Google'ın Arama Motoru Gerçekten Nasıl Çalışır?

Mesut

Eski üye
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
119
Tepki
13
Google'ın arama motoru teknik olarak karmaşıktır.
Arama motorunun neyin nereye gitmesi gerektiğini anlayabilmesi için hesaba katılan yüzlerce (hatta binlerce) farklı faktör vardır .
Gizemli bir kara kutu gibi ve çok az insan içinde ne olduğunu tam olarak biliyor.
Ancak, iyi haber şu ki, arama motorlarının anlaşılması oldukça kolay.
Her bir faktörü (yüz veya binde) bilemeyebiliriz, ancak buna ihtiyacımız da yoktur.
Google'ı memnun etmek, daha üst sıralarda yer almak ve daha fazla web sitesi trafiği getirmek için basit bir yöntemle bunu temel bilgilere indireceğim .

Ayrıca, Google'ın gerçekte ne aradığınızı tahmin etmesine yardımcı olan RankBrain gibi en son gelişmelerden bazılarını da tanıtacağım (yazmasanız bile).
İlk olarak, anlamanın düşündüğünüz kadar zor olmadığını görebilmeniz için Google'ın arama motorunun gerçekte nasıl çalıştığını size tam olarak anlatacağım .

Arama Motorları Web'i Nasıl Tarar?

Google'ın ilk işi, web'i 'örümceklerle' 'taramaktır'.
Bunlar, her türlü yeni bilgi için ağı tarayan küçük otomatik programlar veya botlardır.

Örümcekler , kim olduğunuz, ne yaptığınız ve sizi bulmakla kimin ilgilenebileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için kullandığınız başlıklardan her sayfadaki metne kadar web sitenizde notlar alır.
arama motorları nasıl çalışır özet örümcekler

Bu ilk bakışta basit gelebilir.
Bugün çevrimiçi olarak 1,8 milyardan fazla web sitesi olduğu düşünüldüğünde, bu küçük bir başarı değil - her gün binlerce yeni site açılıyor.
İlk büyük zorluk, yeni verileri bulmak , ne hakkında olduğunu kaydetmek ve ardından bu bilgiyi (biraz doğrulukla) bir veritabanında saklamaktır.
Google'ın sonraki işi, birisi bir arama sorgusu yazdığında, bilgileri veritabanında en iyi şekilde nasıl eşleştireceğini ve görüntüleyeceğini bulmaktır . Ölçekleme olsa da, bir sorun haline gelir.
Google günde 3.5 milyardan fazla arama yapıyor ve bu sayı her yıl artıyor.
google nasıl çalışır günlük yapılan arama sayısı

Bu, veritabanındaki bilgilerin doğru bir şekilde sınıflandırılması, yeniden düzenlenmesi ve birisinin onu bekledikten sonra bir saniyeden daha kısa bir sürede görüntülenmesi gerektiği anlamına gelir.

Google, aşağıdakileri yapabildiğinden arama motoru yarışını kazandı:
  1. Daha fazla bilgi bulun ve kaydedin
  2. Daha doğru sonuçlar sunun
  3. Bu iki görevi diğer arama motorlarından daha hızlı yapın
Google'ın paketin önünde olmasının nedenlerinden biri, sonuçlarının doğruluğuna iniyor.
Görüntülediği bilgilerin, kullanıcıların gerçekte aradıklarıyla eşleşmesi daha olasıdır.
Bu şekilde düşün.
Google'a bir şey yazdığınızda, bir şey bekliyorsunuz. Bu, şehrinizdeki hava durumu gibi basit bir yanıt olabilir veya "Google'ın arama motoru gerçekten nasıl çalışır?" gibi biraz daha karmaşık olabilir.
Google'ın sonuçları, diğer arama motorlarına kıyasla , bu sorguları daha iyi yanıtlama eğilimindedir. Bilgi en iyisiydi.
Bu buluş, Google'ın kurucu ortaklarının aslında üniversitede üzerinde çalıştıkları bir başlangıç teorisinden geldi.

