Google Trends Nasıl Kullanılır? Trends Anahtar Kelime Araştırması

scrop

Eski üye
Katılım
8 Nis 2022
Mesajlar
127
Tepki
4

Google Trends Iyi mi Kullanılır? Trends Anahtar Kelime Araştırması​

google trends


Anahtar kelime araştırmasında birçok değişik vasıta kullanılır. Sadece birçok şahıs Google Trends aracının anahtar kelime araştırmasında iyi mi kullanılacağını bilmez. Bu makalemizde, anahtar kelime araştırmanıza ve pazarlama stratejinize destek olmak için Google Trends’i kullanmanın birkaç güzel yolunu sizler için ele alacağız.

Google Trends Verileri Hakkında


Google Trends’te araştırma yaptığınız anahtar kelime hakkında ilk ulaşacağınız verilerden biri süre içinde kelimeye gösterilen ilgiyi sunan grafiktir.

google trends


Grafikte istediğiniz süre diliminde bölgesel olarak anahtar kelimeye olan ilginin durumunu inceleyebilirsiniz. Ek olarak bu grafikle elde edeceğiniz veriler Google Keyword Planner’da elde edeceğiniz verilerden hem daha çok hem de daha kapsamlıdır. Google Keyword Planner, “mutlak arama hacmi” verilerini gösterirken, Google Trends, bir arama sorgusunun “göreli popülaritesini” gösterir.

google-trends-1-1024x301.png


Bir öteki mühim nokta ise derhal grafiğin altında alt bölgelere ilişkin verilerin sunulmuş olduğu kısımdır. Buradan il il Türkiye genelinde anahtar kelimelerin göreli popülaritesini görebilirsiniz.

Google Trends, anahtar kelime karşılaştırmasına da olanak tanır. Mesela 2 ya da daha çok anahtar kelimeyi karşılaştırabilirsiniz.

google-trends-2-1024x502.png


Yukarıdaki görselde de görebileceğiniz benzer biçimde iki anahtar kelimenin süre içinde iyi mi bir ilgi gördüğünü grafik yardımıyla karşılaştırabilirsiniz. Ek olarak buna ek olarak her iki anahtar kelime ile ilgili değişik verileri de Google Trends üstünden inceleyebilirsiniz.

google-trends-3-1024x476.png
google-trends-4-1024x397.png


Gördüğünüz benzer biçimde karşılaştırılan anahtar kelimeler ile ilgili, gösterilen ilgi şu demek oluyor ki popülaritesini görüntüleyebildiğiniz benzer biçimde bölgesel ilgi ve ilgili sorgular da ulaşabileceğiniz veriler arasındadır.

Anahtar Kelime Araştırmasında Google Trends Kullanımı

1- Mevsimsel Trendleri Belirleyebilirsiniz!


Google Trends üstünde anahtar kelimeleri incelediğinizde mevsimsel artışların ya da düşüşlerin bulunduğunu fark edebilirsiniz.

google-trends-5-1024x500.png


Mesela “kaban” kelimesinde yukarıdaki grafikte 3 nokta dikkat çekicidir. Bu noktalara bakmış olduğunuzda güz ve kış ayları içinde kaldığını görebilirsiniz.

Eğer bir işletme sahibiyseniz ve satış oranlarınız mevsimsel ise Google Trends’te ilgili arama sorgularını çözümleme ederek zirvelerini ve dip noktalarını süratli bir halde tahmin edebilirsiniz.

Anahtar kelimelerin zirve noktalarını belirledikten sonrasında doğru bir strateji izlemeniz gerekir. Anahtar kelimelerinizin en oldukca ilgi görmüş olduğu dönemlerle ilgili olarak aşağıdaki benzer biçimde bir strateji seyredebilirsiniz:

  1. Zirveden ilkin mevcut ilgili sayfaları optimize etmeye başlayın: Zirvelerden ilkin mevcut ilgili sayfaları optimize etmeye başlamalısınız. Diyelim ki giyim yada yalnızca kaban satışı icra eden bir e-ticaret siteniz var. Bu sayfaların optimizasyonuna, zirvenin gerçekleşmesinden birkaç ay ilkin öncelik vermek mantıklı olacaktır. Mesela, Eylül ayında içeriklerinizi ya da sayfalarınızı optimize edebilirsiniz. Bu sayede zaman içinde sıralamaların artmasını sağlayabilirsiniz.
  2. Ilgili içerik oluşturun ve zirveye yakın dönemlerde yayınlayın: Mesela, kaban satışı yapıyorsanız, kaban modelleri ile ilgili bir sayfa/içerik oluşturun ve bunu Eylül ayında yayınlayın. Sonuçta, potansiyel müşterilerinizin bu tür içerikleri arama olasılığı bu dönemlerde daha yüksek olacaktır.

