Google’da 1. Sıraya Nasıl Yükselebilirim? Kesin Yöntemler

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google’da 1. Sıraya Iyi mi Yükselebilirim? Kati Yöntemler​

Google'da 1. Sıraya Nasıl Yükselebilirim? Kesin Yöntemler


Google’da 1. sıraya yükselmek bir çok süre zor olsa gerek. Bilhassa bulunduğunuz sektörde rekabet yüksekse ve doğru hamleler yapmıyorsanız bu daha da zor olsa gerek. Fakat bu olanaksız değildir. Lüzumlu analizler, doğru stratejiler ve gerektiği noktada uzman kişiler tarafınca alacağınız destek ile Google’da 1. sıraya yükselebilirsiniz.

Google 1. Sıraya Yükselmek

1- Anahtar Kelime Araştırması ve Gerçekçi Hedefler


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek-2-1024x576.jpg


Google’da 1. sıraya yükselmek için oluşturacağınız stratejide ilk adım anahtar kelime araştırmasıdır. Eğer doğru anahtar kelimeler için hedefleme yapmıyorsanız Google’da yükselmeniz mümkün değil.

Anahtar kelime araştırmasında ilk olarak sitenizin genel durumunu, sektörel rekabeti ve sitenizin bu rekabette hangi konumda bulunduğunu bilmelisiniz. Eğer siteniz hemen hemen sektörde yeniyse ya da mahalli bir işletmeniz var ise her anahtar kelime için meydana getirilen hedefleme gerçekçi olmayacaktır. Bu yüzden sitenizin genel olarak otoritesini dikkate alarak gerçekçi hedefler belirlemelisiniz.

Öncelikli hedefleriniz uzun kuyruk anahtar kelimeler olmalıdır. Bu anahtar kelimelerin her birinin aranma hacmi düşük olabilir sadece uzun solukta size daha yüksek trafik sağlayacağını unutmamalısınız. Mesela hanım giyim üstüne bir mağazanızın ve bir e-ticaret siteniz bulunduğunu varsayalım. Eğer siteniz bu sektörde pastanın en büyük dilimine haiz sitelerden biri değilse “kazak modelleri” şeklinde başa ya da kafa anahtar kelimelerde ilk sıraya çıkmanız imkansızdır. Bu tür kelimeler yerine potansiyel müşterilerinizin aratabileceği uzun kuyruk anahtar kelimelere odaklanın.

Anahtar kelime araştırmasında kullanıcıları yakından tanımak, hedef kitlenizin demografik özelliklerine hakim olmak ve kullanıcı eğilimlerini bilmek önemlidir. Bu bilgiler anahtar kelime araştırmanıza yön verecek temel noktalardır. Bu bilgiler ışığında doğru anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz ve LSI anahtar kelimeleri tespit edebileceğiniz bir fazlaca parasız vasıta var. Bunlardan ilki elbet ki Google Keyword Planner. Sadece sizlere anahtar kelime araştırmanızda kullanabileceğiniz daha değişik bir araçtan da bahsedeceğim.

Anahtar kelime araştırmalarınız da ve hedeflemelerinizde bilhassa LSI anahtar kelimeleri tespit edebilmek için daha ilkin Google Trends’i kullandınız mı? Eğer kullanmadıysanız fazlaca şey kaçırıyor olabilirsiniz. Anahtar kelime karşılaştırmasından kullanıcı eğilimlerine varana kadar GKP’de bulamayacağınız bazı mühim ipuçlarını size sunan Google Trends bununla beraber doğru LSI anahtar kelimeleri tespit etmeniz için de iyi bir fırsat. Daha ilkin asla kullanmadıysanız ve iyi mi kullanacağınızı bilmiyorsanız “Anahtar Kelime Araştırmasında Google Trends Iyi mi Kullanılır?” adlı içeriğimize kesinlikle göz atmalısınız.

2- İçerik Hala Kral!


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek-1024x576.jpg


İçerik, her SEO stratejisinin en mühim unsurlarından biridir. Emsalsiz ve kaliteli içerik rakiplerinizi alt etmeniz için elinizdeki en kuvvetli silahtır. Sadece her içerik sizi Google’da 1. sıraya taşımayacaktır. Kalite ve özgünlük açısından kaliteli ve kullanıcı odaklı hazırlanan bir içerik Google’da 1. sıraya yerleşmenizi elde edecektir. Kısacası bu da SEO Uyumlu İçerik anlamına gelmektedir.

Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız ilk olarak içerik oluşturacağınız mevzu ile ilgili mevcut içerik taramanız gerekir. İlk sırayı hedeflediğiniz anahtar kelime ile ilgili en iyi içerikler ilk sayfada yer edinen içeriklerdir. Kapsamı daha da daraltacak olursak arama sonuçlarındaki ilk üç içinde ne olduğu dikkatle incelemelisiniz. Rakiplerinizin oluşturdukları içerikleri inceleyerek hangi noktalara değinip değinmediklerini böylece tespit edebilirsiniz.