Bağlantılar Google İçin Neden Önemlidir?

Google'ın kurucu ortakları, 1998'de “The PageRank Citation Ranking: Bringing Order to the Web” başlıklı bir makale yayınladıklarında hâlâ Stanford'daydı.

nasıl google kelimeler bağlantılar neden önemlidir kağıt

PageRank atılımı basitti.
Akademik makaleler genellikle bir makalenin aldığı atıf sayısına göre "sıralanırdı". Ne kadar çok alırlarsa , o konuda o kadar yetkili olarak kabul edildiler.
Google'ın kurucu ortakları Larry Page ve Sergey Brin, aynı "derecelendirme" sistemini web bilgilerine uygulamak istediler. Oy için vekil olarak geri bağlantıları kullandılar. Bir sayfa ne kadar çok bağlantı alırsa, o konu hakkında o kadar yetkili algılanırdı .
linkler oylardır google nasıl çalışır

Tabii ki, sadece bağlantı sayısına bakmadılar. Ayrıca bağlantıyı kimin yaptığını dikkate alarak kaliteyi de hesaba kattılar .
Örneğin, iki farklı web sitesinden iki bağlantı aldıysanız, bir konuda daha fazla yetkiye sahip olan daha değerli olacaktır.
Ayrıca bir bağlantının 'kalitesini' daha iyi ölçmek için alaka düzeyini de düşündüler.
Örneğin, web siteniz "köpek maması" hakkında konuşuyorsa, "köpekler" veya "köpek maması" ile ilgili şeylerden bahseden diğer sayfalardan veya sitelerden gelen bağlantılar "kamyon lastikleri" hakkında konuşmaktan daha değerli olacaktır .
Dış bağlantılar (diğer sitelerden gelen bağlantılar) ayrıca iç bağlantılardan (kendi sitenizdeki farklı sayfalara bağlantılar ) daha değerlidir .
google harici bağlantılar ve dahili bağlantılar nasıl çalışır?

Daha ileri gitmeden önce, lütfen bu kavramların yirmi yıldan fazla olduğunu anlayın.
PageRank yıllar önce önemli olabilir, ancak o zamandan beri muazzam bir şekilde gelişti. Bu yüzden bugün açıkça endişelenmeyin.
Bunun nedenlerinden biri , RankBrain dahil olmak üzere daha yeni algoritma geliştirmeleridir .

'RankBrain' Nedir ve Nasıl Çalışır?

RankBrain ilk olarak 2015 yılında Google mühendisi Greg Corrado tarafından kabul edildi:
RankBrain, bir arama sorgusunun sonucuna katkıda bulunan en önemli üçüncü sinyal haline geldi.
Google, arama motorunun hacimdeki büyük artışları doğruluktan ödün vermeden yönetmesine yardımcı olmak için yıllardır bu teknoloji üzerinde çalışıyor.
RankBrain'in gizli sosu, sürekli olarak nasıl geliştirileceğini öğrenmek için yapay zeka kullanmasıdır .
rankbrain diyagramı google nasıl çalışır

Bu nedenle, kullanıcılar için yeni bilgileri veya yeni arama sorgularını ne kadar çok işlerse, aslında o kadar doğru olur.
Örneğin, 2010 yılında Google'ın algoritması Search Engine Land'e göre “ 10.000'e kadar varyasyon veya alt sinyale sahip olabilir ”. Bu çok fazla!
Tahmin edebileceğiniz gibi, bir şekilde tüm bunları anında yönetmek inanılmaz derecede zor olurdu (imkansız değilse).
İşte burada RankBrain devreye giriyor.
Genel olarak, en önemli iki sıralama faktörü şunlardır:
  1. Bağlantılar (ve alıntılar)
  2. Kelimeler (içerik ve sorgular)
Not: Bu zamanla değişir ve önemli olan tek faktör bunlar değildir. Hız , Temel Web Verileri gibi Google sıralamasında önemli bir faktör oynar .
Ancak RankBrain hala ana bileşendir. Bu bağlantılar ve içerik arasındaki bağlantıları analiz etmeye veya anlamaya yardımcı olur, böylece Google, birinin sorduğu şeyin arkasındaki bağlamı anlayabilir. Buna genellikle anlamsal arama denir.
rankbrain anlamsal arama zorluğu 1