2- İçerikler İçin Plan Oluşturabilirsiniz!


Google Trends’i kullanarak yapacağınız araştırmalar, içerikleriniz ile ilgili zamansal bir cetvel şu demek oluyor ki plan oluşturmanız sağlar. Mesela içerik oluşturmayı planladığınız anahtar kelimeleri belirleyip, bu kelimelerin hangi dönemlerde aramalarda zirveye ulaştığını belirleyin. Oluşturduğunuz içerikleri bu dönemlere nazaran zamanlayın.

Bunu bir örnekle daha anlaşılır hale getirelim. Mesela Altın Kelebek Ödül Töreni ile ilgili bir içerik oluşturacağınızı varsayalım. Bu arama terimi ile ilgili bir tek 1 senelik değil son 5 yıla ilişkin grafiği inceleyin. Ödül törenini, her yıl neredeyse aynı dönemlerde düzenleneceğinden dolayı anahtar kelimeyi, 5 senelik bir süre süresince ele alırsak, zirve noktalarının her yıl kabaca aynı süre aralığında gerçekleştiğini görebiliriz. Haber ya da magazin içerikli bir siteniz var ise bu planlama sizin için oldukça işe yarar olacaktır.

3- Yeni Anahtar Kelimeler ile İlgili Düşünce Sahibi Olabilirsiniz!


Google Trends, sorguladığınız anahtar kelime ile ilgili verileri sunarken kullananların aradıkları öteki sorguları da gösterir. Yukarıda vermiş olduğumuz ekip elbise modelleri örneği ile bunu açıklayalım.

google-trends-4-1024x397.png


Görselden anlayacağınız suretiyle Google Trends üstünden bir anahtar kelimeyi araştırdığınız da Google size kullananların yapmış olduğu ilgili sorguları listeler. Bu özellik yalnızca daha çok anahtar kelime bulmak için mükemmel bir fırsat sağlamasının yanı sıra, potansiyel müşterinizin gereksinimlerini ve “arama yolculuğunu” daha iyi anlamanıza destek verir. Bu sayede uzun kuyruk ve LSI anahtar kelimeleri kolaylıkla belirleyebilirsiniz.

4- Ürün yada Hizmetlerinizin En Oldukça İhtiyaç Duyulduğu Bölgeleri Belirleyebilirsiniz!


Google Trends, bir arama sorgusunun en popüler olduğu yeri (mesela; ülke, kent, alt bölge) görmenizi sağlar. Bu temel bir suali cevaplayabilir: Ürünlerinize yada hizmetlerinize en oldukca nerede gereksinim duyuluyor?

Google Trends ile elde edeceğiniz bu veriler bilhassa reklam hedeflemelerinizde işinize yarayacaktır. Mesela sattığınız bir ürün en oldukca hangi illerde ilgi görüyorsa AdWords reklamlarında bu bölgeleri hedefleyin. Böylelikle ülke genelini hedefleyerek oluşturduğunuz reklamlara nazaran hem daha iyi geri dönüşüm sağlayabilir hem de bütçenizden tutum edebilirsiniz. Ek olarak içeriklerde gene bu bölgeleri hedefleyen içerikler oluşturarak daha çok trafik sağlayabilirsiniz. Son olarak bu özellik ile Mahalli SEO çalışmalarınıza da katkıda bulunabilirsiniz.

Google Trends’in sunmuş olduğu fırsatlar bunlarla sınırı olan değildir. Gerçek zamanlı trend olan aramaları buradan görüntüleyerek kullananların en oldukca arama yapmış olduğu mevzuları bulabilirsiniz. Bu mevzularda doğru bir zamanda içerik üreterek sitenizin daha çok trafik çekmesini sağlayabilirsiniz. Ek olarak anahtar kelimelerinizin sektörel popülaritesini inceleyebilirsiniz.

Google Trends, pazarlama ya da SEO hedeflemesiyle kullanıma oluşturulan bir vasıta değildir. Sadece sunulan veriler birçok anahtar kelime analizi sunan araçtan daha kapsamlıdır. Ek olarak burada ulaşacağınız birçok veriye de bir çok araçta ulaşmanız mümkün değildir. Anahtar kelime araştırmasında sizlere birçok değişik detayı sunan ve avantajlarla dolu bu parasız kaynaktan yararlanarak anahtar kelime analizlerinize değişik bir boyut kazandırabilir ve doğru içerik stratejileri oluşturabilirsiniz.
 
Üst Alt