Google’da Sesli Aramalar ve Geleceği
Dijital dünyada, mühim yenilikler hepimizin interneti kullanma şeklimizi değiştiriyor. Sesli arama teknolojisi son yıllarda ilerledikçe, çoğumuzun çevrimiçi arama yapma şekli değişiyor. Popülerliğindeki süratli artıştan yararlanmak için SEO uzmanları, sesli arama istatistiklerinde ortaya çıkan eğilimleri bilmelidir. Bu yazı bu çerçevede genel eğilimleri özetlemektedir.
Google tarafınca 2011’de tanıtılan sesli arama özelliği, konuşma tanıma teknolojisindeki gelişmelerle birlikte mühim hale gelmiş olarak sesli aramayı arama pazarlamacılığının ön saflarına taşıdı.
Alexa ve Siri
Mevcut istatistikler, yetişkinlerin %41’inin günde minimum bir kez sesli aramayı kullandığını göstermektedir.
Akıllı hoparlörler, dünyanın dört bir tarafındaki evlerde daha yaygın hale geliyor. Alexa ve Siri şeklinde ilk ürünler başlangıçta bir tek yeni ve eğlenceliydi; Alexa’ya saçma sorular sormak bir tek “onun” iyi mi cevap vereceğini görmek için eğlenceliydi. Sadece ses teknolojileri büyük seviyede gelişti.
Rank Brain
Suni Zeka (AI) ve Makine Öğrenimindeki gelişmeler, akıllı cihazlarımızla iyi mi etkileşim kurduğumuz ve internette arama yapma şeklimiz üstünde büyük bir tesir yarattı. Google’ın RankBrain’i , neticeleri öğrenmek ve daha iyi anlamak için kelimeleri ve kelime öbeklerini tanımak suretiyle tasarlanmış başlıca bir örnektir. RankBrain, daha ilkin asla duymadığı bir cümle ile karşılaştığında, arama meydana getiren kişinin anlamı ve niyetine ilişkin en iyi “tahminini” yapar ve peşinden uygun eşleşen yanıtları verir. Bu “düşünme” kabiliyeti, RankBrain şeklinde suni zekayı beklenmedik arama sorgularını ele alma mevzusunda daha etkili hale getirir.
Telefonlarda Sesli Arama
Akıllı hoparlörler sesli aramanın benimsenmesini elde eden tek aygıt değil. Google’ın mobil cihazlarda sesli araması artık 100’den fazla dilde mevcuttur. 2016 yılına kadar Google, uygulamalarında ve Android cihazlarında meydana getirilen aramaların %20’sinin sesli arama kullanılarak gerçekleştirildiğini bildirdi.
Mahalli İşletmeler
Geçtiğimiz yıl içinde, tüketicilerin %58’i mahalli işletmeleri sesli aramayı kullanarak buldu. Ve bir tek sesli arama kullanıcılarının sayısı artmakla kalmıyor, bununla birlikte sesli aramaların hacmi de artmaya devam ediyor, şundan dolayı bu kullananların %46’sı her aradığında mahalli bir işletmeyi bulmak için yeniden yeniden sesli aramayı kullanmaktadır.
Kusursuz ses teknolojisine yönelik küresel değişiklik ve arayışlar, pazarlamacıların sesli aramayı optimize etmek için SEO stratejilerini tertipli olarak gözden geçirmesi gerekeceği anlamına geliyor. Google’ın sunmuş olduğu ses tanıma oranı halihazırda %95 doğruluğa haiz ve Google, sesli aramadan yararlanmak için ses tanımanın mükemmelliği üstünde çalışan tek teknoloji şirketi de değildir.
Sesli Arama SEO’su
Sesli Aramalar İçin SEO
Sitenizde sesli aramalardan hit almak için yapmanız ihtiyaç duyulan optimizasyon çalışmalarının bazıları şunlardır:
Belirli sorulara direkt cevaplarla organik dili kullanmak kilit bir SEO tekniğidir.
Şema işaretlemesi (yapısal veri) ve varlıklı snippetler sorguları ve yanıtları arama motorları tarafınca daha iyi anlaşılan bir bağlamda tutmaya destek olabilir.
Ek olarak sitenizde yinelenen sayfaları, eski yazışma bilgilerini ve eski emek verme saatlerini ortadan kaldırarak içeriğinizin optimize edildiğinden ve güncel olduğundan güvenilir olmanız gerekir.
Google Benim İşletmem
Sesli arama çoğu zaman mahalli aramalar yapmak için kullanıldığından, satıcıların Google işletme sıralamalarında e-Tecim mağazalarını güncel işletim bilgileriyle doğru sırada tutmaları önemlidir.
SEO, SEO Nedir, SEO hizmetleri, seo paketleri, site içi seo, & site dışı seo, (Off-Page Seo)(On-Page Seo) seo alışveriş forumu, google optimizasyon, SEO ipuçları, hakkında sorular, sorunlar ve çözümleri.
SEO hizmetleri, seo paketleri,