Google’daki Sıralamanız Nasıl ve Neye Göre Belirleniyor?

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google’daki Sıralamanız Iyi mi ve Neye Gore Belirleniyor?​

SEO için Meta Etiket Kullanımı ve Önemi Nedir ?


Blog sahipleri, e-ticaret sitesi sahipleri ve kurumsal siteler Google’da üst sıralarda yer almak için birbirleri ile yarışıyorlar. SEO Çalışmalarıyla değişen ve gelişen bu yarışta inanılmaz bir rekabet vardır. Google sitenizi üst sıralara çıkartmak için sizlerden beklediği ve yapmanız ihtiyaç duyulan bir sıralama sunar. Google’ın beklentilerini ne kadar karşılarsanız Google’da sizi ödüllendirerek üst sıralara çıkaracaktır. Doğrusu ne kadar ekmek o denli köfte!

Google bu algoritmaları ve web sitelerinin sahiplerinin ya da yöneticilerinden algoritmalara uymalarını bekler. Google sıralamaları belirmekte ve üst sıralarda kimlerin olacağını belirmek için averaj olarak 200’den fazla bir etken sunar. Google’ın size sunmuş olduğu 200 özelliği ne kadar etkili bir halde tamamlarsanız Google size o denli güvenir ve üst sıralara çıkarır. Google’da arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almak hatta en üst sıraya çıkmak uzun, rekabetçi ve savaşım gerektiren bir yolculuktur ve bu yolculukta sabır oldukça önemlidir. Peki Google’daki Sıralama Iyi mi Belirleniyor gelin hep birlikte bu mevzuya bakalım.

Google İnternet Sitelerini Iyi mi Sıralıyor?​


Google web sitenizi bir sıralama vermeden ilkin iki şeye dikkat eder;

  • Yetki Alanı
  • Ilgi Düzeyi

Google’ın algoritmalarına gore ve arama botlarının web sitenizin muhteviyatında toplamış olduğu bilgilere ve verilere gore web siteleri içinde bir sıralama yapar. İnternet sitelerini içeriklerindeki bilgiler ve arama meydana getirilen kelimelere gore belirli bir halde sıralanır burada mühim olan, kullananların arama meydana getirilen kelimeler ve web sitenizin muhteviyatında bulunan kelimelerin etkileşimi. Etkileşim oranları ne kadar iyi olursa web sitenizin Google aramalarında üst sıralara çıkar. Fakat en sıraya çıktığınız diye rahatlamayın Google devamlı olarak bir algoritma güncellemeleri yayınlayarak açıklarını kapatıyor ve Google’ın açıklarını bulduklarını düşünüp bu açıklardan faydalanmaya çalışan web sitelerine ceza uyguluyor. Ek olarak Google güncellemeleri ile bu rekabet ortamını devamlı canlı tutuyor.

Google Algoritmaları, Google’da çalışan mühendisler tarafınca periyodik olarak güncelleniyor. İnternet sitenizin sıralaması Google’da çalışan herhangi biri tarafınca ya da kullanıcı davranışlara gore değil bu algoritmalarda meydana getirilen güncellemelere gore değişim gösteriyor. Doğrusu sıralamaları değiştirebilmek için herhangi bir müdahale söz mevzusu olmuyor ve bu durumda SEO çalışmalarını iyi bir halde yürütmeniz gerekiyor. Seçilen anahtar kelimeleri ne kadar iyi olursa olsun SEO içinde öteki etkenler mevzusunda herhangi bir emek harcama yapılmadıysa Google’da sıralamanızda bir değişim olmaz. SEO Uzmanı şeklinde görünen kişilerin yaptıkları ise uzun soluklu çalışmalardır ve sabır gerektiren işler yapar sitenizde meydana getirilen SEO çalışmalarının meyvesini en erken olarak 6 ay içinde alabilirsiniz.

Fakat umutsuzluğa kapılmayın Google algoritmalarına ne kadar dikkat eder ve algoritmalara uygun olmak için ne kadar çalışırsanız ve yardım aldığınız ajanslar ne kadar ustalaşmış olursa üst sıralamalara çıkmanız o denli mümkün olacaktır.

Google'daki Sıralamanız Nasıl ve Neye Göre Belirleniyor?

