Üst Alt