Örneğin, "mühendis maaşları" kelimesini yazdığınızı varsayalım.
Şimdi bir an için bunu düşünün. Ne tür mühendis maaşları arıyorsunuz?
“Sivil”, “elektriksel”, “mekanik” ve hatta “yazılım” olabilir.
Bu nedenle Google'ın tam olarak ne istediğinizi anlamak için birkaç farklı faktör kullanması gerekiyor.
Diyelim ki son birkaç yılda aşağıdaki olaylar yaşandı:
  • Bilgisayar bilimi diploması alıyorsunuz.
  • IP adresiniz sizi Stanford Üniversitesi kampüsüne yerleştirir.
  • Twitter'da teknoloji gazetecilerini takip ediyorsunuz.
  • TechCrunch'ı neredeyse her gün okuyorsunuz.
  • Geçen hafta Google'da "yazılım mühendisi işleri" arattınız.
Google, tüm bu rastgele veri parçalarını bir araya getirebilir. Birdenbire bir araya gelen bir grup yapboz parçası gibi.
Böylece, hiçbir zaman açıkça "yazılım mühendisi maaşları" talep etmemiş olsanız bile, artık Google size ne tür "mühendis maaşları" göstereceğini biliyor.
Aynı zamanda Google, siz daha sormadan sorularınızı bu şekilde yanıtlıyor.
Örneğin, "pizza" gibi herhangi bir şey için hemen şimdi genel bir arama yapın.
Şimdi, ne görüyorsun?
google word SERP örneği nasıl

Tipik reklam alanlarını yukarıda görüyorsunuz.
Ancak, reklamların altındaki yerel sonuçlar, "nereden pizza alınır" diye sorduğunuzu varsayıyor.
En sağdaki Bilgi Grafiği , pizza hakkında akla gelebilecek hemen hemen her gerçeği ve rakamı sunuyor.
RankBrain, siz daha sormadan yanıtlar vermek için tüm bu verileri işler ve filtreler.
Aramanızı biraz değiştirin ("pizza kulübe" için olduğu gibi) ve arama motoru sonuç sayfası (SERP) yeni bilgilerle değişir.
google pizza araması nasıl çalışır?

Artık Google'ın arama motorunun gerçekten nasıl çalıştığını biliyorsunuz .
Uzman olmanıza gerek olmasa da, bunun gibi temel bilgileri anlamak, potansiyel müşterilerinize tam olarak istediklerini nasıl vereceğinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olabilir (böylece daha iyi sıralamalar ve daha fazla trafik elde edersiniz ).
İşte dikkat etmeniz gereken büyük şeylerden birkaçı.

Google'da Nasıl Daha Yüksek Sıralanırsınız: İnsanların Sorunlarını Çözün

İnsanlar, karşılaştıkları her soruya yanıt almak için aramaları Google'a yazar.
Bir cevap arıyorlarsa, bir soruları var demektir.
Bir soruları varsa, bir sorunları var demektir.
Yani asıl işiniz birinin problemini çözmek.
Teoride, gerçekten bu kadar basit. Birinin problemini herkesten daha iyi çözerseniz, daha iyi sıralamalar ve daha fazla trafik alırsınız .
Bunun gerçek hayatta nasıl çalıştığını görebilmeniz için birkaç örneğe bakalım.
Uzun bir iş gününden eve biri gelir. Yapmayı dört gözle bekledikleri tek şey hızlı yemek yemek ve aileleriyle takılmak ya da Netflix'te yeni bir dizi izlemek.
Birlikte yemek atmadan önce, mutfak lavabosunu çalıştırmaya çalışırlar ve lavabonun tıkalı olduğunu keşfederler.
Serseri.
Yine de zaten geç oluyor, bu yüzden tesisatçı çağırmak istemiyorlar. Bunun yerine, Google'a giderler ve arama sorguları olarak "tıkanıklığın nasıl açılacağını" yazmaya başlarlar.
İşte o zaman gördükleri:
google nasıl çalışır Bir lavabonun kolonunun nasıl açılacağına ilişkin SERP örneği.