Google Sıralamaların Etkili Olan Unsurlar;​


Google algoritmaların haricinde sitenizi sıralarken dikkat etmiş olduğu bazı durumlar var. Google Algoritmalarına ne kadar bağlı ve uyumlu olursanız olun, aşağıda yazdıklarımız mevzusunda sitenizin performansı iyi değilse siteniz Google’da üst sıralara çıkamaz.

  • İçerik Kalitesi ve varlıklı bir içerik:​


Anahtar kelime odaklı yazılmış, detaylı ve uzun makalelere Google dikkat ediyor. Google Sıralamalarında içerikler oldukça oldukça önemlidir. Google kullanıcılarına muhteşem ve kusursuz bir kullanım sunmak istiyor ve bu yüzden kullanıcılarının aramalarına gore en ilgili neticeleri göstermek için içerik kalitesine ve içeriğin detaylarına ehemmiyet veriyor. Ne kadar kaliteli içeriğiniz olursa Google sizi o denli üst sıralara çıkarır.

  • Sitenizin optimizasyonun sağlam olması:​


Optimizasyon işlemi yapılmış bir web sitesi içinde H1, H2 etiketleri meta verileri ve meta başlıkları vardır. Google 2009 senesinde yapmış olduğu açıklamada optimizasyonun Google sıralamalarını belirmediği deklare etti. Doğrusu artık optimizasyon mecburi bir hale geldi diyebiliriz. Meta başlıklar, meta açıklamaları artık mecburi hale geldiği için site optimizasyon işlemleri olmayan web sitelerinin üst sıralama çıkması neredeyse imkansızdır.

  • Yüksek Kaliteleri Backlinkler​


Web sitenize bağlantı veren web siteleri, kaynaklar ve paylaşımlar ne kadar kaliteli olursa Google sizi ödüllendiriyor ve üst sıralara çıkarıyor. Ek olarak Backlinkler SEO için oldukça oldukça önemlidir. Sitenize yönlendirme icra eden kaynak ne kadar fazlaysa Google sizi bir o denli üst sıralara çıkarır. Fakat backlinklerin kaliteli olmasını tekrardan belirtelim Google kaliteli ve düşük kaliteli backlinkleri birbirinden ayıracak bir sistem geliştirdi.

  • Teknik SEO Emekleri​


Tertipli teknik kontrollerin yapılması, Google güncellemelerine uyum emek harcamaları, anahtar kelime değişimleri Google için önemlidir. Daha ilkin dediğimiz şeklinde Google kullanıcılarına kusura bir edinim sunmak için kendini devamlı geliştiriyor ve site sahiplerinin de kendilerini geliştirmesini istiyor.

Google İnternet Sitelerinin Sıralamasını Neye Gore Belirliyor?​


Daha ilkin devamlı yine ettik ve bir kez daha tekrarlamak gerekiyor. Google kullanıcıları tam performans verebilmek ve kullanıcılarına en iyi hizmeti verebilmek için kendini devamlı geliştiriyor. Google kendini geliştirirken üst sıralamalarda yer almak isteyen web sitesi sahipleri de kendini geliştirilmeli. Google’da üst sıralarda yer almak için yaptığımız SEO emek harcamaları da, Google güncellemeleri ile devamlı değişen ve gelişen bir sektör ve bu değişiklik asla durmayacak şeklinde gözüküyor. Google’ın sonuçlarında üst sıralarda yer almak için SEO çalışmalarını tertipli olarak yapmak ve değişiklik yapmak, güncellemek gerekiyor. Google için sıralamalarda hala en mühim olan unsurun da içerik ve bu içeriğin kalitesinin ne olduğudur. Çalıntı içerikler, kısa anlatımlar, görselle desteklenmeyen içerikler, içeriklere verilen düşük kaliteli bağlantılar ile Google sıralamalarında üst sıralara çıkmanız mümkün değildir.



SEO o mevzusunda herhangi bir bilginiz yoksa, yazılım ve kodlama şeklinde bir geçmişiniz yoksa bu yarışta kalabilmek son yıllarda oldukça zor hale geldi. Yarışta kalabilmek için uzman kişilerden yardım almanız gerekebilir.
 
Üst Alt