İlk adımda rakip analizi yaptıktan sonrasında içeriğinizi yapmaya başlayın. Bu aşamada dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan en mühim nokta kullanıcılardır. Anlatımdan kullandığınız kelimelere varana kadar tüm detaylara kullanıcıları göz önünde bulundurarak karar vermelisiniz. Okunması zor kelimelerden ve uzun bloklar halindeki paragraflardan kaçınmalısınız. Kısacası içeriğinizi kullanıcılar için optimize etmeli ve okunabilir bir metin haline getirmelisiniz.

İçeriğinizi oluşturduktan sonrasında sıra içeriğinizi zenginleştirmede olacak. İçeriğinizi ön plana çıkaran temel unsurlar görsel ögelerdir. İçeriğinizi hazırladıktan sonrasında ilgili videolar ve resimler ile içeriğinizi destekleyin. Eğer mümkünse mevzuyla ilgili verileri bir araya getirerek grafikler oluşturmalı ve bunlara içeriğinizde yer vermelisiniz. Kullanıcılar için verilerin sunulmuş olduğu içerikler daha güvenilir ve ilgi çekici olacaktır.

İçerikleriniz ile Google’da ilk sıraya yükselmek için ilk olarak içeriklerinizin tıklanabilir olması gerekir. Bunun için de dikkat çekici başlıklar kullanmalısınız. Kullananların dikkatini çekecek ve içeriklerinizi ilgi çekici hale getirecek başlıklar oluşturmak için ilk olarak içeriğiniz ve başlık içinde uyum olmalıdır. Arkasından kesinlikle başlıkta anahtar kelimeye yer vermelisiniz. Tıklanabilir şu demek oluyor ki kullananların dikkatini çeken başlıklar ile ilgili dikkat etmeniz ihtiyaç duyulan öteki mühim noktalara buradan ulaşabilirsiniz.

3- Site Hızı


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek-1-1024x430.png


İçerikleriniz kim bilir rakiplerinizden daha kaliteli olabilir. Sadece siteniz yeteri kadar süratli değilse bu sizi kurtarmaya yetmeyecektir. Kısacası site hızınız ne kadar yüksek olursa sıralamanız da o denli iyi olacaktır.

Site hızı optimizasyonu hosting şu demek oluyor ki sunucu aşamasında adım atar. Eğer çalıştığınız hosting şirketi yeteri kadar kaliteli ve iyi bir hizmet sunmuyorsa iste hızınızı ne kadar optimize ederseniz edin hızdan kaynaklı problemler devamlı var olacaktır. Uzun soluklu ve devamlı oluşan kesintiler başta olmak suretiyle birçok sorunla karşılaşabilirsiniz. Bu da site hızınızı direkt aşağıya çekecektir. Bu yüzden en başta sitenizi kurarken iyi bir hosting şirketi ile antak kalma yapmalısınız.

Site hızı resimler, dosyalar, reklamlar, eklentiler ve eğer WordPress kullanıyorsanız tema şeklinde birçok faktörden etkilenir. Hem masaüstü hem de mobilde süratli tema seçmelisiniz. Mevcut eklentiler içinde kullanmadıklarınızı kaldırın. Arkasından tüm dosyalarınızı sıkıştırdığınıza ve sitenizde yer edinen görsel ögeleri optimize ettiğinize güvenli olun.

Site hızınızın mevcut durumunu görmek ve site hızınızı optimize etmek için Google PageSpeed Insight aracını kullanabilirsiniz. Buradan sitenizin hızınız ile ilgili sorunları tespit edebilir ve lüzumlu iyileştirmeler için yol haritası oluşturabilirsiniz.

4- Mobil Uyumluluk


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek-1.jpg


Eğer hala mobil uyumlu bir internet sayfasına haiz değilseniz Google’da yükselme ihtimaliniz %0. Niçin mi? Bundan dolayı geçtiğimiz yılda sıkça duymuş olduğunuz bir kavram var: Mobile First Indexing (Mobil Öncelikli İndeksleme). Doğrusu bu demek oluyor ki eğer mobil uyumlu bir siteniz yoksa Google’da yükselemezsiniz. Google, bu güncelleme ile beraber arama neticelerini mobil uyumluluğa nazaran belirliyor. Kullanıcılara ilk sıralarda sunmuş olduğu içerikler mobil uyumlu sitelere ilişkin oluyor. Bunu dikkate alarak sitenizin arama sonuçlarında 1. sırada yer almasını istiyorsanız öncelikli olarak responsive bir tasarıma haiz olmalısınız.