Görmek?!
En üstte bir tesisatçı reklamı var (bir profesyoneli aramak istemeniz durumunda).
Sırada, Google'ın diğer insanlara yardımcı olduğuna inandığı adım adım talimatları içeren bir Anında Yanıt kutusu var. Böylece, bu sayfadan hiç ayrılmadan lavabonuzu tamir edebileceksiniz!
Aşağıda, diğer insanların sıkça sorduğu ilgili sorular (cevaplarıyla birlikte) bulunmaktadır.
Tüm bunlar şu soruyu akla getiriyor: Bir kullanıcının sorununu çözmeye yardımcı olabilecek bir şeyi nasıl yaratırsınız?
Bunu bir saniye içinde cevaplayacağım, ancak kayıt için yapmadığınız şey şu:
google nasıl çalışır anahtar kelime doldurma örneği

"Anahtar kelime yoğunluğu", bir zamanlar Google'ın algoritması aptal ve statik olduğunda alakalı olan eski bir okul taktiğiydi. RankBrain ile Google, sınırda bir dahi haline geldi.
Yani 1999 gibi bir anahtar kelime doldurmak uzun vadede size zarar verecektir. Gördüğünüz gibi, bu birinin sorununa korkunç bir “cevap” veya “çözüm”.
Bunu söyledikten sonra, bir sayfada özellikle dikkat etmek istediğiniz birkaç yer var.
Örneğin, Başlık Etiketi ve Meta Açıklama , Google tarafından bu sayfanın ne hakkında olduğuna dair resmi bir yanıt sağlamak için kullanılır.
Bunlar, birisi sorgusunu yazdığında bir SERP'de de görünecek olan iki unsurdur.
O halde, herkesin sayfanızda ne tartıştığını tam olarak bilmesi için bu alanlarda ana konuyu kullanmanız mantıklı olur.
google başlık etiketi ve meta açıklama nasıl çalışır?

Bu metnin nereden alındığını görmek ister misiniz?
Kaynak kodunu görüntülemek için bir web sitesine sağ tıklayın. Örneğin, ana sayfam şuna benziyor:
meta metin nerede google nasıl çalışır

Kodun üst kısmında başlık etiketini ve meta açıklamasını görebilirsiniz.
Ayrıca, bu ekstra alanları WordPress'in arkasına eklemeye yardımcı olması için Yoast'ın WordPress SEO eklentisini kullanıyorum .
Bu şekilde, tek yapmanız gereken belirli başlığı ve açıklamayı düz metin olarak yazmaktır (ellerinizi kodla kirletmek yerine).
Aksi takdirde, gerçek sayfa içeriği insanlar için yazılmalıdır (arama motorlarını kandırmak veya kandırmak için anahtar kelime doldurmanın aksine).
Bunun yerine, sayfa içeriğinizin nasıl görünmesi gerektiği aşağıda açıklanmıştır:
google nasıl çalışır iyi içerik örneği

Birinin karmaşık bir soruna çözüm bulmasına yardımcı olmak için derinlemesine bir yanıt yazdım (anahtar kelime araştırması).
Karmaşık bir konu olmasına rağmen, bu sorunu en kısa sürede çözebilmeleri için onlara adım adım basit bir çözüm sunmaya çalışıyordum.
Google, içeriğinizin ne kadar yararlı olduğunu belirlemek için şimdi web sitesi kullanım verilerini bile hesaba katıyor.
Örneğin, birisinin Google'dan web sitenize tıkladığını ve kötü tasarım veya okunması zor içerik nedeniyle kapatıldığını varsayalım. Bu nedenle, farklı bir sonuç bulmak için hemen Google'a 'geri dönerler'.
Bu kötüye işaret! Google, mutlu bir arama yapan olmadığınızı belirledi. Bu yüzden belki Google, herkesi mutlu etmek için bununla değiş tokuş etmek için birkaç başka sonuç bulmaya çalışır.
Bu yüzden paragrafları da bölüyorum ve çok sayıda resim ekliyorum. Amaç, insanların aradıklarını hızlı bir şekilde bulmalarına yardımcı olmaktır.
Sayfayı daha hızlı okumalarını ve bilgileri daha kolay sindirmelerini istiyorum, böylece zıplamak yerine daha uzun süre kalırlar.
Arama motorlarında iyi bir sıralama elde etmenin anahtarı budur. İnsanlara istediklerini verin, onları etrafta tutun ya da daha fazlası için geri dönün ve sonuç olarak Google daha mutlu olacaktır.
Bunun başka bir bağlamda nasıl çalıştığını görmek için tıkanmış tahliye örneğimize geri dönelim.
google nasıl çalışır örneği.

Bunların hepsi oldukça iyi sonuçlar!
Her durumda, her sayfayı hazırlayan kişi, ortak bir soruna ayrıntılı bir yanıt verdi.
Bunun gibi büyük, popüler bir arama sorgusunda iki numarayı vurmak için ne kadar iyi yaptıklarını keşfetmek için, Yahoo'nun ikinci SERP sonucuna, "Tıkanmış Bir Drenajı Açmanın (Fotoğraflar) 7 Parlak Yolu"na odaklanalım.
google nasıl çalışır drenaj örneği

Bu, iyi bir sonuç olabilir gibi görünüyor, çünkü tam olarak neler olduğunu görebilmemiz için fotoğraflarla birlikte denememiz için birden fazla yöntem sunuyor.
Ne sağladıklarını görmek için üzerine tıklayalım.
google nasıl çalışır iyi içerik örneği: görseller ve okunması kolay metinler ekleyin

Genel olarak oldukça iyi!
Kullanıcıya bir sorunu çözmeye yardımcı olmak için iyi, kaliteli içerik sağlar. İçeriğiniz bunu ne kadar iyi yaparsa, diğer insanlar da onu faydalı bulduğunda o kadar fazla bağlantı veya "artı oy" alır.
Bağlantılar ve diğer alıntılar veya sosyal sinyaller, Google'ın uyarılmasına yardımcı olur. Arama motoruna sayfanızın yükselişte olduğunu ve bu konular için web sitenize dikkat etmeye başlamalarını söylerler.
Sayfanız daha iyi muamele görecek, sıralamada yükselecek, daha fazla kişiye maruz kalacak, sonuç olarak daha fazla bağlantı veya oy alacak ve bu yükseliş eğilimini sürdürecektir.
Google'ın sürecinin dehası burada devreye giriyor.
İnsanlara tam olarak aradıklarını vererek onları mutlu eder. Doğru yaptığınızda, birdenbire artabilecek ve sonuç olarak web sitenizin trafiğini artırabilecek bileşik faydalar sağlar.

Google Arama Motoru Nasıl Çalışır: Sonuç

Google'ın arama motoru, dünyadaki en karmaşık teknolojilerden biridir.
İnsanlara tam olarak aradıklarını saniyeler içinde vermek için akıllara durgunluk veren miktarda veriyi yıldırım hızlarında eziyor.
Temellerine indirdiğinizde, arama motorlarının anlaşılması oldukça kolaydır.
İnsanların aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak istiyorlar.
İnsanlar yanıtlar ve çözümler bulmak için Google'ı kullanıyor. Akıllarında bir şey var ve günlerine devam etmek için sorunu çözmelerine yardımcı olacak bir cevap bulmak istiyorlar.
Google'ın bu bilgileri nasıl bulduğu ve sunduğu , SEO'nun yapı taşlarıdır ve işinizi çevrimiçi olarak büyütmek için çok önemli hale getirir.
Artık Google'ın nasıl çalıştığını bildiğinize göre, bu bilgiyi nasıl kullanacaksınız?
 
Üst Alt