Mobile First Indexing hemen hemen tam anlamıyla yaşam geçirilmedi. Fakat 2019 SEO Trendleri içinde oldukça mühim. 2019’da tamamen uygulanmaya başlamış olacak Mobile First Indexing ile artık Google indeksleme yaparken bir sitenin mobil sürümünü baz almış olacak. Ek olarak kullananların averaj %70’nin mobil cihazlar üstünden arama yaptığını da düşünürsek bu güncellemenin siteniz için ne kadar mühim bulunduğunu kavrayabilirsiniz.

5- Backlink


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek-2.png


Backlink mevzusunda temel ilke ne kadar kaliteli backlink o denli iyi sıralama şeklinde tanımlanabilir. Sitenizin backlink kazanması sitenizin daha tanınır hale gelmesi anlama gelir. Siteniz tanındıkça şu demek oluyor ki otorite kazanmaya başladıkça arama motorları ve kullanıcılar için de daha kıymetli hale gelecektir. Normal olarak içerik mevzusunda olduğu şeklinde her backlink sitenizi kıymetli kılmaz. Alınan backlinklerin hakikaten sitenizi zirveye taşıması için bazı kalite göstergelerine haiz olması gerekir. Bunlar şu şekilde sıralanabilir:

  1. Ilgi Düzeyi
  2. Bağlantı Kalitesi
  3. Otorite
  4. İçeri Kalitesi
  5. Trafik
  6. İndexleme

Etkili bir backlink stratejisi oluşturmak ve bu strateji ile Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız bu kalite göstergelerinin ne denli mühim bulunduğunu bilmeniz gerekir. Backlinklerinizin hakikaten işe yaraması için, her backlinkin sitenizle ile ilgi düzeyinin yüksek olması gerekir. Backlink alınan site ne kadar güçlüyse backlinkten elde edilecek performans da o denli iyi olacaktır. Ek olarak bağlantının kalitesi olması, yüksek trafiğe haiz otoriter sitelerden alınmış olması, kaliteli içeriklerden bağlantı çıkışının yapılmış olması ve backlink veren sitenin indeksleme kaynaklı sorunlarının olmaması gerekir. Doğru ve sıralamanızı yükseltecek bir backlink çalışmasında nelere dikkat etmeniz gerektiğine 2019 Backlink Rehberi başlıklı yazımızdan daha detaylı bir halde ulaşabilirsiniz.

6- Kusursuz ve Açık Site Yapısı


google-1.-s%C4%B1raya-y%C3%BCkselmek.png


Google’da ilk sıraya site yapınızdaki mevcut hatalarla yükselemezsiniz. Sitenizdeki hataları düzeltmek için ilk olarak Google Search Console’un size bildirdiği hatalardan başlayabilirsiniz. Arkasından sitenizi derinlemesine çözümleme ederek öteki hataları bulup düzeltin. Bunun için Moradam SEO Çözümleme aracından yararlanabilirsiniz.

Açık site yapısı, hem kullanıcıları hem de arama motorlarını ilgilendiren bir durumdur. Eğer siteniz kullanıcılara hitap etmiyorsa şu demek oluyor ki kullanıcı deneyimi açısından düşük bir tasarım söz konuysa bu sitenizin Google’ın gözünde de değersiz olarak değerlendirilmesi anlama gelir. Kullanıcılar sitenizde kolay bir halde gezinebilmelidir. Kullanılan görsellerden renklere kadar her şey kullanıcı deneyimi göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Kullanıcılar kırık bağlantılar şeklinde bağlantı kaynaklı sorunlarla karşılaşmamalı, ulaşmak istediklere sayfaya kolayca ulaşabilmelidir.

SEO uzun vadeli bir süreçtir ve geleceğe yatırım yapmaktır. Bu yüzden Google’da 1. sıraya yükselmek sabır ve yüksek emek verme performansı gerektirir. Son dönemlerde meydana getirilen güncellemelerle artık Google bir sitenin her anlamda kullanıcı deneyimine odaklanması icap ettiğini göstermektedir. Bu yüzden kullanıcı deneyimi sitenizi optimize ederken temel odak noktanız olmalıdır. Bunun haricinde Google’ın sıralamaları şekillendirirken dikkate almış olduğu değişik sıralama faktörleri mevcut. Eğer Google’da 1. sıraya yükselmek istiyorsanız bu tarz şeyleri dikkate alarak sitenizi optimize etmelisiniz. Eğer bu mevzuda kafi informasyon birikimi ve donanıma haiz değilseniz uzman bir ekibe haiz SEO ajansından yardım almanız hedefinize ulaşmanızı kolaylaştıracaktır.

Google’da yükselmenizi sağlayacak faktörlerin yer almış olduğu Google’da İlk Sırada Çıkmak İçin 45 Madde adlı içeriğimizi de kesinlikle ziyaret etmelisiniz.
 
Üst Alt